پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت :

حج میدان مسابقه معنوی برای خادمان زوار است

حج میدان مسابقه معنوی برای خادمان زوار است
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: حج میدان مسابقه معنوی برای خادمان زوار است.
 به گزارش حج نیوز از مدینه منوره حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر در دیدار با عوامل اجرایی و فرهنگی حج 92 گفت:  وظیفه ما و شما خدمت رسانی هر چه بهتر به زوار است که سالها در نوبت تشرف بوده اند و این خدمت لطفی است که خداوند به ما ارزانی داشته است.
وی افزود: بر ما لازم است از فرصت پیش آمده در خدمت رسانی به زوار استفاده نموده و نهایت تلاش را برای ایجاد آرامش ایشان داشته باشیم.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تأکید کرد: بعثه و سازمان به مثابه دو بال پرواز هستند. ما یک مجموعه هستیم که باید مکمل یکدیگر باشیم و همراه با یکدیگر در راه انجام شایسته وظایف تلاش کنیم تا هیچگونه دوگانگی در عملکردمان احساس نشود.
حجت الاسلام قاضی عسکر ادامه داد: شأن ما خادمان حجاج خدمت رسانی کامل به حجاج است و لازم است از این نعمت در راستای بهره مندی معنوی خود متنعم شویم. 
سرپرست حجاج ایرانی بیان داشت: حج برای خادمان زوار میدان مسابقه معنوی است. آنها که در این مسابقه با سرعت کمتری گام برمیدارند لازم است تلاش بیشتری داشته باشند. مدیریت حج امری مشارکتی است که همه بایستی تلاش کنیم دراجرای آن سهیم باشیم.
وی ابرازکرد: در دولت جدید تلاش می شود روابط ما با عربستان از سردی خارج شود و یقیناً همه مشکلات با گفتگو قابل حل است. حج را باید از روابط سیاسی عربستان جدا کرد. دیپلماسی حج مستقل از مناسبات دو کشور تعریف شده و اثر خود را داشته است. حج محور وحدت است و هدف ما برتری اسلام است و دنبال این نیستیم که تنشی در کشور میزبان ایجاد شود و تلاش می کنیم در مسیرفرمایشات رهبر معظم انقلاب گام برداریم.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تأکید کرد: هدف ما در حج توسعه معنویت و اخلاق و توجه به وحدت جهان اسلام است که شعار حج امسال " حج؛ معنویت، هم اندیشی و اتحاد اسلامی" بیانگر همین موضوع است.
وی ادامه داد: زائرین ایرانی بهترین و منظم ترین زائران هستند و مقامات سعودی هم بر این موضوع اذعان دارند و بایستی تلاش کنیم این الگو حفظ شود.  
حجت الاسلام قاضی عسکر با اشاره به اهمیت حج در نگاه رهبری یادآور شد: در دیدار کارگزاران حج امسال رهبرانقلاب به بنده فرمودند: وقتی حج انجام می شود و زائران به کشور باز میگردند و از پله های هواپیما پایین می آیند، در من احساس شعف و شادمانی ایجاد می شود. خدمات شما موجب رضایت خداوند و رسول و ائمه معصومین(ع) و موجب شادمانی مقام معظم رهبری است.

وی خطاب به مدیران کاروان ها و سایر عوامل خدمت گزار به حجاج گفت: زائران حج مهمان خداوند هستند. بر ما لازم است با لبخند به استقبال آنان برویم و در کسب رضایت مندی ایشان نهایت تلاش را داشته باشیم و تا با رقم زدن حج آرام و روان، خشنودی خداوند و رسولش را به عنوان سوغات سفر به همراه خود ببریم.

روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.