پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

حجةالاسلام و المسلمین دکتر موسوی در همایش بین المللی اهل بیت (ع) در مدینه منوره :

عزت اسلامی در سایه بندگی و همبستگی تحقق می یابد.

عزت اسلامی در سایه بندگی و همبستگی تحقق می یابد.
نشست هم اندیشی اهل بیت (ع) با مشارکت جمعی از اندیشمندان ، نخبگان و علاقمندان کشورهای اسلامی  از مذاهب گوناگون صبح امروز شنبه در محل سالن اجتماعات بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره برگزارشد.
در آغاز این همایش حجةالاسلام و المسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در سخنانی با تشکر از شرکت کنندگان به تبین مهمترین مسائل سیاسی روز جهان اسلام پرداخت و یکپارچگی و همدلی را از ضرورت های لازم و حیاتی برای جهان اسلام در موقعیت کنونی برشمرد.ایشان در ادامه  نعمت ها و دستاوردهای دین اسلام را برشمرد و امنیت و آرامش در ابعاد گوناگون سیاسی ،اخلاقی ،اجتماعی و اقتصادی را از بالاترین نعمات اسلام برای امت دانست .نماینده ولی فقیه در پایان حرکت آمریکایی – صهیونیستی در زمینه ساخت و پخش فیلم موهن به ساحت رسول گرامی اسلام (ص) را محکوم کرد.و از علمای اسلام و همچنین شرکت کنندگان خواست تا با تأسی از رهنمودهای امام خامنه ای  از فرصت حج امسال برای محکوم کردن این اقدام مومن و همچنین جلوگیری از تکرار اقدامات مشابه چاره ای بیاندیشند.
در ادامه این همایش بین المللی  حجةالاسلام و المسلمین دکتر سیداحمد موسوی مشاور محترم رییس جمهور و ریاست سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی در سخنان مهمی که به زبان عربی ایراد شد ،به شرح و تبین موضوع " عزت اسلامی"  از نگاه قرآن و اهل بیت (ع)پرداخت.آقای دکتر موسوی در آغاز گفت: خدای متعال را سپاسگزارم که این فرصت را فراهم نمود تا در خدمت شما دوستان عزیز ، متفکران و اندیشمندان بزرگوار جهان اسلام باشم .امیدوارم بتوانیم از مقالات و گفته های ارزنده شما در این نشست بهره مند شویم.
مشاور رییس جمهور و ریاست سازمان حج و زیارت افزود: از قرآن و مکتب اهل بیت (ع) درس های گوناگونی فراگرفتیم که مهمترین آنها عزت و بزرگی امت اسلامی است. خداوند متعال در قرآن می فرماید "ان العزة لله جمیعا" همه بزرگی از آن خداست.پیش از ورود به موضوع در آغاز لازم است تا  با معنای واژه عزت آشنا شویم. پیرامون  معنای این گلواژه تعاریف مختلفی ارائه شده که همه به یک مفهوم جامع منتهی می شوند. بی شک اگر عزت را شناختیم، آنگاه هم پیش زمینه های تحقق آن  و هم ویژگی های انسان عزیز را خواهیم شناخت.البته به یاد داشته باشیم ،بدون عزت امکان ندارد انسان بتواند زندگی ،پاک و آرامی داشته باشد چون عزت با زندگی پاک گره خورده است.
آقای دکتر موسوی با بیان معانی مختلف عزت گفت: برای عزت معانی گوناگونی وجود دارد که یک جا به معنای بزرگی و کرامت تعبیر شده است. و آن حالتی است که انسان احساس شکست نمی کند و این یعنی بزرگی .گاهی عزت به توانا بودن  است.اگر انسان عزت نداشته باشد بی شک در زندگی خوار و ذلیل خواهد بود .امام حسین (ع) در کربلا با ایستادگی در برابر زیاده خواهی حاکمان فاسد و دنیا طلب این معنا را به همه جهانیان و بشریت آموخت.
عزت با کرامت ،ایستادگی و بلند همتی همراه می باشد.حال این پرسش باقی است که چگونه می توانیم عزت داشته باشیم؟عزت در نزد کیست و کجاست؟در مدرسه قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت(ع)بزرگی همه در نزد خداست.اگر در این جهان انسان بزرگی را مشاهده کردیم، بدانیم این عزت را از خدای متعال گرفته است.بر همه ما فرض است از قرآن و اهل بیت (ع) دور نشویم تا راه را گم نکنیم.عزت و بزرگی منتی است که خداوند بر مومنان راستین ارزانی می دارد.مومن دارای عزت و کرامت بوده و آنرا  از بابت لطف پروردگار مهربان کسب نموده است.
وی با اشاره به اینکه عده ای در جهان اسلام با دنبال روی از قدرت های پوشالی بدنبال کسب عزت دروغین هستند گفت:کسانی که عزت و بزرگی را از دیگران می خواهند راه را گم کرده و به بیراهه می روند.عزت در دنباله روی از شیطان بزرگ نیست.
حجةالاسلام و المسلمین دکتر موسوی ضمن برشمردن عناصر اساسی تحقق عزت اسلامی گفت:  بندگی و تسلیم در برابر عظمت خداوند متعال آغاز بزرگی و عزت است.کسی که برای خدا به رکوع و سجود می رود در برابر غیر او کمرخم نمی کند.قدرت های استعماری و شیطان بزرگ در یک سده اخیر از رهگذر تبلیغات دروغین و بوق های رسانه ای بارها دین را بعنوان افیون ملت ها معرفی کرده اند.طرح این شعار برای آنست تا دین را از مردم و زندگی آنها جدا کنند.زیرا باور دارند اگر مسلمانان براساس تعالیم الهام بخش دین مبین اسلام فقط برای خدا سجده کنند آنگاه برای شیطان بزرگ عزتی قائل نیستند.اگر دین نباشد ملت ها زیر یوغ طاغوت ها  و کرنش در برابر قدرت های پوشالی خواهند رفت.امروز در سایه بیداری اسلامی الحمدللله اسلام روز به روز گسترش می یابد و ملت ها با عشق و علاقه فراوان به تعالیم دینی روی می آورند .لذا دشمنان و بدخواهان از حربه توهین به ساحت پیامبر مهربانی (ص)  و مقدسات اسلامی بهره می جویند که بدون تردید این اقدام محکوم و در آینده نتیجه معکوس برای آمریکا و صهیونیزم خواهد داشت.
آقای دکتر موسوی در تبیین عنصر دوم تحقق عزت اسلامی افزود:همگرایی امت اسلامی پایه و رکن دیگر عزت است.خداوند بین همبستگی و بندگی ارتباط مستقیم و دوجانبه ایجاد کرده و این دو لازمه همدیگر می باشند
مشاور رییس جمهور و ریاست سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی  در پایان با نتیجه گیری از بحث ارائه شده گفت:اگر همه برای خدا رکوع و سجده کنیم عزت و کرامت بی بدیل نصیب مان خواهد شد و شعار " هیهات منا الذلهة " بر تارک امت اسلامی خواهد درخشید.
پس از پایان سخنرانی آقای دکتر موسوی بسیاری از شرکت کنندگان با مراجعه به وی و همچنین گفتگو با خبرنگار ما از محتوا و بیان سخنرانی مشاور رییس جمهور و ریاست سازمان حج و زیارت استقبال و آنرا در راستای وحدت امت اسلامی و انسجام نخبگان آن بسیار موثر دانستند.
مجید عبداللهی امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.