پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

بسته خبری اربعین/از استمرار خدمت رسانی زوار الحسین در واحد راهنمایی زایران و امور گمشدگان تا موج بازگشت زایران به کشور

بسته خبری اربعین/از استمرار خدمت رسانی زوار الحسین  در واحد راهنمایی زایران و امور گمشدگان تا موج بازگشت زایران به کشور
با آغاز فعالیت های اربعینی ستاد اربعین حج و زیارت، همه روزه شاهد خدمات خالصانه و خاضعانه نیروهای خدوم این ستاد هستیم .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت ;سازمان حج وزیارت در ایام اربعین حسینی مسئول کمیته ثبت نام و اعزام می باشد که وظیفه ثبت نام و برنامه ریزی اعزام و همچنین در عراق وظیفه راهنمایی زایران و امور گمشدگان را برعهده دارد .
از همین رو روزانه بسته های خبری مربوط به خدمات رسانی صورت گرفته به زایران را ارایه می دهیم .
**استمرار خدمت رسانی واحد راهنمایی زایران و امور گمشدکان همچنان در جای جای نقاط مرزی و شهرهای زیارتی عراق در حال انجام است و این عزیزان به صورت 24 ساعته حضوری فعال دارند.
**رئیس گروه اعزامی پلیس تهران بزرگ در شهر مهران: بازگشت ۴۰ درصد زائران اربعین از مرز مهران است
سرهنگ گودرزی با اعلام اینكه بازگشت حدود ۴۰ درصد از زائران از پایانه مرزی مهران است گفت: زائرانی كه با وسایل نقلیه عمومی سفر كردند می‌توانند برای بازگشت پایانه‌های مرزی دیگر را انتخاب كنند
**تردد بیش از یک میلیون و ۹۰۰ زائر اربعین حسینی در مرز‌های خوزستان
از ۲۷ مردادماه تا ۱۲ شهریورماه امسال مصادف با ابتدا تا شانزدهم ماه صفر، یک میلیون و ۹۹۱ هزار و ۸۹۸ زائر ایرانی و خارجی در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه در استان خوزستان تردد داشتند.
در این بازه زمانی، یک میلیون و ۱۱۵ هزار و ۲۳۶ زائر ایرانی و ۲۱۱ هزار و ۴۰۹ زائر خارجی در طریق مرز چذابه برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی راهی کشور عراق شدند.
همچنین ۶۳۴ هزار و ۱۲۱ زائر ایرانی و ۲۲ هزار و ۱۳۲ زائر خارجی پس از زیارت عتبات عالیات در کشور عراق، به کشور بازگشتند.
**جلسه مدیریت حج وزیارت استان با مدیر بیمه میهن در مرز باشماق برگزار گردید.
در این جلسه با حضور کارگزاران واحد امداد وراهنمایی در خصوص مفاد تعهدات بیمه میهن و اعزام یکنفر مصدوم‌ سرپایی که با نظارت مدیریت حج وزیارت استان به بیمارستان فجر مریوان اعزام‌ گردید برگزار شد.
**وزارت کشور عراق امروز دوشنبه اعلام کرد که از آغاز مراسم زیارت اربعین حدود 3 میلیون و 600 هزار نفر از خارج از کشور وارد کشور شده اند.
در بیانیه این وزارتخانه که توسط خبرگزاری عراق ((INA) دریافت شد، آمده است: «کمیته عالی امنیت به ریاست عبدالامیر الشمری، وزیر کشور، به حفظ امنیت سفر اربعین ادامه می‌دهد و کار خود را با گسترش نیروهای امنیتی که این وظیفه را بر عهده دارند در تمامی مناطق و جاده هایی که زائران به سمت کربلای مقدس طی می کنند، در میان هوشیاری کامل تلاش اطلاعاتی ،امنیت و خدمات»در حال انجام است.
وی ادامه داد: تعداد ورودی ها از ابتدای مراسم بازدید به 3 میلیون و 587 هزار و 959 نفر از خارج از کشور رسید.
**مأموریت یگان ویژه در اربعین چه بود؟
سردار حسن کرمی فرمانده یگان‌های ویژه انتظامی کشور: مأموران یگان ویژه ۲۰۰ تا ۳۰۰ متر قبل از پایانه و گیت‌های مرزی مستقر بوده و گذرنامه و مدارک هویتی زائران را کنترل کرده و سپس به افراد اجازه عبور به گیت مرزی را داده و بدین ترتیب از ازدحام افراد به خصوص کسانی که فاقد مدارک شناسایی معتبر و لازم بودند در مقابل گیت‌ها جلوگیری می‌کردند.
امسال زنان یگان ویژه در تمام مرزهای۶گانه با کشور عراق حضور داشته و با توانمندی و مهارت ویژه هم در تأمین امنیت نقش داشته و هم به کنترل مدارک زائران خانم اقدام می‌کردند.
توزیع آب و غذا، انجام خدمات درمانی و بهداشتی، کولبری سالمندان و کودکان و کمک به حمل وسایل زائران ناتوان نیز انجام گرفته است.
**معاون هماهنگ‌كننده و فرمانده قرارگاه جهادی اربعین نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران:
تأمین امنیت تا برپایی بیمارستان و موكب، بخشی از خدمات ارتش به زوار اربعین است
امیر سرتیپ دكتر عباس فلاح با اشاره به اینكه تأمین امنیت، نخستین خدمت ارتش به زائرین اباعبدالله الحسین است، گفت: احداث ۵ بیمارستان صحرایی و دایر كردن ۱۷ موكب در مسیر پیاده‌روی اربعین زائرین امام حسین بخشی از خدمات ارتش است.
**15 درصد زائران از مرز خسروی تردد کردند
معاون حمل‌ونقل وزارت راه:پیش‌بینی شده بود چهار میلیون زائر اربعین برای رفت و همین طور چهار میلیون برگشت در کشور از مرزهای ۶گانه داشته باشیم.
15 درصد زائران اربعین امسال از طریق مرز خسروی تردد کردند.
**بازدید فرماندار پیرانشهر از موکب راهنمای زائرین و امور گمشدگان حج و زیارت در پارکینگ سید الشهدای پیرانشهر،مرز تمرچین استان آذربایجان غربی
**استمرار خدمت صادقانه خادمین افتخاری گلستانی به زوار الحسین
خادمان استان گلستان که مشغول خدمت رسانی در واحد راهنمایی زایران و امور گمشدگان هستند همچنان با جدیت ب خدمت رسانی می پردازند.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.