پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با راهیان حج ۱۴۰۲/

عرفات نخستین نقطه وقوف زائران در ایام تشریق

عرفات نخستین نقطه وقوف زائران در ایام تشریق
انتقال زائران کشورمان از مکه مکرمه به عرفات نخستین نقطه ای که درایام تشریق وقوف خواهند داشت، آغاز شده و ادامه دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ، انتقال دهها هزار زائر ایرانی درقالب حمل و نقل ترددی با توجه به برنامه ریزی و زمانبندی انجام شده آغاز شده است.
زائران ایرانی ازهتل های محل اسکان خود با اتوبوس به عرفات منتقل و در چادرهای عرفات مستقر می شوند و امکانات لازم برای اقامت آنان پیش بینی شده است.
با تلاش مسئولان سازمان حج و زیارت وضعیت چادرهای عرفات بررسی و اشکالات آن قبل از حضور زائران رفع شده است. این چادرها از نظر فضا ارتفاع بلندتری دارند و دربرابر نفوذ گرمای هوا مقاوم ترند و برای خنک کردن داخل آن نیز از کولرهای گازی استفاده شده است.
چادرهای آقایان و بانوان یک مجموعه جدا از یکدیگر و در کنارهم تعبیه شده است و با توجه به نوع اسکان زائران باید رعایت حال یکدیگر را بنمایند و زندگی جمعی را تجربه کنند.
زائران کشورمان تا غروب روز نهم ذی الحجه (مطابق با تقویم عربستان) درعرفات حضورخواهند داشت و از فضای معنوی عرفات و برنامه های فرهنگی که برای آنها پیش بینی شده استفاده خواهند کرد.
سازمان حج و زیارت از مدیران مجموعه ها و کاروان ها خواسته است دقت داشته باشند که عملیات انتقال زائران به عرفات ، مشعر و منا مطابق برنامه زمانبندی انجام شود و مدیران طبق زمانبندی دقیق زائران را به ایستگاه رهسپار کنند و ازهر گونه تعجیل بپرهیزند.
آقای غلامرضا رضایی رئیس ستاد عملیات حج با اشاره به فضایی که برای استقرار حجاج ایرانی درعرفات و منا تعیین شده است ، به برخی محدودیت ها همانند محدودیت فضا در عرفات و منا اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه سرزمین عرفات و منا از نظر شرعی محدود است و بیش از دو میلیون زائر در آن حضور می یابند و امکان گسترش این محدوده جغرافیایی نیز وجود ندارد، برهمین اساس میانگین سرانه زائرمحدود است.
رضایی از زائران خواست که بعد از انتقال و استقرار در چادرهای عرفات، از تردد غیر ضرور تا پایان عملیات حمل و نقل ترددی در خیابان های عرفات پرهیز کنند.
آقای رضایی همچنین به زائران توصیه کرد با توجه به اینکه سرویس های بهداشتی در کنار چادرها درعرفات است نظافت و بهداشت را رعایت کنند.
گفتنی است امسال بیش از 87 هزار زائر ایرانی به سرزمین وحی اعزام شده اند.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.