پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

سرپرست حجاج ایرانی: سفرهای اربعین، عمره و حج در پیش است؛ هواپیمایی خود را آماده کند

سرپرست حجاج ایرانی: سفرهای اربعین، عمره و حج در پیش است؛ هواپیمایی خود را آماده کند
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی اعلام کرد: سفرهای اربعین، عمره و حج ایرانی ها در پیش است و شرکت های هواپیمایی داخلی باید خود را برای جابجایی زائران این سفرها آماده کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت، حجت الاسلام والمسلمین «سیدعبدالفتاح نواب» این مطلب را در «آیین تکریم خدمتگزاران ضیوف الرحمان در عملیات حج 1402 » که با حضور «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی، «سیدعباس حسینی» رییس سازمان حج و زیارت، «مهدی محمدی بخش» رییس سازمان هواپیمایی کشوری، معاونان وزیر راه و شهرسازی و صدهاتن از کارکنان صنعت هوایی کشور در محل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) برگزار شد، بیان کرد.
وزیر راه و شهرسازی در این مراسم، از مسئولان و دست اندرکاران حج تمتع 1402 از جمله سرپرست حجاج ایرانی، رییس سازمان حج و زیارت و مسئولان و مدیران فعال در صنعت هواپیمایی کشور در حوزه حج با اهدای ماکت حج قدردانی کرد.
حجت الاسلام والمسلمین نواب در این مراسم گفت: 17 وزارتخانه، سازمان و نهاد با خدمتگزاری به ضیوف الرحمان تلاش کردند تا امسال حج آبرومندانه ای به صحیفه حج های موفق جمهوری اسلامی افزوده شود.
سرپرست حجاج ایرانی با قدردانی ویژه از «تلاش های شبانه روزی» مدیران و کارکنان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) که کار جابجایی بیش از 87 هزار حاجی ایرانی را در سال جاری بر عهده داشت، افزود:«در هیچ جای جهان نمی توان کسانی را پیدا کرد که با این امکانات کم و در شرایط تحریم های ظالمانه چند ساله ، بتوانند چنین هنر بزرگی بیافرینند.»
وی تصریح کرد: یکی از ویژگی های حج امسال این بود که به منظور اعزام شمار بیشتری از زائران، تعداد خادمان حج را در همه حوزه ها از جمله سازمان هواپیمایی کاهش داده شد ولی این کار مانع افت کیفیت و خدمات هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نشد.
سرپرست حجاج ایرانی در همین زمینه از وزیر راه و شهرسازی خواست «نوسازی صنعت هوایی» کشور را با اولویت دنبال کند.
حجت الاسلام و المسلمین نواب گفت: خلبانان و کادر پروازی هواپیماهای ایران برای انجام موفق عملیات حج از جان خود مایه گذاشتند اما ما نیاز به نوسازی صنعت هوایی کشور داریم و شایسته است این کار در همین دولت انجام شود.
وی همچنین بر ضرورت «واقع بینی در برنامه ریزی ها» برای پیشگیری و کاهش مشکلات تاکید کرد و اظهارداشت: اگردرعملیات برگشت حجاج، برنامه ریزی ها واقع بینانه تربود، با مشکلات کمتری مواجه می شدیم.»
سرپرست حجاج ایرانی دراین زمینه به تاخیر36 ساعته یکی از پروازهای حامل حجاج استان فارس اشاره کرد و از وزیر راه و شهرسازی خواست به شیوه ای مناسب از مسافران این پرواز دلجویی شود.
حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین بر اختصاص هواپیماهای پشتیبان برای پروازهای حج تاکید کرد.
وی گفت: ما گرچه با سیاست جدید وزارت راه و شهرسازی در تعطیل کردن پروازهای چارتری موافق هستیم و از آن دفاع می کنیم اما معتقدیم در صورت احیای این برنامه، سازمان حج و زیارت که مسئولیت جابجایی زائران را برعهده دارد می تواند گزینه مناسبی برای انجام اینگونه پروازها باشد و یا کف و سقفی برای قیمت های آن بگذارند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در همین راستا از وزارت راه و شهرسازی و شرکت های هواپیمایی کشور خواست با توجه به در پیش بودن سفر عمره مفرده و اربعین حسینی در آینده نزدیک، به گونه ای برنامه ریزی و تلاش کنند که بر صحیفه خدمات درخشان آنها، صفحات دیگری افزوده شود.
«مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی نیز در این مراسم از خدمات کارکنان صنعت هوایی کشور در «امر بزرگ، مهم و پربرکت حج» قدردانی کرد و گفت: افراد بسیاری برای تحقق این واجب الهی عزم سفر کردند و عده بسیاری هم از آنها پشتیبانی نمودند تا این کار به بهتر نحو و با امنیت، آرامش و ایمنی تمام انجام شود.
وی صنعت هوایی را «یک صنعت عظیم فناورانه ، مردم پایه و مرز دانش» توصیف کرد که در شرایطی که به جدیدترین فناوری ها نیاز دارد اما در ایران شدیدترین و ظالمانه ترین تحریم های استکبار جهانی بر آن اعمال شده است.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.