پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

بسته خبری اربعین/از کودکانی که با تلاش واحد راهنمایی زایران به خانواده هایشان رسیدند تا آخرین آمار خروجی زایران به کشور

بسته خبری اربعین/از کودکانی که با تلاش واحد راهنمایی زایران به خانواده هایشان رسیدند تا آخرین آمار خروجی زایران به کشور
با آغاز فعالیت های اربعینی ستاد اربعین حج و زیارت، همه روزه شاهد خدمات خالصانه و خاضعانه نیروهای خدوم این ستاد هستیم .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت ;سازمان حج وزیارت در ایام اربعین حسینی مسئول کمیته ثبت نام و اعزام می باشد که وظیفه ثبت نام و برنامه ریزی اعزام و همچنین در عراق وظیفه راهنمایی زایران و امور گمشدگان را برعهده دارد .
از همین رو روزانه بسته های خبری مربوط به خدمات رسانی صورت گرفته به زایران را ارایه می دهیم .
**در موسم اربعین به دلیل شلوغی جمعیت در شهرهای زیارتی برخی کودکان بودند که از خانواده های خود جدا افتادند و نگرانی برای مادران و پدران شان ایجاد شد که با تلاش های خالصانه واحد راهنمایی زایران و امور گمشدگان این زایران کوچک به آغوش خانواده ها بازگشتند.
**حسن بهرام نیا، استاندار ایلام:تاکنون حدود یک میلیون و 20 هزار زائر از طریق مرز مهران به داخل کشور بازگشته اند/جای نگرانی برای انتقال زائران به شهرهای محل سکونت‌شان، وجود ندارد.
تا 6صبح روز سه‌شنبه 14شهریورماه، یک میلیون و پانصدوهفتادوپنج هزار نفر برای سفر به عتبات عالیات و شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی از مرز مهران عبور کرده‌اند و حدود یک میلیون و 20هزار زائر از طریق این مرز به داخل کشور بازگشته‌اند.
**استاندار کربلا: بیش از ۱۴ میلیون نفر از سراسر جهان خود را به کربلا رسانده‌اند
**به گزارش موکب اربعین: ستاد مرکزی اربعین: مجموع زائران ایرانی که از اول صفر به عراق رفتند از ۳ میلیون ۷۵۰ هزار نفر عبور کرد. تاکنون ۲ میلیون نفر به کشور بازگشتند.
چهارشنبه همزمان با روز اربعین، مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین در تهران ساعت ۷ صبح از میدان امام حسین آغاز و تا حرم عبدالعظیم ادامه می‌یابد

**قدردانی ویژه استاندار ایلام از تلاشهای مدیریت حج و زیارت استان در رابطه با اربعین به خدمات ارائه شده به زائران در مرز مهران و زرباطیه ،در جلسه امروز ستاد ویژه اربعین استان ایلام به ریاست دکتر بهرام نیا استاندار ایلام ،وی از فعالیتها و تلاشهای مدیریت حج و زیارت استان ایلام در ایام اربعین قدر دانی کرد لازم به ذکر است مدیریت حج و زیارت استان ایلام همزمان بااغاز فعالیتهای ستاد ویژه اربعین در استان فعالیتهای خود را به صورت منسجم در دو مرز مهران و زرباطیه آغاز کرد و این خدمات تا پایان برگشت کامل زائران از مرز مهران همچنان ادامه خواهد یافت
**تردد بیش از یک میلیون و ۹۰۰ زائر اربعین حسینی در مرز‌های خوزستان
از ۲۷ مردادماه تا ۱۲ شهریورماه امسال مصادف با ابتدا تا شانزدهم ماه صفر، یک میلیون و ۹۹۱ هزار و ۸۹۸ زائر ایرانی و خارجی در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه در استان خوزستان تردد داشتند.
در این بازه زمانی، یک میلیون و ۱۱۵ هزار و ۲۳۶ زائر ایرانی و ۲۱۱ هزار و ۴۰۹ زائر خارجی در طریق مرز چذابه برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی راهی کشور عراق شدند.
همچنین ۶۳۴ هزار و ۱۲۱ زائر ایرانی و ۲۲ هزار و ۱۳۲ زائر خارجی پس از زیارت عتبات عالیات در کشور عراق، به کشور بازگشتند.
**تلاش عزیزان واحد اشیاومدارک گمشده مرز مهران _زرباطیه وهمچنین حضور وبازدید سردار اسدی فر معاونت پیشگیری انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پایانه مرزی مهران ایستگاه واحد امور راهنمایان و گمشدگان حج زیارت مستقر در مرز جهت تقدیر و تشکر از خادمیاران.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.