پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با راهیان حج ۱۴۰۲/

ضرورت بازخورد گیری از برنامه های جدید حج امسال

ضرورت بازخورد گیری از برنامه های جدید حج امسال
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، درآخرین نشست مسئولان حج و زیارت در سرزمین وحی که امروز سه شنبه (27 تیر) به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب درمکه تشکیل شد سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه کاهش نیرو و حذف برخی از پست ها از جمله اقداماتی بود که برای نخستین بار درسازمان حج و زیارت، مرکز پزشکی و بعثه مقام معظم رهبری در حج 1402 انجام شد، تصریح کرد: پویایی در کار می طلبد که این برنامه ها بررسی و بازخورد گیری شود که در جهت رفاه حال زائر تا چه حد موثر بوده است.
وی افزود: کار کارشناسی نشان خواهد داد که در چه مواردی تغییراتی صورت گیرد و یا همین روند ادامه یابد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه بعثه مقام معظم رهبری همواره تاکید داشته است که تغییر در برنامه ها در روند فعالیت سازمان حج و زیارت ، مرکز پزشکی و بعثه نباید خللی ایجاد کند، اظهار داشت: الفبای مدیریت اختیارات مدیران است و اگر مدیری اختیار نداشته باشد، نمی تواند وظایف و مسئولیت های خود را انجام دهد.
وی همچنین از اقدامات صورت گرفته توسط سازمان حج و زیارت، مرکز پزشکی و بعثه برای اعزام زائر بیشتر در حج 1402 تقدیر کرد و گفت: این روند با تدبیر همگان و خرد جمعی اتفاق افتاد و موجب شد امسال تعدادی زائر بیشتر مشرف شوند.
در ادامه این جلسه آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت از پیگیری صورت گرفته در خصوص برخی دغدغه های زائران و مشکلات هتل ها گزارش داد.
آقای غلامرضا رضایی رئیس ستاد عملیات حج نیز در خصوص روند پروازهای بازگشت حجاج به کشور گزارش داد و گفت: در حال حاضر 33 هتل مکه از زائرخالی شده وامروز نیز 9 هتل دیگر تخلیه می شود و تعداد هتل هایی که زائران ایرانی درآن اسکان دارند به 32 عدد خواهد رسید.
رئیس ستاد عملیات حج با اشاره به اینکه تا شب گذشته حدود 65 هزار زائر به ایران منتقل شدند، افزود: تاکنون با خارج شدن تعدادی دیگر، تعداد زائران در مکه و مدینه به ترتیب 11130 و 9408 نفر است.
. گزارش آقای نصراللهی مسئول ستاد حمل و نقل شهری درخصوص استمرار ارائه خدمات به زائران تا زمان آخرین حضور کاروان ها در مکه و حمید قنبرنژاد نماینده شرکت هواپیمایی ایران ایر در مورد علل بروز تاخیر دربرخی پروازهای حج پایان بخش این نشست بود.
نماینده شرکت ایران ایر گفت: تاکنون با 290 پرواز از فرودگاه های جده و مدینه 65 هزار نفربه میهن بازگشتند و همه دست اندرکاران ونیروهای این مجموعه سخت در تلاش اند تا پروازهای بازگشت زائران در موعد معین به پایان برسد و امکانات مناسب برای بازگشت توام با آرامش زائران به کشور فراهم شود.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.