پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

تاكيد نماينده ولي فقيه بر ارتقاي خدمت رساني به زائران

تاكيد نماينده ولي فقيه بر ارتقاي خدمت رساني به زائران
در نخستين جلسه شوراي هماهنگي بعثه مقام معظم رهبري در مدينه منوره نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني بر ضرورت تلاش همه جانبه براي ارائه خدمات مناسب به زائران حرمين شريفين تاكيد كرد.
به گزارش حج نیوز به نقل از پايگاه اطلاع رساني حج، در اين جلسه كه مهندس اوحدي رئيس سازمان حج و زيارت، قائمي مهر سركنسول جمهوري اسلامي ايران در جده و مسئولان ارشد بعثه مقام معظم رهبري، سازمان حج و زيارت و هيات پزشكي حج حضور داشتند گزارش اقدامات انجام شده در قسمت‌هاي مختلف اجرايي و فرهنگي براي خدمت رساني به حجاج بيت الله الحرام ارائه شد.

آقاي قاضي عسكر با اشاره به فضاي بسيار مطلوب همكاري و همراهي سازمان حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبري در موسوم حج سال جاري، گفت: با همكاري شوراي فرهنگي و ياوران حجاج در كاروان‌ها بايد تلاش شما بر اين باشد كه كليه خدمات ارتقا يابد.

سرپرست حجاج ايراني بر موضع اصولي جمهوري اسلامي ايران در پرهيز از هرگونه تنش و اختلاف افكني در ايام حج تاكيد كرد و گفت: ما در چارچوب قوانين و مقررات عربستان به خدمات رساني به حجاج ايراني مشغوليم و هيچ كار پنهاني در ايام حج نداريم.

وي ابراز اميداواري كرد با عنايت به موضع دولت يازدهم مناسبات جمهوري اسلامي ايران و عربستان رو به گسترش باشد گرچه بعثه مقام معظم هبري، حج را مستقل از مناسبات سياسي دو كشور مي‌داند.
سرپرست حجاج ايراني با اشاره به طرح جديد تمركز در پزشكي كاروان‌ها افزود: با توجه به اينكه امسال براي نخستين بار به جاي پزشك مستقر در كاروان ها، به صورت متمركز خدمات پزشكي ارائه مي‌شود لازم است نقاط ضعف و قوت اين طرح در طول موسم حج بررسي شود تا در پايان بتوان براي تصميم گيري به يك جمع بندي مناسب رسيد.

در اين جلسه كميته مشتركي از كارشناسان بعثه و سازمان حج و زيارت ماموريت يافت تا موضوع قراردادهاي مسكن حج و عمره سال آينده را به دقت بررسي و نسبت به اجاره مسكن مناسب براي عمره و حج آينده اقدامات لازم را بعمل آورد.

مهندس اوحدي رئيس سازمان حج و زيارت نيز در سخناني خدمت به زائران را شرف بسيار بزرگي براي خادمان حج دانست و گفت: خوشبختانه دغدغه نماينده ولي فقيه براي عودت بخشي از دريافتي‌ها از زائران حج سال جاري برطرف و مبلغ ۲۰ ميليون ريال به هر يك از زائران پرداخت شد كه اين اقدام مناسب رضايت زائران را در پي داشته است.

وي افزود: در تلاش خواهيم بود موضوع مسكن را قبل از ايام تشريق جمع بندي كنيم و حداقل ۸۵ درصد از قراردادهاي حج و عمره سال آينده را نهايي نماييم.

دكتر دنده بر نماينده هيات پزشكي حج نيز از آمادگي كامل هيات پزشكي براي ارائه خدمات پزشكي و بهداشتي به زائران حرمين شريفين خبر داد و گفت: مراكز پزشكي حج در حوزه تخصصي، فوق تخصصي و لجستيك كاملا مجهز و آماده خدمت رساني به زائران است.

آقاي فرهمند رئيس ستاد مدينه منوره نيز در گزارش خود گفت: همه اجناس مربوط به تداركات حج فراهم شده و هيچ مشكلي در حوزه اجرايي وجود ندارد.

وي افزود: طبخ و توزيع غذا با رعايت اصول بهداشتي و تغذيه اي در حال انجام است و براساس گزارش‌هاي دريافتي رضايت زائران را در پي داشته است.

نماينده ولي فقيه در پايان اين جلسه خواستار بررسي دو موضوع كاهش طول پرواز حجاج به كمتر از ۳۰ روز و افزايش اقامت زائران در مدينه منوره، براي حج سال آينده شد و اظهار داشت: با عنايت به انسجام بيشتري كه نسبت به گذشته بين سازمان حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبري وجود دارد فرصت مغتنمي است كه براي آينده عمره و حج تصميماتي اصولي و جامع اتخاذ شود.
روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.