با راهیان حج ۱۴۰۲/
اهم اقدامات منطقه 2 ستاد مکه مکرمه درحج تمتع 1402
مسئول منطقه 2 ستاد مکه مکرمه به تشریح برنامه ریزی ها و اقدامات صورت گرفته در موسم حج تمتع 1402 پرداخت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ سعید کریمیخو مسؤول منطقه۲ ستاد مکه مکرمه به تشریح خدمات صورت گرفته در این منطقه پرداخت.
وی گفت:ستاد منطقه۲ مکهی مکرمه شامل ۲۱ مجموعه بوده که این هتل ها عمدتاً در بزرگراه مسجدالحرام در منطقهی عزیزیه واقع گردیده است.
کریمیخو افزود: جمع کاروانهای این مجموعهها 163 کاروان از ۲۵استان شامل ۱۰۲کاروان مدینه قبل و ۶۱کاروان مدینه بعد با جمعیتی حدود ۲۳هزار نفر است.
کریمی خو تصرح کرد: حجاج مستقر در این منطقه در مدت حضور در مکهی مکرمه، توسط اتوبوسهای خطوط ۴، ۵، ۶، ۷، ۸، ۹ و ۲۴ به ایستگاه جمرات و از آنجا به حرم مطهر و بالعکس منتقل میگردند.
مسؤول منطقهی۲ ستاد مکهی مکرمه خاطرنشان کرد: از تاریخ دوم خرداد ماه فعالیت ما برای پذیرایی از زایران آغز گردید که بحمدالله با تجربه همکاران و تلاش های شبانه روزی دست اندرکاران، اقدامات شایان توجهی صورت پذیرفت.
کریمیخو گفت: اهم وظایف ستاد منطقه شامل ؛ کسب اطلاعات و شناسایی کامل محل جغرافیایی و تسلط بر نشانی هتلهای منطقه، تهیهی ملزومات و راهاندازی و ادارهی کلیهی امور مربوط به ستاد،اتخاذ تمهیدات در جهت هماهنگی کامل با مسؤول تغذیه و تدارکات منطقه ومسؤول مسکن منطقه ومسؤول حمل و نقل منطقه و نظارت مطلوب بر عملکرد آنان، جمع آوری و ساماندهی و بهرهبرداری کاربردی از آمار و اطلاعات کاروانها و عوامل مجموعه، بازرسی و نظارت بر عملکرد مجموعهها و کاروانهای منطقه، حضور مستمر در منطقه و رصد میزان پیشرفت امور و درصد موفقیت عملیات، ایجاد هماهنگی و تعامل سازنده با تمامی واحدهای همکار در جهت پیشبرد امور مربوط به ستاد، شرکت فعال و مستمردر جلسات ستاد مکهی مکرمه، مدیریت جلسات متناوب منطقه با مدیران مجموعه، مدیریت فرایند تحویل اقلام مرتبط از ستاد و توزیع بهموقع بین مجموعهها، انجام امور مالی مربوط به مجموعهها، پیگیری امور بیمه و اشیای گمشده و راهاندازی امور زائران بستریشده و متوفیان و مفقودین با همکاری مبادی مرتبط ، بررسی و رسیدگی به درخواستها، پیشنهادها و شکایات حجاج در خصوص نحوهی ارائهی خدمات و سایر امور مربوط به عملیات، انجام هماهنگیهای لازم برای برگزاری مراسم و جلسات فرهنگی اعلامشده از سوی بعثهی مقام معظم رهبری،هماهنگی و همکاری با واحد امداد در خصوص برنامهی شیفت امدادگران کاروانها، هماهنگی با واحد حمل و نقل و تنظیم برنامهی زیارت دورهی کاروانها و اعلام به مدیران مجموعه، بازدید و نظارت مستمر و بازرسی از نحوهی پذیرایی حجاج در هتلها در زمان سرو غذا، نظارت بر خروج حجاج از هتلها به سوی مشاعر (نقل ترددی) طبق برنامهی زمانبندیشده از طرف ستاد، پیگیری امور مربوط به پروازها ورودی و خروجی، نظارت بر تعداد کاروانهای ورودی هر روز(مدینه قبل، مدینه بعد)، نظارت برتخلیهی هتلها در پایان عملیات حج، تهیه گزارش جامع عملکرد منطقه در پایان عملیات با نگاه آسیبشناسی و ارائهی راهکارها و پیشنهادها جهت بهبود عملکرد در سنوات بعد، تکمیل و امتیازدهی فرمهای ارزیابی عملکرد اعضای ستاد منطقه و مجموعهها، همکاری لازم با مراکز نظارتی و ستاد پیشگیری از بحران بوده است.
وی افزود: به طور کلی هماهنگی و همکاری با ستاد مرکزی مکهی مکرمه و رتق و فتق امور ۲۳هزار حاجی در این ۲۱مجموعه با پیگیری شبانهروزی و کار جهادی مدیران و عوامل محترم در مجموعهها و کاروانها بر عهدهی همکاران عزیز منطقه است که از زحمات یکایک این بزرگواران تشکر می کنیم.
ارسال نظرات