پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با راهیان حج ۱۴۰۲/

بیمارستان صحرایی عرفات و منا و ارائه خدمات تخصصی پزشکی به حجاج ایرانی

بیمارستان صحرایی عرفات و منا و ارائه خدمات تخصصی پزشکی به حجاج ایرانی
بیمارستان صحرایی منا و عرفات از صبح روز هشتم ذی الحجه با ارائه خدمات پزشکی درمانی به زائران ایرانی اهل سنت، کار خود را آغاز کرده و این خدمات رسانی تا پایان ایام تشریق ادامه دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت؛ مرکز پزشکی حج با استقرار کادر پزشکی در بخش های عمومی و تخصصی کار رسیدگی و مداوای بیماران را از صبح روز هشتم در منا آغاز کرد.
آقای دکتر روستا مدیر بیمارستان عرفات و منا در خصوص نحوه ارائه خدمات درمانی، پزشکی به زائران عزیز کشورمان در مشاعر گفت؛ تیم پزشکی بیمارستان منا همزمان با ورود حجاج اهل سنت کار خود را از ساعت ۶:۳۰ صبح روز هشتم ذی الحجه در بیمارستان صحرایی منا آغاز کرد و تا حضور آخرین زائر اهل سنت در منا، خدمات پزشکی به این عزیزان به نحو مطلوب ارائه شد.
مدیر بیمارستان مشاعر گفت، از ساعت ۱۶ عصر روز هشتم ذی الحجه به دلیل استقرار کاروان ها در عرفات کادر درمانی به تدریج و در دو مرحله تا پایان روز هشتم به طور کامل در عرفات مستقر شدند.
وی افزود در حال حاضر بخش های داخلی، قلب، عروق، داخلی کلیه، غدد، ریه مغز و اعصاب، زنان، روانپزشکی، دندانپزشکی، داروخانه، تزریقات، پرستاری در این بیمارستان صحرایی فعال و به زائران عزیز کشورمان خدمات پزشکی و درمانی ارایه می دهند.
وی در ادامه فعالیت های انجام شده گفت؛ علاوه بر بیمارستان صحرایی، درمانگاه های مکاتب در عرفات نیز با استقرار تیمهای درمانی به زایران خدمات پزشکی ارائه می دهند ضمن اینکه مطب های پزشکی به همراه ارایه خدمات دارویی در برخی از کاروان ها مشغول به خدمت رسانی هستند.
دکتر روستا در خصوص ادامه فعالیت پزشکی در عرفات گفت؛ از آنجاییکه زائران امروز عصر در عرفات به سمت منا می روند به همین خاطر بخشی از کادر درمان زودتر از زائران از عرفات خارج تا قبل از ورود زایران در بیمارستان منا مستقر شوند. مابقی کادر درمان نیز پس از خروج آخرین زائر از عرفات، در منا مستقر می شوند.
وی در پایان خاطرنشان کرد همه چیز به لطف خدا مطابق برنامه پیش می رود و بیمارستان صحرایی منا تا پایان روز دوازدهم ذی الحجه و خروج آخرین حاجی در سرزمین منا حضور خواهد داشت و به حجاج عزیز خدمات درمانی و پزشکی ارائه می دهد.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.