پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

جلسه ستاد اربعین سازمان حج و زیارت برگزار شد/تاکید بر نقش پررنگ سازمان حج و زیارت در خدمت رسانی به زوار الحسین(ع)

جلسه ستاد اربعین سازمان حج و زیارت برگزار شد/تاکید بر نقش پررنگ سازمان حج و زیارت در خدمت رسانی به زوار الحسین(ع)
جلسه ستاد اربعین سازمان حج و زیارت با حضور رییس ستاد و اعضا برگزار و به نقش پررنگ سازمان در خدمت رسانی به زوار الحسین(ع) اشاره گردید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ جلسه ستاد اربعین حسینی سازمان حج و زیارت عصر امروز یکشنبه 12 شهریور ماه با حضور آقای صفاری رییس ستاد و اعضای ستاد در کربلای معلی برگزار شد.
رییس ستاد اربعین سازمان حج و زیارت حضور میلیونی مشتاقان در مراسم اربعین را به مثابه حماسه ای عظیم دانست و گفت: عشق به سید الشهدا و اهل بیت چنین شکوه و حضوری را رقم زده است و شاهدیم در چنین حماسه عظیمی از پیر و جوان با پای پیاده به دیدار یار مشرف می شوند تا ارادت خود را به حضرتش اثبات نمایند.
وی افزود: ما نیز در سازمان حج و زیارت در ایام اربعین خادم زوار الحسین (ع) هستیم و این توفیق نصیب هر انسانی نمی شود بنابراین قدردان آن هستیم و از خداوند استمرار خدمت و چنین توفیقی را خواهانیم.
رییس ستاد اربعین سازمان حج و زیارت با اشاره به پررنگ شدن خدمت رسانی سازمان حج و زیارت در سال گذشته و امسال به زایران اربعین گفت: سال گذشته به عنوان نخستین سالی بود که با جدیت کار راهنمایی زایران و امور گمشدگان را انجام دادیم که عملکرد مناسبی رقم خود اما در حال حاضر این خدمت رسانی پررنگ از قبل می باشد.
وی افزود: بحمدالله با تجربه ای که سال گذشته به دست آمده شاهد بهتر شدن و پررنگ تر شدن خدمات به زوار هستیم و خادمان واحد راهنمایی زایران و امور گمشدگان به صورت کامل مستقر هستند.
رییس ستاد اربعین سازمان حج و زیارت با بیان اینکه امسال در مسم اربعین شاهد رشد چشمگیر خدمات سازمان حج و زیارت هستیم گفت: در حوزه های ثبت نام و اعزام، بیمه، راهنمایی زایران و امور گمشدگان، طبخ غذا و ..... بسیار خوب عمل شده است ؛ البته برخی نواقص هم وجود داردکه نیازمند آسیب شناسی و رفع آن برای سنوات آتی هستیم.
وی تاکید کرد: سازمان حج و زیارت در طی سال گذشته و امسال نقش بارز و پررنگ خود را در خدمت رسانی به زوار به خوبی نشان داده و می تواند موضوع اربعین را به خوبی مدیریت نماید .
صفاری به همراهی سازمان های مردم نهاد عراق در امداد و راهنمایی گمشدگان اشاره کرد و افزود:می توان در سنوات آتی از این همراهی استفاده کرد چراکه این سازمان ها نیز ظرفیت مناسبی در کشور میزبان دارند.
وی افزود: امسال توانستیم حداقل 50 درصد بیشتر از سال گذشته حضور به جهت خدمت رسانی داشته باشیم و می توان با همراهی و بهره مندی از ظرفیت های دستگاهها و نهادهای کشور بر خدمت رسانی در موسم اربعین بیافزاییم چراکه سازمان حج و زیارت به خوبی با دغدغه های زایران آشنا است و زایران نیز این سازمان را در هر شهر زیارتی می شناسند.
رییس ستاد اربعین سازمان حج و زیارت تصریح کرد: امسال حدود 900 نفر نیروی کارگزار و ستادی در ایام اربعین حضور دارند که به خدمت رسانی در واحد راهنمایی و امور گمشدگان و همچنین ستاد می پردازند که این آمار در سال گذشته 500 نفر بوده است.
صفاری تصریح کرد: کمک و راهنمایی زایران از سوی خادمان، طبخ غذا در آشپزخانه های نجف اشرف و کربلای معلی و .....بسیار اقدامات مناسب و تاثیرگذاری بوده است که زایران با دعای خیر خود انرژی و قوت قلب به خادمان می دهند.
وی با بیان اینکه موضوع اربعین مردمی است و باید مردمی بماند گفت: باید این مردمی بودن حفظ شود اما ما و سایر دستگاهها به عنوان تسهیل گر حضور داریم و این افتخار خادمی را به دنبال خواهیم داشت و خدا را بابت آن شکرگزار هستیم.
محمد جواد دانشیار نیز در ادامه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در کربلا ارایه کرد و گفت: بحمدالله شاهد عملرد پررنگ واحد راهنمایی زایران و امور گمشدگان در کربلا و مسیر راهپیمایی منتهی به این شهر هستیم.
وی افزود: امسال 350 خادم افتخاری در 28 نقطه پرجمعیت کربلای معلی و ورودی شهر، مستقر هستند که این تعداد سال گذشته 160 نفر بود. همچنین امسال تعداد بیشتری از مدیران استانی و کارگزاران استانهای مختلف حضور دارند که عاشقانه و خالصانه در حال فعالیت هستند.
رییس ستاد کربلای سازمان تاکید کرد: عملکرد این عزیزان ستودنی است و شاهد معجزاتی زیبا در خدمت رسانی و یافتن گمشدگان هستیم.
حسین نیک روش مدیر دفتر نمایندگی سازمان نیز به ارایه گزارشی از اقدامات صورت گرفته و همچنین آماری درباره طبخ غذا در آشپزخانه های کربلا و نجف پرداخت.
حمید رضا محمدی دبیر ستاد اربعین سازمان نیز تاکید کرد: همه خادمان در واحد راهنمایی زایران با عشق و علاقه کار می کنند؛ امسال حتی درخواست تعداد بیشتری برای حضور در این واحد برای ایام اربعین را داشتیم که نتوانستیم از حضور آنها بهره مند شویم .
همچنین در ادامه بخش های دیگر ستاد اربعین سازمان حج و زیارت به ارایه گزارش در خصوص اقدامات صورت گ
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.