پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و رییس سازمان حج و زیارت از آزادگان این مجموعه تجلیل کردند

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و رییس سازمان حج و زیارت از آزادگان این مجموعه تجلیل کردند
حجت الاسلام والمسلمین «سیدعبدالفتاح نواب» مسئول بعثه و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و اقای سید عباس حسینی رییس سازمان حج و زیارت در آیینی از آزادگان سرفراز شاغل در مجموعه حج و زیارت تجلیل کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت به نقل از بعثه مقام معظم رهبری ؛ در این آیین که به مناسبت سالروز ورود آزادگان دوران دفاع مقدس در 26 مرداد 1369 به کشور برگزار شد و درآن مدیران و مسئولان بخش های مختلف این سازمان و بعثه حضور داشتند، حجت الاسلام و المسلمین نواب، «تسخیر روح دشمن» را از برکات و دستاوردهای آزادگان در دوران اسارت بیان کرد.
وی گفت: آزادگان عزیزما در دوران اسارت در چنگال رژیم بعث، به تاسی از امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) با روحیه قوی خود کاری کردند که در واقع، دشمن اسیر آنها شد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به همزمانی سالروز ورود آزادگان به کشور و ایام اسارت خاندان امام حسین و اهل بیت (ع) در حماسه کربلا اظهارداشت: کاروان اسرای کربلا کاروانی سرنوشت سازدر تاریخ بود که اربعین یکی ازدستاوردهای ارزشمند و ماندگار آن است.
وی افزود: کاروان اسرای کربلا امروز بزرگترین تجمع بشری را به یادگار گذاشته و کاری کرده است که جمعیت عظیمی از مردم کشورهای مختلف که برخی از آنها، در حالت عادی به سختی حاضر به پیاده رفتن هستند، با علاقه و اشتیاق در سفر اربعین شرکت می کنند و چندین فرسخ را به شوق رسیدن به کربلا پیاده می روند.
حجت الاسلام والمسلمین نواب تصریح کرد: چون اهل بیت (ع) برحق بودند، با اقتدار معنوی خویش دشمن را به اسارت خود درآوردند تا آن که در جبهه دشمن میان افرادی چون یزید و ابن زیاد، دربه عهده نگرفتن جنایت اختلاف ایجاد گردید.
نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت با بیان اینکه در دوران معاصر نیز ماموران رژیم پهلوی همواره از بازداشت و زندانی کردن حضرت امام خمینی (ره) به دلیل روحیه قوی ایشان هراس داشتند، گفت: در دوران جنگ تحمیلی هم مرحوم حجت الاسلام والمسلمین «سیدعلی اکبر ابوترابی فرد» معروف به «سیدالاسرا» و یا «سید آزادگان» با بینش بلند و اقدامات درست و بموقع خود کاری کرد که ماموران حزب بعث جذب و شیفته شخصیت ایشان شوند و به بیان دیگر، آنها خودشان اسیر و دلداده مرام معنوی ایشان شدند.
در این نشست، شماری از آزادگان شاغل در مجموعه حج و زیارت از جمله حجت الاسلام والمسلمین مهدی شهسواری»، «نصرالله فرهمند»، «حسین اسماعیلی»، « حسن محمدی» و «مصطفی قاسمی» که در بخش های مدیریتی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به فعالیت مشغول هستند، خاطراتی از دوران اسارت را برای حاضران بیان کردند.
محور تمامی این خاطرات، تجلیل از روحیه ، استقامت و باور قوی انقلابی و اسلامی و تجسم شعار ما می توانیم و بهره برداری خوب از دوره جوانی آزادگان در آن دوران و لزوم ترویج و تقویت آن در شرایط کنونی و در میان نسل های بعدی است تا در سایه آن، نظام جمهوری اسلامی ایران بتواند به اهداف بلند و متعالی خویش دست یابد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پایان این مراسم از 12 تن از آزادگان حاضر در مراسم با اهدای لوح، تقدیر به عمل آورد.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.