پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با راهیان حج ۱۴۰۲/

دیدار صمیمانه رئیس سازمان حج و زیارت با ذابحین و ناظرین شرعی عملیات حج تمتع سال 1402

دیدار صمیمانه رئیس سازمان حج و زیارت با ذابحین و ناظرین شرعی عملیات حج تمتع سال 1402
دیدار صمیمانه رئیس سازمان حج و زیارت با ذابحین و ناظرین شرعی عملیات حج تمتع سال 1402 برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت شامگاه شنبه سوم تیرماه 1402 مصادف با ششم ذی الحجه و همزمان با شب شهادت امام محمد باقر (ع) در جمع ذابحین عملیات اجرایی حج تمتع 1402 حضور یافت و در آستانه شروع مراسم حج در مشاعر به تشریح سخنانی در رابطه با وظایف این عزیزان پرداخت.
رئیس سازمان حج و زیارت در ابتدا ضمن سلام و احوالپرسی با همکاران ستادی و ذابحین طرح قربانی، از همه ذابحینی که در حج امسال علاوه بر وظایف ذاتی خود در راستای خدمت به زائران عزیز در واحدهای حمل و نقل حضور داشتند و بحمدلله خوش درخشیدند، تقدیر و تشکر به عمل آورد. وی در رابطه با ناظران شرعی طرح قربانی نیز گفت: امسال حجت الاسلام والمسلمین شهسواری و حجت الاسلام والمسلمین ایزدی به عنوان ناظران شرعی در رابطه با صحت و سلامت گوسفندان قابل ذبح در روز عید قربان در کنار شما عزیزان خواهند بود.
رئیس سازمان حج و زیارت ضمن اشاره به منزلت آیه 107 سوره مبارکه صافات، خاطر نشان کرد: آنروز به اذن خدا مقرر شد تا در ظاهر قوچی بزرگ به جای حضرت اسماعیل (ع) ذبخ تا سر این پیامبر بریده نشود. حضرت اسماعیل (علیه‌السّلام) بایستی زنده می ماند تا از نسلش پیامبر اکرم صلی‌الله ‌علیه ‌و آله به وجود آید و از نسل پیامبر، فرزندی در صحرای کربلا به شهادت برسد تا تکمیل کننده کار باشد. در واقع تفسیر باطنی آیه اشاره شده بر امام حسین(ع) ناظر است . عزت و اعتبار امروز ما نیز به برکت همان ذبح عظیم است.
وی در ادامه با قابل تقدیر برشمردن کار ذابحان افزود: سرعت عمل و دقت شما در کار باید توأم با هم باشد، در این صورت است که عملیات می تواند راهگشا و مثمر ثمر باشد.
وی افزود: سرعت عمل شما زمانی ارزش دارد که همراه با رعایت احکام شرعی باشد در غیر این صورت ارزشی نخواهد داشت. اگر وکالتی برای ذبحی داده شد آن ذبح دقیقاً بایستی با همان نیت انجام شود.
وی در ادامه سخنان خود در رابطه با رعایت قوانین و مقررات حاکم بر کشتارگاه، رعایت سلسله مراتب کارها و ضرورت برقراری تعادل و توازن که در مجموعه ذبح باید صورت گیرد، نکاتی را خاطر نشان کرد و از همه ذابحان خواست مراقب سلامتی و تندرستی خود باشند تا با قوای جسمانی مناسب عملیات ذبح را آغاز کنند.
وی در پایان سخنان خود اشاره کرد: پس از پایان طرح قربانی مجدد از وجود شما ذابحان عزیز در حمل و نقل و امداد استفاده خواهد شد.






امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.