پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره عملکرد سازمان حج و زیارت و رییس سازمان در اربعین و حج 1402

سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره عملکرد سازمان حج و زیارت و رییس سازمان در اربعین و حج 1402

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نقطه نظرات خود را در خصوص عملکرد سازمان حج و زیارت و آقای سید عباس حسینی رییس سازمان حج و زیارت در ایام اربعین حسینی بیان کرد؛ سازمان حج و زیارت مسئولیت کمیته ثبت نام و اعزام و همچنین راهنمایی زایران و امور گمشدگان را عهده دار بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ آقای محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری که با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و رییس سازمان در کربلای معلی برگزار شده بود به تبیین عملکرد سازمان حج و زیارت در موسم اربعین حسینی و همچنین ایام حج تمتع امسال پرداخت و اقدامات رییس سازمان حج و زیارت را مورد اشاره قرار داد.
این سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر عملکرد مناسب و موفق سازمان حج و زیارت و ریاست کنونی آن در حالی مطرح می شود که در بخشی از حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به سید عباس حسینی و ابلاغ مأموریت‌های دوره جدید سازمان حج و زیارت بر پیگیری مطالبات و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با کارگزاران حج و زیارت به ویژه منویات و توصیه‌های مدنظر معظم‌له در پیام‌های سالانه حج، توجه ویژه به ظرفیت جهانی زیارت اربعین و سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در خصوص مسائل اجرایی اربعین حسینی(ع) و تبدیل ایران به مهم‌ترین مسیر نهضت جهانی اربعین برای زائران و مسلمانان کشورهای منطقهو اهتمام لازم برای حفظ جایگاه و شأن حجاج و زائران ایرانی با حفظ عزت و کرامت ایشان تاکید شده است.
آقای اسماعیلی بعد از حدود 6 ماه از حضور آقای حسینی در سکانداری سازمان حج و زیارت اینگونه نسبت به موضوع اقدامات صورت گرفته در اربعین حسینی و حج تمتع می گوید:«این حجم از خدمت و کار بزرگی که انجام شده جای تقدیر و تشکر دارد. آقای حسینی مدیر موفق است که کارنامه روشنی دارد از مدیران انقلاب و جهادی است که عملکرد ایشان در موسم حج تحسین رئیس جمهور محترم را نیز در پی داشت و ما در همه جا از دستاوردهای ایشان با افتخار یاد می کنیم.»
اما کدام عملکرد سازمان حج و زیارت در موسم اربعین حسینی مدنظر وزیر قرار گرفته که آن را پررنگ تر از قبل جلوه می دهد.
راهنمایی زایران و امور گمشدگان در اربعین حسینی چندسالی است که توسط سازمان حج و زیارت و نیروهای کارگزار آن انجام می گیرد و این سازمان در موسم اربعین 1402 توانست تعداد بیشتری از نیروهای خدمت گزار را اعزام کند و تقریبا در تعداد نیرو و همچنین تعداد ایستگاههای خدمت رسانی رشد حداقل دوبرابری داشته است.


امسال سازمان حج و زیارت امسال در اربعین با حدود 900 نیروی خدمتگزار و عاشق توانست 100 پایگاه امداد و راهنمایی حج و زیارت را در مرزهای شش گانه، شهرهای زیارتی کربلا و طریق الحسین علیهم السلام فعال نماید.


از ابتدای ماه صفر تا کنون یک میلیون و شصت و پنج هزارو ششصد و چهل مورد خدمات راهنمایی به زائرین ارائه کردند.
از ابتدای شروع عملیاتی راهنمایی زائرین در مجموع 16،244 (شانزده هزار و دویست و چهل و چهار)نفر توسط راهنمایان حج و زیارت به خانواده و یا کاروان خود ملحق شدند.

همچنین از ابتدای عملیات تا کنون 2،695(دو هزار و ششصد و نود و پنج)مورد اشیا و لوازم و مدارک شخصی به راهنمایان تحویل داده شده است که آنها به صاحبانشان برگردانده شد و مابقی آنها باید تعیین تکلیف شوند.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.