پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

بسته خبری اربعین/ از موج بازگشت زایران به کشور تا استمرار خدمت رسانی از سوی خادمان زوار و تقدیر از خادم اهل سنت

بسته خبری اربعین/ از موج بازگشت زایران به کشور تا استمرار خدمت رسانی از سوی خادمان زوار و تقدیر از خادم اهل سنت
با آغاز فعالیت های اربعینی ستاد اربعین حج و زیارت، همه روزه شاهد خدمات خالصانه و خاضعانه نیروهای خدوم این ستاد هستیم .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت ;سازمان حج وزیارت در ایام اربعین حسینی مسئول کمیته ثبت نام و اعزام می باشد که وظیفه ثبت نام و برنامه ریزی اعزام و همچنین در عراق وظیفه راهنمایی زایران و امور گمشدگان را برعهده دارد .
از همین رو روزانه بسته های خبری مربوط به خدمات رسانی صورت گرفته به زایران را ارایه می دهیم .

**افزایش ورود زائران به کشور
به ازای هر زائر که می‌رود ۲ نفر بازمی‌گردند .
رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا گفت:از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از ایران به سمت عراق رفته‌اند.
درحال حاضر ۴ روز است که موج بازگشت زائران اربعینی به کشور آغاز شده است.
بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر زائر (۳۵ درصد) به کشور بازگشته‌اند؛ ما شاهد این هستیم که ورود زائران به کشور دو برابر زائرانی است که قصد خارج شدن از مرزها را دارند.
می‌توان گفت ۴۵ درصد از زائران از مرز مهران به مراسم پیاده‌روی اربعین رفته‌اند.
**ورودی‌های مرز خسروی بیشتر از خروجی‌هایش شد
مدیرکل راهداری کرمانشاه: دیروز از مرز خسروی ۲۰ هزار و ۴۵۷ نفر از کشور خارج شده و ۴۵ هزار و ۲۹۰ نفر هم وارد شده‌اند.
**عزاداری اربعین دانشجویان در محضر رهبر انقلاب
مراسم عزاداری اربعین حسینی دانشجویان کشور امسال نیز طبق سال‌های گذشته در محضر حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب در روز اربعین برگزار خواهد شد.
این مراسم توسط جمعی از دانشجویان سراسر کشور در روز چهارشنبه 15 شهریور ماه سال جاری ساعت 6 صبح با تجمع در مسجد دانشگاه تهران آغاز و به سمت حسینیه امام خمینی (ره) ادامه خواهد داشت.
**آمادگی سازمان انتقال خون برای تأمین خون موردنیاز زائران اربعین
سخنگوی سازمان انتقال خون ایران گفت: در صورت بروز حادثه چه در كشور ما و چه در خاك عراق در سریع‌ترین زمان ممكن می‌توانیم خون موردنیاز را از خون‌های اهدایی مردم كشور خودمان تأمین كنیم.
**بازدید رییس ،دبیر و مشاور ستاد اربعین سازمان حج و زیارت از پایگاههای راهنمایی زائرین و امور گمشدگان در حوزه تقسیم بندی ستاد نجف( شهر و عمودهای طریق الحسین ) به اتفاق رییس و مسئول واحد راهنمایی زائرین ستاد نجف.
**پیرو توافق مورخ هفتم شهریور ماه بامدیر مرکز ارشاد التائهین در عمود ۳۳۵ ، به حول قوه الهی و تلاش‌های مستمر ستاد نجف اشرف ، پایگاه دوم هم افزایی و خدمت رسانی به زائران ایرانی در واحد راهنمایان در اربعین سال‌جاری نیز در روز چهارشنبه مورخ هشتم شهریور ماه ساعت 11 در محل ثوره العشرین افتتاح و همکاران محترم اعزامی از استان اردبیل در آنجا مستقر شدند .
شایان ذکر است محل استراحت این عزیزان نیز در مسجد امام علی ع جنب پایگاه پیش بینی گردیده است .
** زایران می توانند از طریق شبکه zain عراقی و با شماره گیری عدد 128 بدون پیش شماره با انتخاب عدد 2 با مرکز پاسخگویی فارسی بیمه در کربلا ارتباط برقرار کنند.
واحد مذکور پاسخگوی سوالات درخصوص بیماران، مصدومین، فوت شدگان و سایر موارد مربوطه می باشد.
لذا راهنمایی زائرین و همراهان بیماران و افراد پیگیر امور متوفیان می تواند در کاهش مشکلات آنان موثر باشد ان شأ الله.
**خدمات خالصانه وجهادی کارگزاران واحد امداد وراهنمایی گمشدگان وخدوم استان کهگیلویه وبویراحمد همراه با تغذیه واسکان در عمود ۸۳۶ فطرس کربلامعلی جهت خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی ۱۴۰۲.
**با توجه به تفاهم صورت گرفته با مرکز ارشادالتائهین علاوه بر شماره ۱۲۸ که در خصوص بیمه و اطلاع رسانی آن می باشد شماره ۶۶۷۴ بمنظور پیگیری امور گمشدگان نیز مورد استفاده عموم زائرین عزیز می باشد.
**امیر متین محمود زاده پسر گمشده با تلاش همکاران خراسان جنوبی در گمشدگان باب المراد و همچنین همکاران مازندران تحویل پدرش گردید.
**رسیدگی و دیدار با خادمان زوار الحسین (ع) در کربلای معلی صورت گرفت که در این خصوص از خدمات یکی از برادران اهل سنت که به عنوان راهنمای زایران حضور دارد، صورت گرفت.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.