پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با راهیان حج ۱۴۰۲/

بازدید مسئولان حوزه حج و زیارت از فرایند طبخ و توزیع غذای حجاج کشورمان در آشپزخانه الافندیه مکه مکرمه

بازدید مسئولان حوزه حج و زیارت از فرایند طبخ و توزیع غذای حجاج کشورمان در آشپزخانه الافندیه مکه مکرمه
سرپرست حجاج ایرانی، رییس سازمان حج و زیارت و جمعی از دست اندرکاران حج تمتع امسال، در ادامه بازدیدهای خود درمکه ضمن حضور در آشپزخانه الافندیه (بزرگترین آشپزخانه مرکزی پخت غذای حجاج ایرانی) در مکه مکرمه ، با مدیر و دست اندرکاران این مجموعه گفتگو کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، آقای سید عباس حسینی رییس سازمان حج و زیارت و جمعی از دست اندرکان حج تمتع امسال، ظهر روز شنبه از روند خدمت رسانی در آشپزخانه الافندیه مکه مکرمه بازدید کردند .
نماینده ولی فقیه در مور حج و زیارت و رییس سازمان در بازدید از بخش های مختلف آشپزخانه الافندیه که ظرفیت طبخ هفتاد هزار پرس غذا در هر وعده را دارد از روند آماده سازی مواد غذایی و پخت غذا مطلع شد.
آقای راستگو مدیرایرانی آشپزخانه مرکزی الافندیه از چگونگی آماده سازی این آشپزخانه برای بهره برداری درحج امسال گزارش داد و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم توصیه هایی را به جهت اهتمام به سلایق زایران و توجه به افزایش رضایتمندی آنها مطرح نمود.
حجت الاسلام والمسلمین نواب و آقای حسینی همچنین به آشپزهایی که در سالن پخت غذا در فضایی نسبتا گرم مشغول فعالیت بودند، خسته نباشید گفت و برای آنان سلامتی و عاقبت به خیری از خداوند منان مسئلت نمود.
بازدید از خط پخت برنج، خط سوپ، طبخ مرغ و کباب، طبخ سوپ ، انبار، بخش های آماده سازی مرغ ، جوجه ، گوشت و سبزیجات، غذاهای رژیمی ، سردخانه های مواد پروتئینی وغیر پروتئینی و.... نیز از سوی مسئولان حج و زیارت انجام گرفت و در هر بخش توضیحات لازم ارایه گردید.در این بازدید گفتنی است که مجموعه آشپزخانه الافندیه یکی از بزرگترین، مجهزترین و بهداشتی ترین مجموعه های طبخ و توزیع غذا محسوب می شود که در حال حاضر طبخ 43 هزار پرس غذا در هر وعده غذایی صورت می گیرد که این ظرفیت در ایام تشریق به 75 هزار پرس در هر وعده رسید.
دراین مجموعه 169 نفر آشپز و نیروی ایرانی روزانه بطور میانگین بیش از 15 ساعت به عشق خدمت به مهمانان خانه خدا کار می کنند.نیروهای بومی این مجموعه هم حدود 300 نفر می باشند.
فعالیت آشپزهای ایرانی الافندیه از 9 خرداد آغاز شده و یکم مرداد ماه به پایان می رسد.
همچنین امسال در موسم حج تمتع تنوع غذا و سوپ برای زایران ایرانی وجود داشته است تا میزان رضایتمندی زایران در این حوزه افزایش داشته باشد
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.