پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نشست شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد

نشست شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد
در نشست شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت حجت الاسلام والمسلمین نواب بر لزوم زمینه سازی اعزام تعداد بیشتری از زائران عتبات درجهت بهره مندی در قالب کاروان های حج و زیارت تاکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت، دراین نشست که به ریاست نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت برگزار شد حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب با اشاره به آمار زائرانی که در حد فاصل 15 شهریور تا 15 مهر امسال عازم عتبات شدند، بر لزوم زمینه سازی افزایش سهم زائران اعزامی به اعتاب مقدسه در قالب کاروان های حج و زیارت تاکید کرد.
وی ازمسئولان این حوزه خواست تا دست اندرکاران استانی حج و زیارت تلاش بیشتری نمایند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: با توجه به امکان ارزی فراهم شده در این بخش که با همکاری دولت محترم بوده است می توان با مدیریت و هدایت مناسب علاوه بر افزایش جذب زائر، زمینه رضایتمندی بیشتر را فراهم کرد.
درادامه این نشست ، آقای غلامرضا رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با استناد به آمار درباره سرانه عوامل آشپزخانه های مرکزی در مدینه منوره و مکه مکرمه در حج های گذشته گزارش داد و آسیب ها و تاثیر آن برعملیات حج و راهکارهای پیشنهادی را برشمرد.

وی افزود: با توجه به استفاده از روش های نو برای آماده کردن و سرو غذا و امکاناتی که در برخی هتل ها برای ارائه خدمات تغذیه به زائران وجود دارد می توان برای کاهش نیروها از بازنگری ظرفیت های مختلف بهره برد.
سرپرست حجاج ایرانی نیز با اشاره به بازدیدهای خود و رئیس سازمان حج و زیارت از هتل های مکه و مدینه و اظهار نظرهای زائران درباره کمیت و کیفیت غذا در حج گذشته بر لزوم توجه به نظرخواهی و خواسته زائران تاکید کرد.

وی افزود: علاوه بربیشتر شدن تنوع غذایی ، باید با مطالعه و کار کارشناسی امکان برون سپاری برخی کارها به افراد مورد اعتماد مدنظر قرار گیرد و در مسیری حرکت شود که رضایتمندی زائر در حج آینده افزایش یابد.

آقای حسینی رئیس سازمان حج و زیارت هم واگذاری بخش های مختلف امور اجرایی حج را در راستای مردمی سازی دانست و گفت: سازمان حج در این مسیر حرکت کرده و با کارشناسی مواردی را که امکان دارد انجام داده و می دهد ولی درعین حال در بخش هایی مانند مسایل مالی و ... امکان واگذاری وجود ندارد.
بر پایه این گزارش، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ابتدای این جلسه با بیان اینکه اولین غزوه مسلمانان جنگ بدر و اولین هجوم فلسطینیان به اشغالگران عملیات طوفان الاقصی بوده است، اظهار داشت: آن زمان هم مسلمانان در سختی و تنگنا بودند و امروز هم حماس و صاحبان اصلی سرزمین فلسطین در سختی و تنگنا قرار دارند. آن روز خداوند ، پیامبر و یاران آن حضرت را یاری کرد و امروزهم خداوند حماس و مستضعفین را در برابر مستکبرین یاری کرده و به پیروزی خواهد رساند.
وی با اشاره به آیات سوره آل عمران گفت: حکمت خداوند اقتضاء می کند پیروزی را به کسانی ارزانی کند که به آموزهای دینی و انسانی معتقد هستند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با محکوم کردن همراهی خاخام های یهودی در سرزمین های اشغالی برای دادن مجوز حمله به بیمارستان ها به نتانیاهو، آن را بدور از آموزه های موسی کلیم الله دانست .
وی گفت: با استناد به کدامیک از آموزهای حضرت موسی(ع) اجازه می دهند که بمب های عظیم را بر سر مردم مظلوم غزه بریزند و کودکان بی دفاع را قطعه قطعه کنند .
وی افزود: حتی پزشکانی که سوگند یاد کردند در خدمت انسانیت باشند به نتانیاهو اجازه دادند که به بیمارستان ها حمله کند.
وی اضافه کرد: دراین قرن هیتلر دوران نتانیاهو است و رژیم ستمگر اسرائیل در خونریزی و سفاکی از همه سبقت گرفته است.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه بر اساس آموزه های پیامبران الهی کسی حق ندارد سرزمین دیگری را غصب کند ، تصریح کرد: صهیونیستها که فلسطین را غصب و به ناحق فلسطینیان را می کشند حیات ننگین خود را با کشتار انسان های بیگناه ادامه داده اند.



امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.