پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

گزارشی از آشپزخانه پخت متمرکز دخیل مدینه منوره + تصاویر

گزارشی از آشپزخانه پخت متمرکز دخیل مدینه منوره + تصاویر
به گزارش روابط عمومی سازمان حج وزیارت از مدینه منوره، کار تهیه و طبخ و توزیع غذای مورد نیاز حجاج محترم ایرانی حاضر در این شهر بر اساس یرنامه غذایی  از طریق دو آشپزخانه  متمرکز دخیل و زین صورت میپذیرد. آشپزخانه دخیل واقع در 5 کیلومتری خارج از شهر مدینه در طریق میقات شجره قرار گرفته است.
این آشپزخانه متشکل از بخش ها و سالنهای مختلف از جمله سالن های طبخ برنج و سوپ،سالن طبخ خورش،سالنهای مجزا جهت آماده سازی گوشت ومرغ وماهی،سردخانه های بالا و زیر صفر و امور اداری و رایانه فعالیت خود را از سال 79 همزمان با شروع طرح پخت متمرکز غذای حجاج آغاز نموده است.گفتنی است پیش از این زمان کار تهیه و پخت غذای مصرفی حجاج در داخل کاروانها صورت میپذیرفت که همراه با مشکلات عدیده ای بوده است.
این آشپزخانه با داشتن 38 نفر عوامل خدمت گذار که شامل مدیر،معاون،مسئول رایانه،مسئول انبار،مسئول سردخانه،مسئول فنی،مسئول توزیع، کمک توزیع،مهندس بهداشت،پزشک،سرآشپزها و آشپزها و کمک آشپزهابوده و کار تهیه و طبخ غذای 55 درصد حجاج وزائرین ایرانی اعزامی سازمان حج وزیارت حاضر در مدینه منوره را بر عهده دارد.
بنا بر این گزارش آقای فایض پور مدیر  آشپزخانه الدخیل اعلام داشت: این آشپزخانه بعد از تاسیس بتدریج در سالهای اخیر به تجهیزات مدرن و مکانیزه پخت تجهیز گردیده است به طوری که با این تجهیزات سرعت و دقت در پخت افزایش یافته و از لحاظ بهداشتی نیز شاهد ارتقا در کیفیت بوده ایم.از جمله نکات قابل توجه در تجهیزا ت مورد استفاده در این آشپزخانه پخت غذا با بخار است که با این روش سیستمهای پخت غذای قدیمی از طریق اجاقهای گاز کنار گذاشته شد.
مدیریت این آشپزخانه به حج نیوز گفت امور اجرایی آشپزخانه با حضور عوامل مربوطه از 18 شهریور ماه جاری آغاز و اولین پخت و توزیع غذادر 19 شهریور ماه صورت پذیرفت و تا امروز (92/06/28)حدود 41000 پرس غذا در وعده های غذایی ناهار و شام تهیه و توزیع گردیده است.
گفتنی است غذاهای تهیه شده روزانه از طریق کامیونتهای در اختیار  مرکز پخت بین حجاج محترم مستقر در هتلهای مربوطه توزیع میگردد.
بنا بر این گزارش تعداد غذای مورد نیاز جهت پخت روزانه با توجه به ورود و خروج حجاج محترم به مدینه منوره  از طریق سیستم نرم افزاری مربوطه در اختیار آشپزخانه ها قرار میگیرد.31 مورد از اقلام ومواد اولیه مورد نیاز طبخ غذا از داخل ایران تهیه و به عربستان ارسال گردیده است و دیگر اقلام مورد نیاز که بنا به دلایل متعدد از جمله فوریت مصرف، زمان محدود نگهداری، امکان تهیه و ارسال آنها ازداخل ایران ممکن نبوده است از طریق واحد تدارکات ستاد مدینه تهیه و در اختیار آشپزخانه ها قرار میگیرد.
بر اساس این گزارش برنامه غذایی با تناوب یک هفته ای از طریق سازمان حج وزیارت از ماه ها قبل تهیه و برای تهیه غذا بر طبق این برنامه در اختیار آشپزخانه های پخت متمرکز قرار گرفته است.
باتشکر از مدیریت و عوامل محترم خدمت گذار آشپزخانه الدخیل
روابط عمومی امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.