پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با راهیان حج ۱۴۰۲/

جلسه ستاد مکه مکرمه برگزار شد؛ تاکید بر خدمات رسانی مطلوب و شایسته تا آخرین لحظه حضور زایران در سرزمین وحی

جلسه ستاد مکه مکرمه برگزار شد؛ تاکید بر خدمات رسانی مطلوب و شایسته تا آخرین لحظه حضور زایران در سرزمین وحی

رییس سازمان حج و زیارت تاکید کرد که خدمت رسانی مطلوب و شایسته در تمامی حوزه های اجرایی باید تا آخرین لحظه حضور زایران در سرزمین وحی صورت گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ جلسه ستاد مکه مکرمه با حضور رییس سازمان حج و زیارت، رییس جمعیت هلال احمر ، رییس مرکز پزشکی حج و زیارت، رییس و اعضای ستاد مکه مکرمه برگزار شد.
آقای سید عباس حسینی در این جلسه ضمن خداقوت به همه دست اندرکاران اجرایی حج تمتع بر ضرورت آسیب شناسی حج تمتع امسال از بعد از پایان عملیات تاکید کرد و گفت: اهتمام به نقاط قوت و رفع نقاط ضعف موجب ارتقا خدمات رسانی می شود.
وی با اشاره به عملکرد اجرایی گفت: باید خدمات تا آخرین لحظه حضور زایران در سرزمین وحی با همان کیفیت سابق صورت گیرد و کاهش نیروهای اجرایی در روزهای آتی نیز نباید موجب پایین آمدن کیفیت شود.
رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به راه اندازی ایستگاه محمدیه برای صرف غذای زایرانی که با اتوبوس به مدینه منوره مشرف می شوند گفت: این محل نیز همانند سالیان گذشته فعالیت خود شامل طبخ و سرو غذا را برای زایرانی که با اتوبوس به سمت مدینه رهسپار می شوند آغاز کرده که ضرورت توجه به بهداشت و کیفیت غذای مناسب و نظارت بر عملکرد آن ضروری است.
حسینی همچنین عملکرد هیئت پزشکی را در حج تمتع امسال مطلوب دانست و گفت: زحمات صورت گرفته به ویژه راه اندازی مطب های مکاتب اقدامی در خور توجه برای اهتمام به سلامت زایران بوده است.
در ادامه این جلسه دکتر سید علی مرعشی رییس هیئت پزشکی گزارش کاملی از اقدامات صورت گرفته در حین عملیات حج تمتع تاکنون ارایه داد و گفت: شرایط بهداشتی و درمانی ما مطلوب بوده است که مجموعا وضعیت بسیار مناسب تر از تصوراتی بود که انتظار داشتیم.
دکتر پیر حسین کولیوند نیز در ادامه این جلسه گزارش مبسوطی در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان ارایه کرد و به همه دست اندرکاران اجرایی در حج تمتع امسال خداقوت گفت.
وی تاکید کرد: بحمدالله همه عزیزان و دست اندرکاران در تمامی حوزه ها و خدمات درمانی – بهداشتی عملکردی مطلوب از خود بروز دادند؛ سعی شده بر رویکرد سلامت محور بودن خدمات تاکید شود و این مهم موجب کاهش آسیب ها و مشکلات می شود.
رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: حائز اهمیت بودن عملکرد درمانی و پزشکی موجب حفظ سلامت زایران می گردد و ما توانستیم از این حیث نمره مطلوبی را کسب نماییم و به الگویی برای بسیاری کشورهای حاضر تبدیل شویم.
در ادامه این جلسه آقای صفاری رییس ستاد مدیریت بحران نیز توضیحاتی را در خصوص اقدامات صورت گرفته به ویژه نظر سنجی علمی انجام شده ارایه کرد و گفت: براساس نظرسنجی که از ابتدای عملیات تا کنون از زایران شهرهای مدینه و مکه صورت گرفته ، رضایتمندی زایران را در حوزه های مختلف اعم از اسکان، حمل ونقل، تغذیه و تدارکات و ....نشان می دهد.این رضایتمندی نسبت به سال گذشته نیز رشد داشته است.
در ادامه این جلسه اعضای ستاد گزارشی از عملکرد خود در حوزه های مختلف ارایه کردند و رییس ستاد مکه مکرمه نیز توضیحات کاملی را در خصوص نحوه خدمات در روزهای آتی تا پایان عملیات ارایه کرد.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.