پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

برگزاری آیین تکریم و معارفه مدیر حج و زیارت استان مرکزی/گزارش معاون حج و عمره از اقدامات صورت گرفته برای عمره/2600دفتر زیارتی مردم نهاد تحت نظارت سازمان، قلب تپنده خدمت رسانی

برگزاری آیین تکریم و معارفه مدیر حج و زیارت استان مرکزی/گزارش معاون حج و  عمره از اقدامات صورت گرفته برای عمره/2600دفتر زیارتی مردم نهاد تحت نظارت سازمان، قلب تپنده خدمت رسانی
آیین تکریم و معارفه مدیر حج و زیارت استان مرکزی با حضور معاون حج و عمره برگزار و موضوعات از سرگیری سفرهای عمره مفرده ، حج تمتع آتی و برنامه های پیش رو مورد توجه قرار گرفت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ آقای غلامرضا رضایی در این مراسم که امروز چهارشنبه 6 دی ماه با حضور مسولین استانی و کارگزاران حج و زيارت استان مرکزی برگزار شد از خدمات مدیر سابق حج و زیارت استان مرکزی آقای علی اکبر زاور تقدیر کرد و برای آقای محسن ساغرچی به عنوان مدیر جدید دفتر حج و زیارت این استان ، آرزوی توفیقات روز افزون نمود.
معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت در این مراسم و همچنین در گفتگویی در حاشیه آن توصیه هایی را به جهت خدمت رسانی هرچه مطلوب تر به متقاضیان سفرهای زیارتی ارایه کرد.
وی با اشاره به ازسرگیری سفر عمره مفرده بعد از حدود 9 سال به تشریح شرایط پیش رو پرداخت و گفت: برقراری روابط دیپلماتیک میان دو کشور و بازگشایی سفارتخانه ها و کنسولگری ها موجب شد تا شرایط لازم برای از سرگیری اعزام ها فراهم آید.
معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت تاکید کرد: در حال حاضر حدود 5 میلیون و 700 هزار نفر دارندگان کارتهای عمره مفرده می باشند و سالهاست که انتظار این سفر زیارتی را می کشند. سازمان حج و زیارت تمامی تلاش خود را برای از سرگیری اعزام ها با رعایت منزلت ، کرامت، امنیت و سلامت انجام داده و در همین راستا طی ماههای اخیر برنامه ریزی های زیادی را انجام داد تا شرایط مطابق استانداردهای تعریف شده را برای ضیوف الرحمان مهیا نماید.
وی افزود: تمامی برنامه ریزی های اجرایی از حیث ثبت نام، گروه بندی، گروههای قیمتی کاروان ها، برنامه ریزی پروازها، تغذیه و تدارکات، حمل و نقل درون شهری و برون شهری، اسکان، بهداشت و درمان، بیمه و ..... صورت گرفته است و در این مرحله از اعزام ها که تا 10 اسفند به طول می انجامد 62 هزار نفر به سرزمین وحی مشرف می شوند ؛ زایران طبق برنامه ریزی از 10 ایستگاه پروازی به عربستان رهسپار خواهند شد.
معاون حج و عمره سازمان تصریح کرد: در این مرحله از اعزام ها 487 کاروان با 228 پرواز از ایستگاههای پروازی در نظر گرفته شده به سرزمین وحی مشرف می گردند.
رضایی با بیان اینکه زایران 5 روز در مدینه النبی و 5 روز در مکه مکرمه حضور دارند، گفت: 12 هتل در مدینه منوره و 6 هتل در مکه مکرمه برای اسکان زایران فراهم شده است.
وی در خصوص نحوه اعزام های هوایی نیز گفت: با تلاش های صورت گرفته و توافق حاصل شده با دست اندرکاران کشور میزبان دو هواپیمایی ایران ایر و معراج زایران را به سرزمین وحی اعزام می نمایند.
رضایی درباره هزینه های عمره نیز گفت: قریب 80 درصد از هزینه های سفر عمره گزاران به دلار و ریال سعودی پرداخت می شود.هزینه سفر عمره مفرده براساس برنامه ریزی ها و قراردادهای منعقده و 10 گروه قیمتی که وجود دارد از حدود 40 میلیون و 200 هزار تومان تا 44 میلیون و 200 هزار تومان در نظر گرفته شده است.
وی توضیح داد: هزینه‌ سفر عمره مفرده شامل مخارج ارزی و ریالی همچون؛ بلیت هواپیما، اجاره هتل‌های محل اقامت، تغذیه و تدارکات، حمل و نقل درون شهری و برون شهری، حمل و نقل با قطار، نقل زیارت دوره، صدور روادید، هزینه شرکت های سعودی طرف قرارداد، هزینه بیمه، خدمات درمانی و بهداشتی ، جلسات آموزشی و ... می باشد.
وی درباره 10 ایستگاه پروازی زایران عزیز در این مرحله از ایستگاههای پروازی تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز ، ساری، اهواز ، یزد، کرمان و زاهدان به این سفر معنوی مشرف می شوند که نخستین پروازهای زایران نیز از فرودگاه های حضرت امام خمینی (ره) اصفهان، مشهد خواهد بود .
رضایی تصریح کرد:روزانه 4 پرواز انجام می گیرد و حدود یک هزار و 100 نفر اعزام می گردند و بیشترین زایران اعزامی نیز از ایستگاه تهران با ظرفیت 28 هزار نفر می باشد .
وی افزود: در صورت انجام امور، برابر برنامه ریزی ها و همکاری دست اندرکاران کشور میزبان در ایجاد تسهیلات و توافقات بعمل آمده ، ظرفیت ها افزایش خواهد یافت.
معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت همچنین با اشاره به عملکرد قابل تقدیر 2600 دفتر خدمات زیارتی در سراسر کشور و کارگزاران تحت پوشش ، جهت ثبت نام متقاضیان سفر عمره و سایر اقدامات در این حوزه گفت: دفاتر خدمات زیارتی در قالب بخش خصوصی و مردمی ،تحت نظارت سازمان حج و زیارت, خدمات لازم را در عرصه حج و عمره به متقاضیان ارایه می دهند.
وی در پایان درباره حج تمتع آتی گفت: برنامه ریزی های لازم برای حج تمتع آتی صورت گرفته و پیش اطلاعیه ای در این باره صادر شده است.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.