پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

برگزاری دوره آموزشی خادمان فرهنگی سفرهای زیارتی حج و عمره

برگزاری دوره آموزشی خادمان فرهنگی سفرهای زیارتی حج و عمره
دوره آموزشی خادمان فرهنگی سفرهای زیارتی حج و عمره برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی حج و زیارت استان گلستان ، دوره آموزشی خادمان فرهنگی سفرهای زیارتی حج و عمره به مدت 5 روز در حوزه علمیه ربانی چنارلی با حضور حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای اکبری مدیر اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت و هیئت همراه ،سید علی میرقاسم پور مدیرحج و زیارت استان گلستان ، حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای اصحابی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان،ائمه جمعه، مسئولین حوزه های علمیه و همچنین روحانیون کاروانهای اهل سنت حج و عمره سراسر کشور و دیگر مسئولین از روز شنبه 15 مهرماه 1402 برگزار گردید .
در مراسم اختتامیه که در روز چهارشنبه 19 مهرماه برگزار شد،ابتدا حاج آقای اصحابی ضمن خیرمقدم به مدعوین،در خصوص نحوه برگزاری دوره آموزشی توضیحاتی ارائه نمود.بعد سید علی میرقاسم پور مدیر حج و زیارت استان ضمن تشکر از همه دست اندرکاران برگزاری این دوره آموزشی گفت: با توجه به در پیش بودن سفرهای زیارتی، بروز رسانی اطلاعات خادمین فرهنگی را بسیار ضروری دانست و در پایان، ابراز امیدواری کرد که با پیگیری های صورت گرفته هرچه زودتر شاهد شروع عملیات عمره مفرده و حضور زائران عاشق در کنار خانه‌خدا، حرم نبوی و قبور مطهر و غریب ائمه بقیع باشیم.ان شاء ا... .
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای اکبری مدیر امور اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت ،هدف از برگزاری چنین دوره هایی را ارتقاء سطح علمی و توانایی های روحانیون اهل سنت دانست وگفت :روحانیون کاروانهای حج و عمره باید با تاریخ ، اماکن دینی،جغرافیا ،اسرار و مناسک حج و ... آشنایی کامل داشته باشند به تعبیری دیگراطلاعات خود را بروز نمایند تا بتوانند با زائران ارتباط بهتری برقرار نمایند.
در حاشیه این مراسم ،حجت الاسلام والمسلمین اکبری و همراهان درمنزل مرحوم عبدالاحد حمیدی مدیر فقید کاروان اهل سنت حضوریافته و با قرائت فاتحه ، یاد و خاطره ایشان را گرامی داشتند و بعد در منزل یکی دیگر از عوامل کاروان حج بنام عبدالنعیم حمیدی واقع در چنارلی حضور یافته و از ایشان عیادت و دلجویی کردند
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.