پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

آئین نکوداشت هفته بسیج و فرهنگ بسیجی با حضور مسئولان و کارکنان حوزه حج و زیارت

آئین نکوداشت هفته بسیج و فرهنگ بسیجی با حضور مسئولان و کارکنان حوزه حج و زیارت
آئین نکوداشت هفته بسیج و فرهنگ بسیجی با حضور مسئولان و کارکنان حوزه حج و زیارت برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، همزمان با نخستین روز از هفته بسیج آئین نکوداشت هفته بسیج و فرهنگ بسیجی عصرامروزدوشنبه (29 آبان) با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت، جمعی از معاونان ، مدیران و کارکنان این سازمان و بعثه مقام معظم رهبری در سالن اجتماعات سازمان حج برگزار شد.
در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین نواب در سخنانی با تبریک فرارسیدن هفته بسیج، یاد و خاطره غیور مردانی را که در دوران نیاز اسلام و مسلمین به صحنه آمدند ، گرامی داشت و گفت: امروز نیز این نیروهای خادم و رزمنده در انجام آنچه را که بعنوان وظیفه عهده دارند کوتاهی نمی کنند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به نحوه شکل گیری و رسمیت یافتن این نهاد مردمی در کشور، نقش بسیج و حماسه آفرینی های بسیجیان سرفراز در دوران دفاع مقدس را یادآور شد و به تبیین فرا منطقه ای شدن این درخت تناور و پر ثمر پرداخت و تصریح کرد: در کشورهایی که بسیج شکل گرفته توفنده در مقابل دشمنان اسلام ایستاده است.
وی با اشاره به شکست سه کشور عربی در جنگ شش روزه از اشغالگران قدس افزود: رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه درمقابل رزمندگان حزب الله زمین گیر شد و برای اینکه آتش بس شکل بگیرد حتی پذیرفت آخرین گلوله را مقاومت لبنان شلیک کند و آنان پاسخ نمی دهند.
حجت الاسلام والمسلمین نواب در ادامه سخنان خود نام بیش از 20 گروه از اقشار بسیج در کشور را برشمرد و گفت: امام راحل طاب ثراه فرمودند کشوری که همه مردمش بسیجی باشند شکست ناپذیر است.
وی با بیان ویژگی های منش و روحیه بسیجی تصریح کرد: بسیجی بی ریا، سخت کوش و مخلص است و با روحیه بسیجی درهر صحنه ای که احساس نیاز کند وارد می شود همچنانکه شهید حاج قاسم سلیمانی در سیل و زلزله و... خدمتگزاری می کرد.
وی افزود: درفرهنگ و روحیه بسیجی آخرت اندیشی و خستگی ناپذیری موج می زند و در همه حوادث و صحنه های خطر حضور دارد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در بخش دیگری از سخنان خود به فرازهایی از پیام امام امت(ره) در دوم آذر ماه سال 1367 خطاب به بسیجیان اشاره کرد و گفت: امام راحل در این پیام بیش از 20 شاخصه برای بسیجیان بیان می کنند .
وی با تاکید بر نگاه متعالی امام امت به دور دست و چشم اندازی که از آینده داشت، اظهار داشت: امروز بعد از 35 سال تحقق سخنان امام را شاهدیم و دشمن صهیونیست در مقابل یک گروه از رزمندگان بسیجی حماس بیش از ۴۴ روز است که زمین گیر شده است. رزمندگانی که ارتش نیستند بلکه با تفکر و روحیه بسیجی در مقابل دشمن ایستاده اند و از امام آموخته اند با توکل به خدا و شعار ما می توانیم برنامه ریزی کنید و به دل معرکه بزنید.
حجت الاسلام و المسلمین نواب به تلفات روز افزون رژیم صهیونیستی و هدف قرار گرفتن ادوات نظامی این رژیم کودک کش در جنگ غزه اشاره کرد و اقدامات انصارالله یمن علیه اشغالگران قدس را در راستای تفکر و فرهنگ بسیجی دانست.
وی در پایان سخنان خود همچنین به فرازهایی از سخنان حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله) درباره بسیج و بسیجیان اشاره کرد و 9 توصیه و نصیحت ازمقام معظم رهبری به بسیجیان را یادآور شد و بسياری از پيشرفتهای كشور را مرهون تفكر بسيجی دانست.
بر پایه این گزارش، درادامه این مراسم رئیس سازمان حج و زیارت درسخنانی به حضور بسیج درعرصه های مختلف اشاره کرد و گفت: نام بسیج در انقلاب اسلامی با نام امام امت (ره) پیوند خورده است.
وی با بیان برخی شاخصه‌های بسیج و بسیجیان و روحیات بسیجیان در شرایط امروز کشور گفت: بسیج درهرعرصه ای که انقلاب اسلامی نیاز داشته خالصانه نقش خود را ایفاء کرده است.
بر پایه این گزارش، دراین مراسم همچنین کلیپی از فرازهای بیانات مقام معظم رهبری در خصوص تفکر و فرهنگ بسیحی پخش شد و ضمن گرامی داشت فداکاری های بسیجیان در عرصه های مختلف ، با حضور سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت از خدمات و تلاش های آقای سهراب فولادوند در دوران فرماندهی بسیج سازمان حج و زیارت که به افتخار بازنشستگی نائل شده است با اهدای لوح تقدیر تجلیل بعمل آمد.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.