پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با راهیان حج ۱۴۰۲/

بازدید سرپرست حجاج ایرانی و رییس سازمان حج و زیارت از حمل و نقل درون شهری/ارایه خدمات نقل به زایران کشورمان تا آخرین لحظه حضور در سرزمین وحی

بازدید سرپرست حجاج ایرانی و رییس سازمان حج و زیارت از حمل و نقل درون شهری/ارایه خدمات نقل به زایران کشورمان تا آخرین لحظه حضور در سرزمین وحی
سرپرست حجاج ایرانی، رییس سازمان حج و زیارت و تنی چند از دست اندرکاران حج تمتع، از ایستگاههای حمل و نقل درون شهری مکه مکرمه بازدید کرده و در جریان روند خدمت رسانی قرار گرفتند؛ خدمات نقل تا آخرین لحظه حضور زایران در مکه ادامه دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وزیارت؛ حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی و آقای سید عباس حسینی درادامه بازدیدهای خود در مکه مکرمه ، عصر چهارشنبه(21 تیر) از روند خدمات‌رسانی در چهار ایستگاه حمل و نقل درون شهری بازدید کرد.
در جریان این بازدید ، زائران در گفتگو با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت وهمراهان از خدمات‌ ارائه شده درحوزه حمل و نقل درون شهری و حضور دست اندرکاران این حوزه در ایستگاهها بویژه در گرم ترین ساعات روز تقدیر کردند.
در بازدید حجت الاسلام والمسلمین نواب و رئیس سازمان حج و زیارت از ایستگاه‌های درون شهری جمرات ، غزه و کدی مسئولین هرایستگاه توضیحاتی را در رابطه با ساعات فعالیت و نحوه خدمت‌رسانی به حجاج بیان کردند.
آقای مرتضی نصراللهی مسئول حمل و نقل درون شهری ستاد مکه در حاشیه این بازید در جمع مسئولان حج و زیارت اظهار کرد: خدمات حمل ونقل درون شهری به زائران ایرانی به صورت 24 ساعته انجام می شود و تنها در زمان نمازها این خدمت رسانی به صورت مقطعی متوقف می گردد.
وی افزود: حمل و نقل درون شهری با استفاده از اتوبوس‌های مدل‌ بالا و با کیفیت مناسب، درحال خدمات رسانی روان به زائران است.
بر پایه این گزارش، ایستگاه جمرات نخستین محل توقف سرپرست حجاج ایرانی وهمراهان بود که با استقبال نیروهای مستقر در این ایستگاه و زائرانی که درحال سوارشدن به اتوبوس ها برای عزیمت به مسجدالحرام بودند، همراه شد.
مسئول ایستگاه جمرات، با ارائه گزارشی به نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت و همراهان اظهار داشت: ایستگاه جمرات هتل های واقع درمناطق یک و دو مکه را پوشش می دهد و با 10 خط حدود 43 هزار زائر 307 کاروان خدمات دریافت می کنند.
سرپرست حجاج ایرانی و همراهان سپس با اتوبوس عازم ایستگاه غزه شدند که ازدحام جمعیت و اتوبوسها درآن کاملا ملموس بود.
مسئول این ایستگاه که در منطقه 3 مکه قراردارد، اظهار داشت: در ایستگاه غزه ، ایران درکنار کشورهای ازبکستان، اندونزی، ترکیه و پاکستان به زائران خود سرویس می دهد.
وی افزود: ایستگاه غزه 5 خط با حدود 20 هزار زائر از 135 کاروان را که در 16 هتل مستقرهستند ، پوشش می دهد.
آخرین ایستگاهی که مورد بازدید حجت الاسلام والمسلمین نواب و همراهان قرار گرفت کدی بود. بگفته مسئول حمل و نقل منطقه 4 مکه ، در دو ایستگاه کدی و اجیاد 6 خط فعال است که به حدود 20 هزار زائر 139 کاروان مستقر در 15 هتل خدمات ارائه می دهند.
در پایان این بازدید مسئول حمل و نقل درون شهری ستاد مکه با اشاره به اینکه با خروج تدریجی زائران از مکه تعداد اتوبوس های فعال در خطوط مناطق چهارگانه نیز کاسته می شود، اظهار داشت: علاوه بر بیش از 130 دستگاه اتوبوسی که درحال حاضر درایستگاههای جمرات، غزه ، کدی و اجیاد بکارگرفته شده اند 32 دستگاه اتوبوس ترددی نیز در مسیر باب علی - جمرات و 12 دستگاه دیگر در مسیر کدی- باب ملک خدمات ارائه می دهند.
نصراللهی افزود: از زمان ورود کاروان ها به مکه مکرمه تاکنون تعداد 554 کاروان از 581 کاروان حج امسال خدمات زیارت دوره را با اعزام 1740 دستگاه اتوبوس دریافت کردند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پایان این بازدید به مجموعه مسئولان و نیروهای تلاشگرحمل و نقل درون شهری که شبانه روز درحال خدمت رسانی به زائران هستند، خداقوت گفت و توصیه‌هایی در ارتباط با خدمات رسانی هرچه بهتر به زائران در روزهای پایانی حضور زائران در مکه ارائه کرد .

دست اندرکاران نقل درون شهری نیز از حضور مسئولان حج و زیارت درجمع آنها قدردانی کرده و خود بر خمت رسانی مطلوب تا حضور آخرین زایر در مکه مکرمه تاکید کردند.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.