پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت و رییس سازمان حج وزیارت با تولیت شرعی عتبه حسینی دیدار کردند

نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت و رییس سازمان حج وزیارت با تولیت شرعی عتبه حسینی دیدار کردند
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و رئیس سازمان حج و زیارت با تولیت شرعی حرم حسینی در کربلای معلی دیدار و گفتگو کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج وزیارت ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی‌فقیه درامور حج و زیارت و آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه سفر به عتبات عالیات عصر روزیکشنبه (12 شهریور) با حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیخ عبدالمهدی کربلایی تولیت شرعی حرم امام حسین (ع) و امام‌جمعه کربلا دیدار و گفتگو کردند.
در این دیدار که چند تن از دست اندرکاران بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج وزیارت حضور داشتند طرفین در خصوص مسائل مختلف زائران اربعین حسینی و کاروان های زیارتی به تبادل‌نظرپرداختند.
نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در این دیدار از همکاری و تعامل تولیت عتبه حسینی در برگزاری برنامه های صبحگاهی و برخی مناسبت ها در حرم امام حسین(ع) از گذشته تا به امروز تقدیر کرد و ضمن محکوم کردن اهانت به قرآن دربرخی کشورهای غربی، پیشنهاد برگزاری محافل و محلی برای برنامه های قرآنی زائران ایرانی و غیر ایرانی را ارائه کرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب افزود: با توجه به تعامل فی مابین در برنامه های آینده بعثه در حرم سیدالشهداء نیز تحولاتی صورت می گیرد.
شیخ عبدالمهدی کربلایی هم وعده داد که این موضوع را با مسئولان عتبه بررسی کند و پس از اتمام ساخت صحن حضرت زینب کبری (س) محلی برای محافل قرآنی و زائران کشورهای دیگر مدنظر قرار گیرد.
تولیت شرعی حرم حسینی همچنین با اشاره به اینکه خدمتگزاران زائرین در تمام سال کار می کنند تا از آنها در اربعین استقبال کنند، افزود: در اربعین هر کاری که صورت می گیرد به عشق امام حسین(ع) است.
وی با اشاره به اینکه امکانات فراهم شده در مواکب برای زائرین از جمله اسکان و تغذیه بدون دریافت هزینه است ، به مقایسه ضمنی ارائه خدمات در کشورهای دیگر و اربعین پرداخت و تصریح کرد: در اربعین امسال همه برای ارائه خدمات و فراهم کردن تسهیلات برای زائران ایرانی و غیر ایرانی تلاش کردند درحالیکه در کشورهای دیگر اینگونه نیست و موضوع خرید خدمات مطرح است .

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه به تاثیر و نقش ولایت اهل بیت در زندگی انسان اشاره و تصریح کرد: نعمت عشق به امام حسین و فدایی حسین بودن از هر چیزی در دنیا با ارزش تر است و از خداوند بخاطر نعمت عشق به ولایت اهل بیت سپاسگزار و شکر گزار هستیم.
وی افزود: خوشبختانه امسال مراسم اربعین حسینی با حضورنزدیک به 4 میلیون زائر غیر عراقی با شکوه و عظمت خاصی درحال برگزاری است و روند اموربهتر و روان تر از سال های قبل ارزیابی می شود.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.