پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

وضعیت بهداشتی و سلامت حجاج واقعاً اطمینان بخش است

وضعیت بهداشتی و سلامت حجاج واقعاً اطمینان بخش است
وزیر بهداشت عربستان : وضعیت بهداشتی و سلامت حجاج اطمینان بخش است و از ابتدای اعزام زائران حج تاکنون هیچگونه ابتلاء به بیماری ویروسی ثبت نشده است
به گزارش حج نیوز به نقل از خبرگزاری عربستان، دکتر ربیعه وزیر بهداشت عربستان به شرکت کنندگان در دومین سمینار جهانی پزشکی که شنبه آینده در ریاض برگزار میشود ، اعلام کرد: موضوع اصلی سمینار ویروس کرونا است.
وی افزود :25 بیمارستان برای خدمات رسانی به حجاج تأسیس شده که 7 بیمارستان در مکه مکرمه، 9 بیمارستان در مدینه ، 4 بیمارستان در منا و 4 بیمارستان در عرفات دائر شده است. 
وزیر بهداشت عربستان در ادامه گفت: مجموع تخت های بیمارستانی تعبیه شده برای حجاج 5250 تخت است که 4200 تخت ویژه بخش های تخصصی و 500 تخت برای مراقبتهای ویژه و 550 تخت برای بخشهای اورژانسی تخصیص یافته است.
دکتر ربیعه اعلام کرد: علاوه بر این، 141 مرکز بهداشتی دائمی و موسمی بر پا شده تا در موسم حج به زوار خدمات رسانی کنندکه 43 مرکز در مکه مکرمه ، 80 مرکز در مشاعر مقدسه و 12 مرکز در مدینه منوره و 17 مرکز اورژانس در پل جمرات و درون حرم شریف مستقر خواهند شد.
وی در ادامه گفت: وزارت بهداشت 16000 واحد خونی و مشتقات آنرا برای مراکز بهداشتی در مشاعر و مکه مکرمه تدارک دیده است. همچنین محل فرود بالگردهای ویژه وزارت بهداشت در حراء، نور، عرفات و منا آماده شده است.

روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.