پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

دیدارنماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و رییس سازمان حج و زیارت با تولیت شرعی حرم عباسی در کربلا

دیدارنماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و رییس سازمان حج و زیارت با تولیت شرعی حرم عباسی در کربلا
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه سفر به عتبات با تولیت شرعی حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) در کربلای معلا دیدار و گفتگو کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت ؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت که درعراق بسر میبرند با حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد صافی تولیت شرعی حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) در کربلای معلا دیدار و گفتگو کردند.
دراین دیدار که معاونین بعثه مقام معظم رهبری، مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری درعراق و چند تن ازمسئولان اجرایی حرم عباسی حضور داشتند، طرفین در خصوص حضور زائران ایرانی درمراسم اربعین تبادل نظر کردند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این دیدار از همکاری عتبه عباسی با بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت و خدماتی که به زائران ارائه می دهد تقدیر کرد و گفت: در این سفر تلاش کردیم که از نزدیک مسائل زائران ایرانی را بررسی کنیم.
وی روند برگزاری مراسم اربعین امسال نسبت به سال های قبل را با توجه به رفع برخی مشکلات و معضلات بهتر دانست و گفت: در اربعین عشق به حسین(ع) رمز مهمان نوازی مردم عراق و ارائه خدمات به زائران است.
رئیس سازمان حج و زیارت نیز در این دیدار در خصوص مشکلات اسکان زائران در آینده و توجه به اختصاص زمین های مناسب بدین منظور، علل تصادفات جاده ای و لزوم استاندارد سازی جاده ها و رعایت قوانینی راهنمایی و رانندگی نکاتی را بیان کرد و گفت: حوادث رانندگی تاکنون دهها نفر جان باخته و مصدوم داشته است.
حجت الاسلام والمسلمین صافی نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از دیدار مسئولان حج و زیارت ایران گفت: مشکلات مربوط به حمل و نقل را به مراجع رسمی منعکس خواهد کرد.
وی افزود: با توجه به حضور بیش از 20 میلیون زائر در پیاده روی اربعین ، برخی مشکلات هم اتفاق می افتد ولی مخل زیارت زائران نیست.
حجت الاسلام والمسلمین صافی افزایش تعداد بیمه گزاران را اقدامی مناسب توصیف کرد و آن را در ارائه خدمات بهتر درمانی و پزشکی و سلامت زائران مفید دانست.
در این دیدار دو طرف همچنین به افزایش حضور جوانان و رعایت حجاب در مراسم اربعین اشاره و تصریح کردند: سیره امام حسین(ع) جوانان را جذب و نقشه های دشمن را نقش برآب می کند.
حجت الاسلام والمسلمین صافی درادامه تاکید کرد که دولت و ملت عراق تلاش دارند خدمات بهتری به زائران حسینی ارائه دهند و مردم نیزهرچه در توان دارند برای پذیرایی از زائران هزینه می کنند..
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.