پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با راهیان حج ۱۴۰۲/

اهم فعالیتهای ستاد منطقه 3 مکه مکرمه با 127 کاروان و حدود 20 هزار نفر زایر

اهم فعالیتهای ستاد منطقه 3 مکه مکرمه با 127 کاروان و حدود 20 هزار نفر زایر
مسئول ستاد منطقه 3 مکه مکرمه توضیحاتی را در خصوص خدمت رسانی مطلوب به زایران حاضر در این منطقه بیان کرد و گفت: 127 کاروان در 16 هتل منطقه 3 با جمعیتی بالغ بر 20 هزار نفر حضور داشتند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ سعید کوزه گران مسئول ستاد منطقه 3 مکه مکرمه در خصوص اقدامات صورت گرفته در حج تمتع امسال گفت: 16 هتل برای اسکان زایران ایرانی در منطقه 3 مکه مکرمه قرار گرفته است که حدود 127 کاروان با حدود 20 هزار نفر زایر در آن جای گرفته اند و رفته رفته از تعداد زایران کشورمان تا پایان عملیات کاسته خواهد شد.
وی افزود: یکی از مهمترین شاخصه های زایران حاضر در این منطقه حضور حجاج اهل سنت کشورمان بوده که حدود 7 هزار و 500 نفر در هتل های این منطقه اسکان یافتند.
مسئول ستاد منطقه 3 مکه مکرمه با اشاره به هماهنگی با روحانیون اهل سنت برای خدمت در ایام تشریق در مشاعر مقدسه گفت: با توجه به اعمال و مناسک این عزیزان ، قبل از عملیات تشریق جلسات و هماهنگی های لازم با روحانیون و مدیران کاروان های اهل سنت برگزار شد و هماهنگی و همکاری های لازم برای ارایه خدمات مطلوب همانند حمل و نقل، تغذیه و تدارکات و .... انجام گرفت.

کوزه گران به کارهای نو و اقدامات تازه ای که در موسم حج تمتع امسال صورت پذیرفت اشاره کرد و گفت: بنابر پیشنهاد منطقه 3، جلسات هماهنگی منطقه ها و معاونین منطقه به جهت وحدت رویه و برای موضوعات مختلف برگزار گردید و در این جلسات از مسئولان ستادی دعوت بعمل آمد تا هماهنگی های لازم برای همه حجاج مناطق مختلف صورت پذیرد.
وی افزود : با بهره مندی از فضای مجازی و ارتباطات مستمر با مسئولان ذیربط بسیاری از موضوعات و نیازمندی های زایران به سرعت حل و فصل می شد و جلسات بیشتر به هماهنگی های نهایی و تبادل نظر صورت گرفت.
کوزه گران تصریح کرد: بازرسی ها از هتل ها و انبارها به صورت مستمر انجام گرفت؛ سرکشی از درمانگاههای مجموعه ها و حضور در بین زایران در زمان سرو غذا و استماع سخنان و دغدغه های آنها از دیگر اقداماتی بود که از سوی ستاد منطقه انجام پذیرفت و به سرعت دغدغه های زایران کشورمان پیگیری می شد که اقدامات شایسته ای صورت پذیرفت.
وی تصریح کرد: بزرگترین هتل مکه هتل ورقان در منطقه 3 مکه مکرمه با 5600 زایر و حدود 37 کاروان فعال بوده است ضمن اینکه بزرگترین هتل زایران اهل تسنن یعنی هتل اولیان الماسی داشتیم که 2700 زایر اهل تسنن در آن اسکان داشتند.
مسئول ستاد منطقه 3 مکه مکرمه با اشاره به اهم اقدامات صورت گرفته گفت: ایجاد گروه مجازی عضویت همه اعضای ستادی و مجموعه‌ها در آن،بارگذاری اطلاعات مورد نیاز منطقه، جهت بهره برداری همکاران ستادی و مجموعه‌ها و کاروان‌ها ، حضور به موقع در محل ماموریت با هماهنگی سازمان مرکزی حج و زیارت به اتفاق همکاران محترم ستادی،بازدید و بررسی دقیق میدانی از کلیه هتل‌های مستقر در منطقه و شناخت نقاط ضعف و قوت ،انجام بازدید میدانی از مسیرهای دسترسی هر یک از هتل‌های منطقه به خطوط حمل نقلی زائرین از مبدا هتل تا حرم ، تدوین برنامه جلسات آموزشی و توجیهی با هماهنگی ستاد مرکزی و ابلاغ آن به مجموعه‌ها و کاروان‌ها، شرکت در جلسات مختلف ستاد عملیات حج دریافت سیاست‌ها دستورالعمل‌ها بخشنامه‌های اجرایی، تشکیل جلسات ستاد منطقه با حضور همکاران واحدهای ستادی منطقه و مدیران محترم مجموعه جهت ابلاغ سیاست‌ها و توصیه‌های اجرایی برای اجرای مطلوب عملیات خدمت رسانی به حجاج بیت الله الحرام، نظارت مستمر و مداوم بر عملکرد خطوط حمل و نقل و خدمات ارائه شده از سوی واحد مسکن و نیز تغذیه و تدارکات منطقه، پیگیری هرگونه نواقص احتمالی در هر یک از محورهای خدمات اعم از اسکان حمل و نقل تغذیه و تدارکات و ... تا رفع کامل آن از جمله بخش هایی از اقدامات بوده است.
وی با اشاره به خدمات و تلاش های صورت گرفته در مکاتب عرفات و منا نیز اظهار کرد: در طول ایام تشریق نیز اقدامات شایسته و کاملی برای رضایتمندی زایران در مکاتب مورد توجه قرار گرفت و هماهنگی های لازم برای رفاه حال زایران به خوبی اندیشیده شد.

کوزه گران در پایان تصریح کرد : در حال حاضر رفته رفته زایران در حال بازگشت به کشور هستند و برای این عزیزان آروزی سفری توام با سلامت را داریم و خدمت رسانی ما تا آخرین لحظه حضور زایران ادامه دارد.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.