پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با راهیان حج ۱۴۰۲/

ایده فعالیت زائران پزشک و پیراپزشک داوطلب ارایه خدمات بهداشتی – درمانی در حج امسال، کاری مقدس است

ایده فعالیت زائران پزشک و پیراپزشک داوطلب ارایه خدمات بهداشتی – درمانی در حج امسال، کاری مقدس است
رییس سازمان حج و زیارت ایده فعالیت زائران پزشک، پیرا پزشک و پرستار داوطلب ارایه خدمات بهداشتی – درمانی در حج امسال را اقدامی مقدس در جهت خدمت به ضیوف الرحمان دانست از زحمات آنها قدردانی کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ آقای سید عباس حسینی در نشست صمیمی با زایران پزشک، پیرا پزشک، پرستار و کادر درمان داوطلب ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به زایران حج امسال اظهار کرد: از جمله ویژگی ها و عظمت حج ، نزدیک شدن دلها و ایثار و فداکاری و سبقت گرفتن در خیرات است.
وی عملیات حج تمتع را گسترده و عظیم توصیف کرد و گفت: اگر مدد الهی و کمک عزیزانی مثل شما نباشد قطعا با این عده و توان ، کارها به خوبی پیش نمی رود.
رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه در حج تمتع امسال تعداد عوامل را کاهش دادیم تا زایران بیشتری را اعزام کنیم گفت: بدین سبب شرایط امسال ویژه است زیرا هم از تعداد نیروها کاسته شده و هم اینکه باید توجه ویژه ای به سلامت زایران صورت گیرد زیرا تعداد زایران کهنسال و همچنین شرایط گرمای هوا هم وجود دارد بنابراین باید اهتمام کافی وجود داشته باشد.
حسینی تصریح کرد: حضور شما عزیزان پزشک و کادر درمان را غنیمت می شماریم و از زحمات شما برای یاری رسانی به زایران قدردانی می کنیم ؛ ایده فعالیت شما در کنار سایر خادمان مقدس است.
وی به موضوع آموزش اشاره کرد و گفت: چیزی که مرکز پزشکی در این ایام به آن نیاز دارد؛ این است که به درستی آموزش ببینیم تا بتوانیم نیاز زایران را برطرف کنیم . چون پزشکی حج خصوصا در ایام تشریق امری کاملا تخصصی و مربوط به خود می باشد و نیاز به توجیه هماهنگی و یکپارچگی خدمات دارد.
رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه این ایده برای نخستین سال در حال اجرا می باشد گفت: امیدواریم نتایج ارزشمند این اقدام قابل تسری به سالهای بعد و قابلیت الگو شدن برای سایر امور حجاج را دارا باشد.
وی افزود: شما به این اقدام خود به عنوان یک رزق معنوی و توفیق الهی نگاه کنید ؛ انتظار داریم که شما ایثارگران متخصص و متعهد در مناسبتهای دیگر همانند سفرهای عتبات، عمره و سوریه نیز همکاری و همراهی داشته باشید.
حسینی با بیان اینکه رفتار پزشکان داوطلب الگو گرفته از سیره اهل بیت(ع) و سید الساجدین است گفت: این اقدام یک توفیق مضاعف برای شما عزیزان می باشد و فرصتی است تا اجر سفر حج خود را مضاعف نمایید.
همچنین در این نشست صمیمی حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، دکتر پیر حسین کولیوند رییس جمعیت هلال احمر ، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر و دکتر سید علی مرعشی رییس مرکز پزشکی حج و زیارت به ایراد سخنرانی پرداختند.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.