پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

جلسه مسئولان حوزه حج و زیارت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی/تقدیر اسماعیلی از کارنامه موفق و عملکرد جهادی همکاران سازمان حج و زیارت

جلسه مسئولان حوزه حج و زیارت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی/تقدیر اسماعیلی از  کارنامه موفق و عملکرد جهادی همکاران سازمان حج و زیارت

در آستانه اربعین حسینی نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان حوزه حج و زیارت در کربلا تشکیل و روند برگزاری مراسم اربعین بررسی شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، دراین جلسه که سه شنبه(14 شهریور) با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب وآقای محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت از حضور زائران ایرانی در مراسم اربعین حسینی و روند اعزام زائران به عراق در قالب طرح نوین عتبات گزارشی ارایه کرد.
وی تاکید کرد: ایجاد وضعیت بهتر برای زائران در سفرهای زیارتی و توجه به بعد فرهنگی و حفظ شان و کرامت زوار از اولویت های مجموعه حج و زیارت است.
در این جلسه آقایان وحید صفاری مسئول ستاد اربعین سازمان حج و زیارت درباره اقدامات این ستاد، حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در باره فعالیت ها و برنامه های این کمیته در مراسم امسال، نماینده شرکت بیمه میهن درباره خدمات رسانی به زائران در داخل کشور و عراق و دکتر سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت درباره خدمات پزشکی و درمانی ارائه شده در مراسم اربعین گزارش دادند. آقای حمیدرضا محمدی معاون عتبات سازمان حج اعلام کرد که از میان 3 میلیون و 80 هزار نفری که در سامانه سماح ثبت نام کرده اند بیش از 2 میلیون و 810 نفر حق بیمه خود را پرداخت کردند.
وی افزود: موج بازگشت زائران ایرانی سه روز آینده ارزیابی می شود لذا هماهنگی و آمادگی های لازم در بخش های مختلف ضروری است.
در ادامه این نشست، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اتفاقی را که این روزها در سرزمین عراق در جریان است را در طول تاریخ بی سابقه توصیف کرد و گفت: به یاری خدا مردم سرفراز عراق میزبان بزرگترین حرکت آئینی در جهان هستند و به برکت وجود امام حسین(ع) بزرگترین اجتماع بشری در این سرزمین شکل می گیرد.
نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت همچنین توصیه هایی درخصوص بازگشت زائران بیان و بر لزوم اطلاع رسانی در خصوص پرهیز از رانندگی در حال خستگی تاکید کرد و افزود: وظیفه همگان حفظ کرامت و شان زائر است.
در ادامه این نشست، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه با تدابیر و برنامه ریزی های صورت گرفته در سطح دولت و ستادهای مردمی امسال کار خدمت رسانی به زائران تسهیل شده است، اظهار داشت: با ابتکاراتی که صورت گرفت مشکلات بسیاری رفع شد.
وی با بیان اینکه اقدامات بزرگی صورت گرفته که جای تقدیر دارد گفت: آقای حسینی رییس سازمان حج و زیارت مدیری موفق است که کارنامه روشنی دارد از مدیران انقلاب و جهادی است که عملکرد ایشان در موسم حج تحسین رئیس جمهور محترم را نیز در پی داشت و ما در همه جا از دستاوردهای ایشان و همکارانمان در سازمان با افتخار یاد می کنیم. .
وزیر ارشاد همچنین از نقش حمایتی و راهبری نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و پشتیبانی ها از فعالیت های سازمان حج و زیارت تقدیر و ابراز امیدواری کرد که با سیاست گذاری و راهبری مناسب بتوان درحوزه اربعین تحول ایجاد کرد.
وی مجموعه کارهای صورت گرفته در قالب ستاد مرکزی اربعین را قابل تقدیر دانست و گفت: ظرفیت های مردمی بالایی در حوزه اربعین وجود دارد که می توان از آن استفاده کرد.
آقای اسماعیلی با تاکید براینکه تکلیف سفرهای عمره نیز باید هرچه سریعتر مشخص شود، افزود: ضمن جمع بندی آسیب شناسی های صورت گرفته در جلسه آینده شورایعالی حج یک پیشنهاد عملی با هدف حل مشکلات فعلی ارائه شود.
وی ابراز امیدواری کرد مسیر مراسم اربعین که به برکت خون شهدا شاهد حضور ارادتمندان حسین بن علی و اهل بیت (علیهم اسلام) است با شکوه تر و قوی تر از گذشته استمرار یابد. وی از حمایت های رییس جمهور هم تشکر کرد و گفت ایشان چند جلسه ستاد مرکزی اربعین را حضور داشت و پیگیر امور بود. با تدبیر ایشان امسال جریان مردمی ورود جدی تری به روند مدیریتی اربعین داشت که نتایج مثبتی به دنبال داشت.
نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت نیز در ادامه با اشاره به نحوه راهبری مراسم اربعین در ایران و عراق تاکید کرد: برای آنکه مشکلی پیش نیاید و خدمات بهتری به زائر ارائه و کارها روان تر و بهتر انجام شود اطلاع رسانی و هماهنگی بیشتر ضروری است.
وی همچنین به فعالیت شرکت هایی که تحت نظارت سازمان حج و زیارت و در قالب طرح نوین عتبات زائر به عراق اعزام می کنند ، اشاره و تصریح کرد: تغییرات صورت گرفته ولی کافی نیست، شرکت های اعزام کننده زائر به عتبات باید فرصت خدمتگزاری را ارج نهند و با افرادی که بدنبال سوء استفاده هستند برخورد شود .
وی افزود: نسبت به ادامه همکاری افرادی که خادم نیستند تجدید نظر شود ، درعین حال خادم زائر نیز نباید لطمه ببیند بلکه باید فعال در صحنه حضور داشته باشد و خدمات مطلوب ارائه دهد.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.