پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

اربعین نشاندهنده یکپارچگی، محبت و دوستی دو ملت ایران و عراق است

اربعین نشاندهنده یکپارچگی، محبت و دوستی دو ملت ایران و عراق است
در دیدار نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و امام جمعه شهر نجف اشرف عنوان شد: اربعین نشاندهنده یکپارچگی، محبت و دوستی دو ملت ایران و عراق است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت به نقل از بعثه مقام معظم رهبری، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت در سفر خود به نجف پیش از ظهر امروز با حجت الاسلام والمسلمین سید صدرالدین قپانچی امام جمعه نجف دیدار و گفتگو کرد.
وی در این دیدار حضور باشکوه و گسترده زائران در مراسم اربعین حسینی را درتاریخ اسلام مثال زدنی توصیف کرد و گفت: از الطاف پیاده روی عظیم اربعین یکپارچگی، محبت و دوستی دو ملت ایران و عراق است و مردم و زائران ایرانی شاکر خدماتی هستند که ملت و دولت عراق به زائران ارائه می دهند.
وی افزود: در این سفر وضعیت زائران ایرانی را از نزدیک مشاهده کردیم و باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا همگان بتوانند ازبرکات معنوی زیارت اربعین حسینی به خوبی بهره ببرند.
حجت الاسلام والمسلمین قپانچی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه حضور میلیونی زائران در مراسم اربعین سالانه رو به افزایش بوده است، یادآور شد: مواکب ایرانی در اربعین حسینی امسال منظم تر و یکپارچه تر حضور دارند و خدمات ارائه می دهند.
وی پذیرایی از زائران اربعین را افتخاری بزرگ و موفقیت برای ملت و دولت عراق توصیف کرد و به تبیین موفقیت های ملت و شیعیان عراق درصحنه های سیاسی، امنیتی و فرهنگی پرداخت.
امام جمعه شهر نجف اشرف با اشاره به اوضاع دوره صدام و جنایت های رژیم بعث علیه زائران اربعین تاکید کرد: موفقیت های امروز از برکات نهضت و پیروزی ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام راحل و رشادت های مردم و علمای عراق و شهدای والا مقام دو ملت است .
وی با اشاره به اینکه هر آنچه امروز برای پذیرایی از زائران اربعین صورت می گیرد در مقابل سخاوتمندی ملت عراق که غنی و فقیر در صحنه حضور دارند ناچیز است، افزود: امسال دولت عراق با وجود مشکلاتی که داشت دراین عرصه خوب عمل کرده است.
در ادامه این دیدار دو طرف درباره راهکارهای کاستن از تلفات حوادث جاده ای در عراق تبادل نظر و بر لزوم سرعت بخشیدن به ارتباط ریلی بین دو کشور تاکید کردند .
نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت درپایان این دیدار در جمع تعدادی از روایتگران اعزامی از ایران که در مواکب برای زائران برنامه اجرا می کنند حضور یافت و توصیه هایی در رابطه با نحوه فعالیت آنها ارائه کرد.
حجت الاسلام جواد شفیعیان سرپرست راویان اعزامی به نجف با اشاره به اینکه امسال 27 راوی درمواکب اربعینی برنامه اجرا می کنند، افزود: این اقدام دردومدل ایستگاهی وهماهنگی با مواکب انجام می شود و در کنار آن برای اجرای روایتگری در داخل حرم علوی و وادی السلام نیز برنامه ریزی شده است.
حجت الاسلام والمسلمین محد علی اخویان مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری نیز به سازماندهی و اعزام 100 راوی برای فعالیت در مواکب ایرانی و 40 راوی زباندان برای مواکب غیر ایرانی اشاره کرد و گفت: قبل از اعزام، جلسات و کلاس های آموزشی و هماهنگی در ایران برای توجیه این افراد برگزار شد.
بر پایه این گزارش، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از مدیر آموزش بعثه خواست راویان مستعدی را که خارج از این چارچوب در مواکب حضور و فعالیت دارند شناسایی کنند تا حضور راویان برنامه ریزی و مدیریت شده صورت گیرد و ازآنها نیزدربرنامه های مختلف بعثه مقام معظم رهبری در داخل و کشورهای میزبان زائران ایرانی استفاده شود.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.