پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مردان بی ادعا؛ خادمان زوار الحسین (ع) در واحد راهنمایی زایران و امور گمشدگان

مردان بی ادعا؛ خادمان زوار الحسین (ع) در واحد راهنمایی زایران و امور گمشدگان

خادمان زوار الحسین در واحد راهنمایی زایران و امور گمشدگان قوت قلب زایران اربعینی بوده اند و در شیفت های متعدد و گرمای طاقت فرسا ، خستگی را به کناری زدند و عشق به خدمت را سرلوحه قرار دادند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت ؛ فرقی ندارد ازکدام استان آمده اند، چه گویشی دارند ، در چه سن و سالی هستند، چع شغلی داشته اند ، در کدام شهر زندگی می کنند زیرا اینجا همه یکدست ویک شکل با یکرنگ و یکدل خادمی می کنند و از این راهی که انتخاب کرده اند به هیچ عنوان بازنمی گردند و آن را افتخاری برای خویشتن می دانند . اینان خادمان زوار الحسین در واحد راهنمایی زایران و امور گمشدگان هستند.
یکی از این خادمان که استان زنجان آمده می گوید: 60 سال سن دارم اما از کار در شیفت های متعدد واحد راهنمایی زایران خسته نمی شوم ؛ اینجا عشق به امام حسین و زایرانش به ما نیرویی مضاعف داده است.
وی می افزاید: خدا را سپاس که در این مسیر قرار گرفته ایم و این راه سراسر نور و روشنی است ؛ وقتی یک زایر را راهنمایی می کنیم یا گمشده ای را به خانواده نگرانش می رسانیم احساس خوشایندی داریم که وصف ناشدنی است.
اما در توصیف خانواده هایی که یکی از عزیزان خود را در ازدحام جمعیت گم می کنند بعد از ساعت ها به او می رسند ، فقط و فقط خود آنها می توانند سخن بگویند همانند مادری که فرزند چهارساله اش را بعد از دو ساعت گم شدن یافته است.
این مادر جوان که از خوزستان همراه با همسر و فرزندش به کربلا آمده است می گوید: پسرم علی را در شلوغی و ازدحام جمعیت گم کردم، ناامید و نگران شده بود از حضرت حسین طلب فرزندم را کردم و علی ام را از او خواستم ؛ به سمت ایستگاه واحد راهنمایی رفتم و مرا آرام کردند ، قوت قلب دادند. ساعتی بعد یکی از خادمان واحد راهنمایی زایران و امور گمشدگان با لباس آبی رنگ به سمت ایستگاه آمد و خدا را بابت نعمت حضور این عزیزان شکرگزاری کردم.
این روایت های متعدد از چنین خادمانی که خالصانه و عاشقانه پای کار بوده و هستند مستمر مطرح می شود و این عزیزان قوت قلبهای زایران بوده اند
اینان نیز در کارهایشان و در ازدحام جمعیت از حضرت ارباب دو عالم امام خوبی ها می خواهند که قوت قلب زایران باشند و در این مسیر به زبان خودشان روایت هایی عجیب و زیبا دیده اند.
خادمان زوار الحسین در واحد راهنمایی زایران و امور گمشدگان امسال در 4 شهر زیارتی کربلا، نجف، کاظمین ،سامرا ، مسیر نجف به کربلا و مرزهای 6 گانه به عراق حضوری فعال و شبانه روزی داشته اند.
حدود یک هزار نفری که در شیفت های 24 ساعته با آرامش و رویی باز ، قوت قلب زایران بوده و هستند.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.