پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با راهیان حج ۱۴۰۲/

پایان عملیات حج تمتع 1402 با بازگشت آخرین کاروان به کشور/آغاز و پایان عملیات حج از ترمینال سلام

پایان عملیات حج تمتع 1402 با بازگشت آخرین کاروان به کشور/آغاز و پایان عملیات حج از ترمینال سلام
با بازگشت آخرین هواپیمای حامل حجاج و عوامل به میهن اسلامی ، عملیات حج تمتع 1402 پایان یافت؛ رییس سازمان حج و زیارت و تنی چند از دست اندرکاران حج نیز تا آخرین لحظه بر عملیات نظارت کرده و با آخرین نفرات به کشور بازگشتند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ اولین پرواز نیروهای ستادی عملیات حج تمتع 1402 روز31 اردیبهشت ماه به مقصد مدینه منوره رهسپار شد تا خادمان و عوامل شرایط را برای پذیرایی مطلوب از زایران عزیز ایرانی فراهم آورند.
آغازین پرواز عزیمت زایران ایرانی به سرزمین وحی نیز براساس برنامه ریزی ها، بامداد سوم خرداد ماه ازترمینال سلام فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) به مقصد مدینه منوره انجام گرفت و زایران کشور وارد شهر پیامبر(ص) شدند.
انتقال حجاج کشورمان براساس جداول پروازی تعیین شده و با نظم و ترتیب از21 ایبستگاه پروازی به مقصد مدینه منوره و از تاریخ 13 خرداد ماه به مقصد جده صورت گرفت.
بخشی از زایران کشورمان که مدینه قبل بودند ابتدا به شهر پیامبر و سایر زایران که مدینه بعد بودند ابتدا به شهر مکه مشرف شدند تا اعمال عبادی خود را به جای آورند.
تمامی امکانات اعم از عملیات انتقال هوایی، حمل و نقل، اسکان، تغذیه و تدارکات، بهداشتی و درمانی، زیارات دوره، برنامه ریزی های فرهنگی و ..... پیش از حضور زایران ایرانی در سرزمین وحی توسط دست اندرکاران حج وزیارت فراهم آمد.
نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت، رییس سازمان حج و زیارت و جمعی ازدست اندرکاران حج تمتع 1402 نیز 10 خرداد ماه وارد به منظور حضور در عملیات حج تمتع و بررسی و نظارت برفرایند خدمت رسانی به حجاج وارد عربستان شدند.
در مدت زمان حضور مسئولان حج و زیارت در موسم حج تمتع نظارت کامل بر نحوه خدمت رسانی درحوزه های مختلف اعم از ورود حجاج به سرزمین وحی، اسکان، تغذیه و تدارکات، حمل و نقل برون و درون شهری، بهداشت و درمان، عملیات تشریق، بازگشت زایران به کشورمان و .... انجام گرفت .
سرپرست حجاج ایرانی نیز تا آخرین روزهای موسم حج تمتع درسرزمین وحی حضور داشت و با دقت بر عملیات حج تمتع امسال نظارت می کرد.
رییس سازمان حج و زیارت هم تا زمان حضور آخرین گروه از زایران کشورمان در کنار سایر دست اندرکاران و نیروهای ستادی در عربستان حضور داشت و از نزدیک روند حضور زایران در سرزمین وحی و بازگشت آنها را نظارت می کرد.
آقای سید عباس حسینی در آخرین پرواز بازگشت زایران ایرانی به کشور ، عربستان را به مقصد تهران ترک کرد و تا آخرین دقیقه در کنار حجاج ایرانی حضور داشت.
اما امسال نخستین پرواز ازایستگاه پروازی تهران در ترمینال سلام فرودگاه امام (ره)انجام گرفت و آخرین پروازبازگشت نیز صبح سوم مرداد ماه به این ایستگاه پروازی صورت پذیرفت.
استانهای اعزام شده از ایستگاه تهران شامل زایران استانهای تهران، قم،قزوین، البرز،کاشان، سمنان، لرستان، مرکزی، شهرستان کاشان، گیلان ( یک کاروان) و کرمانشاه بودند؛ همچنین نیروهای ستادی، مجموعه، آشپزخانه، هیئت پزشکی و نیروهای بعثه نیزازاین ایستگاه پروازی به عربستان رهسپار شدند.
همچنین بیشترین تعداد کاروان و پرواز توسط همکاران دفتر حج و زیارت استان تهران در ترمینال سلام انجام شد ؛ضمنا برنامه بدرقه حجاج و استقبال و برنامه کاروان ویژه جانبازان در این ایستگاه پروازی صورت گرفت.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.