پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

سبک زندگی فاطمی نمونه ای ارزشمند برای جامعه بشری است

سبک زندگی فاطمی نمونه ای ارزشمند برای جامعه بشری است
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت درمراسم گرامی داشت میلاد حضرت فاطمه(س) و پاسداشت روز زن با بیان روایاتی از پیامبر (ص) و ائمه معصوم (علیهم السلام) درباره جایگاه خانه و خانواده ، از سبک زندگی فاطمی بعنوان نمونه ای ارزشمند برای جامعه بشری یاد کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وزیارت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب درمراسم بزرگداشت میلاد باسعادت دخت نبی مکرم اسلام(ص) حضرت فاطمه زهرا (س) و روز جهانی مقاومت که درجمع خانواده کارکنان مجموعه حج و زیارت در سالن اجتماعات این مجموعه برگزار شد با تبریک میلاد باسعادت فاطمه اطهر(س) و ولادت امام عظیم الشان(ره)، یاد شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش، شهدای فلسطین و غزه و شهدای عزیزی را که روز چهارشنبه در مسیر زیارت مزار سردار دلها آسمانی شدند، گرامیداشت.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با بیان فاطمه اطهر(س) در نگاه امیر مومنان به سوال رسول خدا (ص) از امام علی(ع) اشاره کرد که پرسید: "کیف وجدت اهلک؟ فقال: نعم العون على طاعة اللَّه - همسرت را چگونه یافتى؟ او در جواب عرض کرد: بهترین کمک است بر اطاعت کردن از خدا".
وی خطاب به بانوان حاضر درجلسه گفت: شما نیز همراهان خوبی برای همسرانتان هستید که در زمان حضور آنان در ماموریت ها برای خدمت به زائران ، مسئولیت خانه و خانواده را بعهده گرفته و یار و یاور شوهرانتان در زندگی مشترک هستید.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت سپس به آثار وضعی مال شبهه ناک در زندگی اشاره کرد و گفت: بانوان فاطمی شوهرانشان را از ورود مال شبهه ناک به زندگی برحذر داشته و می گویند ما با کم زندگی و راضی نیستیم مال شبهه ناک وارد زندگیمان شود تا فرزندانمان به خوبی برای آینده تربیت شوند.

وی در ادامه به سخنان حضرت زهرا (س) در آخرین ساعت هاى وداع با امیرالمؤمنین اشاره کرد که فرمود: در طول عمر هرگز به تو دروغ نگفتم و هیچگاه با تو مخالفت ننمودم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به بانوان توصیه کرد که از حضرت فاطمه (س) درس زندگى بیاموزیم و سبک زندگی فاطمی را یادگاری و نمونه ای ارزشمند برای جامعه بشری توصیف کرد.

وی با اشاره به روایتی، توصیه رسول اکرم(ص) در مورد آموختن واجبات به فرزندان را یادآور شد و گفت: امام صادق (ع) در پاسخ به سوال یکی از صحابی بر نیکی به پدر و مادر تاکید نموده و وقتی از او می شنوند که آنها از دنیا رفته اند ، می فرمایند به بچه ات ، نورچشمت و عزیزانت نیکی کن.

حجت الاسلام والمسلمین نواب افزود: امام هفتم نیز درپاسخ به سوال مشابهی می فرمایند: اگر به فرزندت خدمت کنی خداوند جای محبت به پدر و مادر حساب می کند.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) فرمودند: "نَظَرُ الوالِدِ إِلی وَلَدِهِ حُبًّا لَهُ عِبادَهُ- نگاه کردن پدر به فرزندش از روی محبّت عبادت است" به بازتاب محبت فرزند به پدر و مادر اشاره و تصریح کرد: امروز شرایط برای فرزندانمان از گذشته بسیار سخت تر است و ضروری است که والدین در ارتباط فرزندان خود باشند و آنها را خوب تربیت کنند.

برپایه این گزارش ، در این مراسم آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت نیز در سخنانی از همکاران مجموعه حج و زیارت که با تلاش ، ایثار و از خودگذشتگی زمینه سفرهای روحانی زیارتی را فراهم می آوردند و صبوری و همراهی خانواده هایشان در این مسیر تقدیر و تشکر کرد.
در پایان حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا تراشیون از اساتید مباحث خانوادگی و تربیتی در موضوع تحکیم و نقش پر اهمیّت خـانواده سخن گفت و بر انتخاب همسر براساس معیارهای عقلانی، انتخاب همسر و ادامه مسیر زندگی براساس خدامحوری ، حقوق شرعی و اخلاقی هر یک از زوجین در زندگی مشترک، ایفای نقش مشترک زن و شوهر در زندگی براساس ویژگی های فردی،ترسیم نقشه راه زندگی براساس الگوهای عملی وسایر موضوعات مرتبط با خانواده، اهمیت فرزند آوری و تربیت فرزندان تاکید کرد.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.