پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس جمهور در دیدار با مسئولان و دست اندرکاران مراسم حج :

حج باید نماد وحدت، یکپارچگی، محبت و الفت امت اسلامی باشد

حج باید نماد وحدت، یکپارچگی، محبت و الفت امت اسلامی باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس‌جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (پنجشنبه) در جلسه‌ای با مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و مدیران ارشد سازمان حج و زیارت، بر لزوم هماهنگی و برنامه‌ریزی مناسب در راستای برگزاری هر چه بهتر و باشکوه‌تر مراسم حج امسال و تلاش برای تامین آسایش و رفاه حجاج ایرانی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ،دکتر روحانی در این جلسه با بیان اینکه حج باید نماد وحدت، یکپارچگی، محبت و الفت امت اسلامی باشد، گفت: ظرفیت مراسم حج باید به عنوان بزرگترین اجتماع جهان اسلام برای نزدیکی ملت ها و کشورهای مسلمان به درستی و به شکلی ارزشمند شناخته شود.

رییس جمهور با بیان اینکه برگزاری مراسم حج و حضور زائران ایرانی در این مراسم باید توأم با کرامت، عزت، ادب، اخلاق و معرفت دینی باشد، تصریح کرد: هر زائر ایرانی در موسم حج می‌تواند به عنوان یک سفیر از سوی جمهوری اسلامی ایران در آن اجتماع عظیم در جهت معرفی فرهنگ ایرانی و تشیع نقش‌آفرینی کند.

دکتر روحانی با بیان اینکه شعار این دولت دخالت دادن مردم و واگذار کردن کارها به خود آنهاست، گفت: به غیر از اموری که ضرورت ایجاب می کند دولت مجری کارها باشد، باید بقیه امور به خود مردم واگذار شود؛ سفر حجاج در موسم حج و یا سفر عمره و حتی عتبات می تواند از طریق بخش خصوصی انجام گیرد.

رییس جمهور با تاکید بر مطالعه و بررسی های کارشناسانه و دقیق برای دخالت دادن بخش خصوصی در مسئله حج و زیارت، اظهار داشت: تاکید دارم این موضوع با دقت و آرامش و فارغ از شتاب زدگی انجام شود و با فراهم کردن چارچوب های دقیق و به مرور زمان، سفر حجاج برای موسم حج، عمره و عتبات توسط مردم و به شکل رقابتی در بخش خصوصی انجام گیرد.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: دولت امسال علی رغم مشکلات فراوانی که در زمینه مسائل پولی و ارزی با آن مواجه است، به واسطه این که حج از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در جهت رفاه زائران در زمینه تامین ارز مورد نیاز آنها همه تلاش خود را کرد و با اولویت‌ قرار دادن این امر توانست از طریق بانک مرکزی ارز مورد نیاز زائران را تامین نماید.

دکتر روحانی همچنین با اشاره به اینکه عربستان کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران در منطقه بوده و اشتراکات و منافع زیادی میان دو کشور وجود دارد بر لزوم حرکت در مسیر ارتقاء مناسبات و سطح تعاملات میان دو کشور تاکید کرد و افزود: این مسئله هم در نامه تبریک پادشاه عربستان به بنده و هم در نامه تشکر من از وی، مورد تاکید قرار گرفته و هر دوطرف علاقه مند هستیم که در جهت تامین منافع دوجانبه و جهان اسلام تنش های جزیی را از سر راه برداریم.

حجت الاسلام سید علی قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی و سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از برنامه ها و اقدامات صورت گرفته در راستای برگزاری باشکوه مراسم حج و رفاه حجاج و قدردانی از دکتر روحانی بابت تامین سریع ارز مورد نیاز حجاج، از وی خواستار احیاء شورای عالی حج به ریاست رئیس جمهور و تشکیل کارگروهی برای بررسی و پیگیری پیشنهاد ها و طرحهای مربوط به حج، عمره و زیارت عتبات عالیات به ریاست دکتر نهاوندیان شدند.

روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.