پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با راهیان حج ۱۴۰۲/

با دعوت وزارت حج و عمره عربستان؛ دیدار رییس سازمان حج و زیارت و هیئت همراه با وزیر حج و عمره عربستان

با دعوت وزارت حج و عمره عربستان؛ دیدار رییس سازمان حج و زیارت و هیئت همراه با وزیر حج و عمره عربستان
وزیر حج و عمره عربستان در پایان مراسم حج تمتع 1444 میزبان روسای حج کشورهای شرکت کننده بود؛ در این مراسم آقای سید عباس حسینی رییس سازمان حج و زیارت کشورمان با دکتر توفیق بن فوزان الربیعه وزیر حج و عمره عربستان سعودی گفتگو کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ آیین پایان عملیات حج تمتع1444(1402ه .ش) به دعوت وزارت حج و عمره عربستان و با حضور روسا و هیئت های همراه کشورهای حاضر در موسم حج تمتع امسال، برگزار شد.
در این مراسم آقای سید عباس حسینی رییس سازمان حج و زیارت و هیئت همراه نیز شرکت کردند . در حاشیه این دیدار وزیر حج و عمره عربستان و رییس سازمان حج و زیارت کشورمان با یکدیگر گفتگو کردند.
در این مراسم، چشم انداز یک سال آینده حج تمتع و زمانبندی اقدامات و خدمات اجرایی از سوی دست اندرکاران حج و عمره کشور میزبان ترسیم و تبیین شد.
همچنین دست اندرکاران حج کشور میزبان در این نشست تاکید کردند که تا ابتدای ماه ربیع الاول شرکت های مجاز تامین کننده های خدمات برای حجاج به منظور رقابت، معرفی نموده و تصریح شد کشورها در انتخاب شرکت های سعودی خدمات دهنده خدمات مجاز خواهند بود.
همچنین در این نشست پیش نویس تفاهمنامه یکپارچه حج تمتع سال آینده تقدیم روسای حج کشورهای حاضر شد. این تفاهم نامه همه ساله حدود 6 ماه قبل از برگزاری موسم حج به مسئولان حج کشورهای اسلامی تقدیم می شد.
رییس سازمان حج و زیارت کشورمان نیز پیش نویس قرارداد حج 1445 مصادف با(1403 ه .ش) را از وزیر حج و عمره عربستان دریافت نمود و طرفین بر ضرورت تبادل نظر پیرامون ارتقاء سطح خدمات تاکید داشتند.
در حاشیه این مراسم ملاقات کوتاهی میان مسئولان و معاونین حج کشورها با دست اندرکاران کشور میزبان صورت گرفت و از خدمات صورت گرفته در موسم حج تشکر شد.
در این مراسم همچنین معاون بین الملل وزیر حج و عمره عربستان در گفتگوی کوتاهی با معاون سازمان حج و عمره سازمان حج و زیارت کشورمان و مسئول دفتر نمایندگی سازمان گفتگویی داشتند و در خصوص نشست های کارشناسی پیرامون عمره ،مقرر شد نشست های کارشناسی در اسرع وقت متعاقبا برگزار گردد.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.