پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با راهیان حج ۱۴۰۲/

بازدید مسئولان حج و زیارت از آشپزخانه ابوجدایل در مکه/خدمتی صادقانه از سوی آشپزها و عوامل آشپزخانه

بازدید مسئولان حج و زیارت از آشپزخانه ابوجدایل  در مکه/خدمتی صادقانه از سوی آشپزها و عوامل آشپزخانه

نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت، رییس سازمان حج و زیارت و تنی چند از دست اندرکاران حج تمتع امسال، از آشپزخانه ابوجدایل مکه مکرمه بازدید و درگفتگو با مسئولان آن ، بر لزوم حفظ سلامت، کیفیت و تنوع در ارائه خدمات در حوزه تغذیه تاکید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی ، آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت و جمعی از دست اندرکاران حج تمتع امسال ، امروز جمعه از آشپزخانه ابوجدایل در مکه بازدید و با مسئول و عوامل این آشپزخانه گفتگو کردند.
مسئولان حج و زیارت در آشپزخانه ابوجدایل که ظرفیت و توان طبخ 19 هزار پرس غذا در هر وعده را دارد از روند آماده سازی مواد غذایی و طبخ غذا توسط آشپزهای توانمند کشورمان بازدید کردند.
در این بازدید رحیم غروری مدیر ایرانی آشپزخانه مرکزی ابوجدایل با اشاره به آغاز فعالیت این مجموعه از 9 خرداد ؛ از اقدامات انجام شده برای آماده سازی تجهیزات و راه اندازی آن برای طبخ غذای زائران حج امسال گزارش داد و ایده هایی را به جهت بهبود روند خدمت رسانی در این حوزه ارایه کرد.
غروری در بازدید از فرآیند آماده سازی برنج، سوپ، خورشت ، جوجه و کباب گفت: این آشپزخانه در حال حاضر روزانه درهروعده غذایی 15 هزار و 800 پرس غذا طبخ می کند که با تلاش 14 ساعته نیروی انسانی شامل 55 نفر آشپز و عوامل ایرانی و حدود صد نفر نیروی بومی امکان پذیر است.
فعالیت این آشپزخانه که از 9 خرداد ماه آغاز شده است در 25 تیر پایان خواهد یافت.
در این بازدید که رئیس ستاد عملیات مکه و چند تن از مسئولان و معاونین سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری حجت الاسلام والمسلمین نواب و آقای حسینی را همراهی می کردند نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در جمع مدیر و عوامل آشپزخانه ابوجدایل ، از اقدامات و تلاش صورت گرفته برای آماده سازی این آشپزخانه تقدیر کرد.
وی خطاب به حاضران گفت: در مجموعه خدماتی که برای حج انجام می شود شما سخت ترین کار را انتخاب کردید. کارکردن در پای دیگ ها و دستگاههای طبخ غذا هم سخت و هم مهم است. از خروجی فعالیت شما زائر انرژی کسب می کند و به عبادت ، دعا، طواف و نماز می پردازد.
سرپرست حجاج ایرانی افزود: شما به زائران که مهمان خدا هستند خدمت می کنید و در روایت داریم خدمت گزاری با هیچ چیز مگر خدمت مشابه قابل ارزش گذاری نیست.
وی تصریح کرد : برای کارتان که خروجی ارزشمندی دارد ارزش قائل باشید و با وضو و ذکر یاد و نام خدا به طبخ غذا بپردازید که این کار در غذا و مصرف کننده آن تاثیر و انرژی مثبتی دارد.
حجت الاسلام و المسلمین نواب، آقای حسینی و سایر دست اندرکاران حج و زیارت به نیروهای خدوم و زحمتکش این آشپزخانه که به صورت صادقانه در حال تلاش هستند خسته نباشید و خداقوت گفتند.
گفتنی است آشپزخانه ابوجدایل یکی از دو آشپزخانه مرکزی پخت غذا برای زائران ایرانی در مکه مکرمه است که در ایام پیک روزانه 19 هزار پرس غذا در آن طبخ و توزیع شد.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.