پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

در گفت و گو با مسئول منطقه یک ستاد مدینه:

معرفی ستادهای فرعی ستاد مدینه منوره

معرفی ستادهای فرعی ستاد مدینه منوره
زائران ایرانی مدینه قبل که از ایران وارد مدینه می شوند و همچنین زائران مدینه بعد که از مکه بعد از انجام اعمال حج به سمت مدینه حرکت می کنند، تحت پوشش خدمات اجرایی و رفاهی ستاد مدینه منوره قرار می گیرند. این خدمات عمدتاً شامل : حمل و نقل هوایی و زمینی، اسکان، تغذیه، امداد، بیمه، امور کنسولی، بهداشت، درمان و فناوری اطلاعات و ارتباطات می گردد.
علاوه بر اینها بخشی از خدمات مورد نیاز حجاج داخل کاروان ها به آنان ارائه می گردد و بخشی را نیز مدیران هتل ها و عوامل آنها ارائه می نمایند.
ستاد مرکزی مدینه منوره با اجرای برنامه های کلان و صدور دستور العمل ها از طریق ارتباط با سازمان حج و زیارت و نمایندگی این سازمان در عربستان به ارائه طریق می پردازد اما پی گیری کارهای جاری مدیران کاروان ها و هتل ها و زائران در ستادهای فرعی حل و فصل می گردد.
ستاد مدینه منوره دارای دو ستاد فرعی یا منطقه ای است که مسئولان مجرب سازمان مسئولیت اداره آنها را بر عهده دارند.
در این ارتباط خبرنگار حج نیوز با حضور در هتل زهراء الخیر به گفت و گو با مسئول منطقه یک ستاد مدینه پرداخت. حبیب الله ساداتی مسئول منطقه یک ستاد مدینه منوره در این دیدار گفت:
از 18 شهریورماه با ورود به مدینه منوره منطقه یک ستاد را برای خدمات رسانی به زائران آماده کردیم. با سرکشی به هتل های منطقه بررسی کردیم که مالکین هتلها تا چه میزان به تعهدات شان در خدمات رسانی به زوار آماده هستند. مشکلات موجود را بررسی و در جهت رفع آنها تلاش کردیم. البته از ایران با مدیران مجموعه و مدیران کاروان های نحن پوشش منطقه در تماس بوده ایم.
سال گذشته ستاد مدینه منوره دارای سه ستاد فرعی(منطقه) بود اما امسال با اعمال کاهش 20 درصدی در تعداد زائران حج تمتع کشورهای اسلامی و بالطبع کاهش زائران حج کشورمان و همچنین وضعیت جغرافیایی وقوع هتلهای موجود اجاره شده، ستادهای فرعی مدینه منوره به دو منطقه تقلیل یافت.
چرخه کاری منطقه یک در مدینه منوره شامل برگزاری جلسات روزانه با مدیران مجموع ها، برگزاری جلسات تخصصی با مدیران مجموعه ها، برگزاری جلسات مشترک مدیران مجموعه و مدیران کاروان ها، رتق و فتق امور کاروانهای تحت پوشش منطقه، پیگیری و پاسخگویی به نامه های ستاد مرکزی، سرکشی هتلهای تحت پوشش منطقه به صورت چرخشی و تصادفی تا از نزدیک از نحوه خدمات رسانی آنها اطلاع پیدا کنیم و همچنین برگزاری جلسه با مالکین هتل ها و رفع مشکلات احتمالی موجود می باشد.
طی سه سال با اجرای طرح مجموعه داری کارها روان تر و  نیروهای خدمات رسان تعدیل شده و توانسته ایم زائران بیشتری را به سرزمین وحی اعزام کنیم و امیدواریم با بهره جویی از سیستم های مدیریتی و طرح های جامع در راستای خدمات رسانی بهتر به زائران تلاش کنیم و مجموعه سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در جهت تکریم زائران نهایت کوشش را دارند.
علی رغم عدم حضور معاون برای مسئول منطقه با بکارگیری سیستم های مدیریتی می توانیم کمبود نیروی انسانی را جبران کنیم و در این خصوص مشکلی نداشته ایم و در راستای اطلاع رسانی در خصوص فعالیت منطقه یک ستاد مدینه منوره از ابتدای تابستان وبلاگی به آدرس haj92-madineh1.blogfa.com ایجاد شده است.
منطقه یک ستاد مدینه منوره در مجموع 253 کاروان مدینه قبل و مدینه بعد را تحت پوشش قرار می دهد و در حال حاضر به طور متوسط میزبان 30 کاروان مستقر در مدینه هستیم و از روز شنبه 30 شهریور ماه هم که اولین گروه از زائران حج به مکه مکرمه اعزام می شوند، 9 کاروان از منطقه یک به مکه اعزام می شود که آماده انتقال زوار به مکه مکرمه شده ایم.
در کنار کار اجرایی در راستای اجرای برنامه های فرهنگی بعثه مقام رهبری با هماهنگی روحانیون کاروان ها تلاش جدی داریم.

سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.