پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

حضور نمایندگان سازمان حج و بانک مرکزی درعربستان برای فراهم کردن زمینه تشرف زائران عمره

حضور نمایندگان سازمان حج و بانک مرکزی درعربستان برای فراهم کردن زمینه تشرف زائران عمره
رئیس سازمان حج و زیارت از حضور نمایندگان این سازمان و بانک مرکزی درعربستان برای تسهیل امور بانکی جهت تشرف زائران عمره خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت به نقل از بعثه مقام معظم رهبری، درنشست امروز شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت برگزار شد آقای سید عباس حسینی با اعلام این مطلب اظهار داشت: این مذاکرات با نمایندگان وزارت حج و عمره، بانک مرکزی و بانک عامل طرف حساب سازمان حج درعربستان انجام می شود.
وی همچنین به پیگیری امور پروازهای حج، عمره و عتبات در نشست اخیر با آقای محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اشاره کرد و گفت: نماینده شرکت هواپیمایی قرار است درهمین ارتباط به عربستان سفر کند.
رئیس سازمان حج و زیارت همچنین اقدامات انجام شده در حوزه زیرساخت و آماده کردن نرم افزارهای مورد نیاز برای عمره را برشمرد.
در ادامه ، آقای حمید رضا محمدی معاون عتبات عالیات گزارش مشروحی ازبرنامه عملیاتی ارتقای سهم سازمان حج و زیارت در اعزام زائر به اعتاب مقدسه و آمار اعزام ها به عراق از سال 95 تاکنون ارائه داد و تعداد زائرانی را که ازابتدای آبان تاکنون به عتبات اعزام شدند 67 هزار نفر اعلام کرد.
وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون در مجموع 307 هزار نفر در قالب کاروان های تحت نظارت سازمان حج و زیارت به عتبات عالیات اعزام شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 63 درصد رشد داشته است.
معاون عتبات سازمان حج و زیارت همچنین چالش های موجود، برنامه ریزی ها برای افزایش تعداد زائران و مشوق ها درحوزه عتبات را برشمرد و ابراز امیدواری کرد که تعداد زائران اعزامی به عراق تا پایان امسال به 450 هزار نفر برسد.
در ادامه این جلسه ، نماینده دفتر نظارت و بازرسی بعثه از بررسی انجام شده در باره اجرای طرح نوین عتبات دربخش های مختلف از جمله اسکان، حمل و نقل، تغذیه و پزشکی و تعداد افرادی که در دو ماه اخیر در قالب کاروان های سازمان حج و زیارت و آزاد از مرزهای هوایی و زمینی به عراق رفته اند ، گزارش داد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز اطلاع رسانی در خصوص خدمات ارائه شده در کاروان های تحت پوشش سازمان حج و زیارت را در انتخاب زائر بسیار موثر دانست و به برخی راهکارها برای افزایش کیفیت درحوزه های اسکان، تغذیه و حمل و نقل اشاره کرد.
وی با بیان علاقمندی مردم کشورمان برای سفر به اعتاب مقدسه در طول سال ، از رئیس سازمان حج و زیات خواست که با رفع اشکالات ، فراهم کردن زیرساخت های مناسب ، مدیریت ، حمایت و نظارت ، زمینه جذب زائر بیشتر توسط این سازمان فراهم شود.
پایان بخش این جلسه ، گزارش حجت الاسلام والمسلمین سید حسین رکن الدینی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در باره فعالیت های فرهنگی و آموزشی برای عمره 1402 بود.
وی مصاحبه علمی و عملی از خادمان فرهنگی کاروان های عمره و آماده سازی مسئولان فرهنگی هتل ها و راویان سرزمین وحی را درهمین راستا دانست و به فعالیت ها و برنامه های فرهنگی و آموزشی ، بهره گیری از فضای مجازی و اقدامات انجام شده در حوزه مدیریت و سازماندهی اشاره کرد.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.