پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

غلامرضا رضايي خبر داد؛

حضور ۲۵۰۰ ايراني ساكن خارج از كشور در حج/ آمريكا، كانادا و انگلستان داراي بيشترين زائر ايراني

حضور ۲۵۰۰ ايراني ساكن خارج از كشور در حج/ آمريكا، كانادا و انگلستان داراي بيشترين زائر ايراني
معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زيارت با اشاره به حضور ۱۵ كاراوان زائران ايراني خارج از كشور در مناسك حج تمتع، از برآورد حضور دو هزارو ۵۰۰ زائر ايراني خارج از كشور در مناسك حج خبر داد و گفت: بيشترين زائران ايراني از كشورهاي آمريكا، ف كانادا و انگلستان هستند.


 غلامرضا رضايي، معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زيارت، اعلام كرد: ۱۵ كاروان متشكل از زائران ايراني خارج از كشور در حج تمتع سال جاري حضور دارند.


وي درباره تعداد اين زائران، گفت: هر كاروان تقريباً متشكل از ۱۷۰ تا ۱۸۰ نفر است و با توجه به اينكه در سال گذشته دو هزارو ۳۰۰ تا دو هزارو ۵۰۰ ايراني از خارج از كشور در مناسك حج حضور داشتند، پيش‌بيني مي‌شود در سال جاري نيز همين تعداد زائر ايراني از ساير كشورها را داشته باشيم.

رضايي افزود: بيشتر زائران ايراني خارج از كشور از كشورهاي آمريكا، كانادا و انگلستان هستند و ما اسامي مسئولان ۱۵ كاروان مورد تأييد سازمان حج و زيارت را به تمام كنسولگري‌هاي خارج از كشور ارائه كرده بوديم و اين زائران از طريق اينترنت ثبت نام خود را انجام داده‌اند.

وي در خصوص خدمات ارائه شده به اين گروه از زائران، گفت: علاوه بر خدمات فرهنگي مانند روحاني كاروان كه در اختيار اين كاروان‌ها قرار داده مي‌شود، مديران اين كاروان‌ها مورد تأييد سازمان حج و زيارت بوده و آموزش‌هاي لازم در خصوص مديريت حج را ديده‌اند، البته اين كاروان‌ها به صورت خصوصي اداره شده، هزينه‌ها را خود پرداخت مي‌كنند.

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زيارت از ارائه خدمات درماني به اين گروه از زائران خبر داد و اظهار كرد: با پرداخت مبالغي كه هيئت پزشكي از اين گروه‌ها اخذ مي‌كنند آنها مي‌توانند مشمول خدمات پزشكي ما هم باشند.

هرساله در ايام حج تمتع جمعي از مشتاقان زيارت بيت الله الحرام و حرم شريف نبوي را هموطنان عزيزمان در خارج از كشور تشكيل مي‌دهند. سازمان حج و زيارت براي رفاه حال اين عزيزان تسهيلاتي ارائه مي‌نمايد.

پيش از موسم حج هر سال اسامي تعدادي كاروان طي اطلاعيه اي از سوي سازمان حج و زيارت براي پذيرش ايرانيان خارج از كشور اعلام مي‌شود.

اين كاروان‌ها تنها مجاز به پذيرش هموطناني هستند كه خارج از كشور اقامت دارند.

هموطنان عزيزمان كه در كشورهاي خارجي اقامت دارند، پس از اعلام اسامي اين كاروان‌ها از سوي سازمان حج و زيارت، از طريق تلفن يا ارسال ايميل با اين كاروان‌هاي زيارتي ارتباط برقرار كرده و با گرفتن اطلاع كامل از نحوه خدمات دهي، مدارك لازم و هزينه‌ها اقدام به ثبت نام مي‌كنند.

روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.