پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

بسته خبری اربعین/

وقتی عشق حسین(ع) همه را گرد هم می آورد؛ برادران اهل تسنن و تشیع در مسیر خادمی زوار الحسین(ع)/آخرین اخبار اربعینی

وقتی عشق حسین(ع) همه را گرد هم می آورد؛ برادران اهل تسنن و تشیع در مسیر خادمی زوار الحسین(ع)/آخرین اخبار اربعینی
با آغاز فعالیت های اربعینی ستاد اربعین حج و زیارت، همه روزه شاهد خدمات خالصانه و خاضعانه نیروهای خدوم این ستاد هستیم .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت ;سازمان حج وزیارت در ایام اربعین حسینی مسئول کمیته ثبت نام و اعزام می باشد که وظیفه ثبت نام و برنامه ریزی اعزام و همچنین در عراق وظیفه راهنمایی زایران و امور گمشدگان را برعهده دارد .
از همین رو روزانه بسته های خبری مربوط به خدمات رسانی صورت گرفته به زایران را ارایه می دهیم .
**کاروانی از اهل سنت استان آذربایجان غربی نهم شهریور ماه 1402 از مرز تمرچین پیرانشهر راهی کربلای معلی شدند.
**آقای محمدی سرپرست معاونت عتبات سازمان حج و زیارت، آقای فرهمند مشاور رئیس سازمان حج و زیارت و آقای یاقوت مدیر کل حج و زیارت استان خوزستان از مواکب حسینی و پایانه مرزی چذابه بازدید کردند.
**حماسه حسینی و خدمت رسانی خادمان خستگی ناپذیر استان گلستان به زوار الحسین (ع) با قوت و جددیت ادامه دارد و این عزیزان نیز به صورت خستگی ناپذیر به زوار خدمت می کنند.
** موکب خدمت رضوی فدک ارومیه توسط کارگزاران حج و زیارت در کنار موکب راهنمایی زائرین و امور گمشدگان حج و زیارت در مرز تمرچین استان آذربایجان غربی برپا شده وروزانه به خدمت رسانی زوار الحسین (ع) می پردازند.
**راهنمایی و نصب و آموزش استفاده از برنامه همیار اربعین و آشنایی با مزایای آن در مسیرهای داخل عراق در مرز تمرچین استان آذربایجان غربی انجام گرفت.
**خدمت عاشقانه برادران اهل تسنن و تشیع به زائرین اربعین حسینی (ع) در موکب شهدای منای مرز بین المللی خسروی(منذریه)" در حال انجام است.
**زائران راننده حتما در مسیر برگشت از سفر اربعین استراحت کنند
سرهنگ سیروس حسن‌زاده ضمن توصیه به زائران راننده سفرهای اربعین حسینی (ع) اظهار داشت: از اول ماه صفر سفرهای اربعین حسینی شروع شد و اکنون این سفرها به اوج خود رسیده و از طرف دیگر نیز موج بازگشت زائرین نیز شروع شده است
**آمادگی‌ کامل پایانه‌های مرزی برای بازگشت زائران اربعین
دبیر ستاد سفرهای اربعین وزارت راه از آمادگی‌ کامل پایانه‌های مرزی برای بازگشت زائران اربعین خبر داد و گفت: همکاران دفتر بازرسی در پایانه‌های مسافربری و فرودگاه‌ها برای رسیدگی به شکایات حضور دارند.
**دیدار حمیدرضا محمدی معاون عتبات عالیات سازمان به اتفاق فرهمند مشاور عالی سازمان با اقای عابدی سرکنسول بصره و گفتگو در خصوص موضوعات مرتبط با مسئولیتهای سازمان در ایام اربعین.
**ستاد مرکزی اربعین: شمار زائرانی که از ایران عازم عراق شده‌اند از ۳ میلیون و ۱۳۰ هزار نفر عبور کرد
از دیشب تا ساعت ۶ صبح امروز بیش از ۴۶ هزار زائر دیگر به عراق رفته‌اند. تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۷۰ هزار زائر به کشور بازگشته‌اند.
**اهم اقدامات و فعالیت‌های ستاد اربعین کاظمین

۱. از آغاز فعالیت‌های واحدهای ستادی اربعین حسینی در کاظمین مجموعاً بیش از ۸۳۰۰۰ خدمت توسط راهنمایان محترم با کمترین امکانات و سخت‌ترین شرایط به صورت جهادی ارائه گردید
۲. در حوزه خدمات بهداشتی و درمانی از پنجم شهریور الی نهم شهریور توسط ۲ موکب درمانی مردم نهاد از خراسان جنوبی تعداد بیش از ۳۶۳۰۰ خدمت پزشکی و درمانی ارائه گردید.
قالب مراجعین به دلیل گرمازدگی، تزریقات و سرم تراپی بوده است.
**جلسه توجیهی مدیران حج وزیارت استانهای ایلام ،کهکیلویه،لرستان در محل ستاد مرکزی واحد گمشدگان مستقر در مرز زرباطیه با موضوع تمهیدات موج بازگشت زوار اربعین به ایران و....
**خدمات خالصانه وجهادی کارگزاران واحد امداد وراهنمایی گمشدگان وخدوم استان کهگیلویه وبویراحمد همراه با تغذیه واسکان در عمود ۸۳۶ فطرس کربلامعلی جهت خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی ع ۱۴۰۲.
** بازدید از عمود ۳۳۵ توسط ستاد نجف اشرف در مسیر نجف به کربلا و عرض خدا قوت و خسته نباشید خدمت جناب آقای نیکومنش و همه همکاران محترم ایشان در واحد راهنمایان زائران در اربعین حسینی ع . در این بازدید مسئولین محترم حراست ، ارزشیابی و دفتر ستاد به نمایندگی از رییس محترم ستاد حضور داشته اند .
شایان ذکر است خادمین افتخاری در مرکز ارشاد التائهین ( مرکز گمشدگان عراقی ) حضور داشته تا شاهد هم افزایی و تعامل بیشتر با طرف عراقی جهت خدمت رسانی به زائران عزیز ایرانی در مسیر عمودها باشیم
** بازدید از عمود ۶۵۵ توسط خدمتگذاران ستاد نجف اشرف و استقرار چتر واحد راهنمایان زایران .
**اجرای زنده سرود زایر حسینی و قطعه سلام فرمانده در وصف آقا امام زمان (عج) به زبان آذری توسط گروه سرود میثاق ارومیه-مرز تمرچین -استان آذربایجان غربی
**دکتر بشیر سلیمی مدیر کل محترم حج وزیارت استان قزوین ومسئول منطقه از محل اسکان گروه۳خادمین زائران اربعین ۱۴۰۲استان کرمان به سرپرستی قنبری بازدید کرد.
**یک کودک اصفهان توسط امورگمشدگان ایستگاه حرم سامرا تحویل خانواده گردید.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.