پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

سفير جمهوری اسلامی ايران در عربستان:

دولت دكتر روحاني نگاه مثبتي براي توسعه روابط با عربستان دارد

دولت دكتر روحاني نگاه مثبتي براي توسعه روابط با عربستان دارد
سفير ايران در عربستان گفت: دولت دكتر حسن روحاني نيز نگاه مثبتي براي توسعه روابط با عربستان سعودي دارد كه اميدواريم حجاج كشورمان در عمل بتوانند اين علاقمندي و توسعه روابط را در جهت ايجاد اتحاد و وحدت ميان مسلمانان نشان دهند.


به گزارش حج نیوز به نقل از پايگاه اطلاع رساني حج، سفير جمهوري اسلامي ايران در عربستان سعودي گفت: حج امسال مي‌تواند عاملي براي ايجاد اتحاد ميان مسلمانان و رفع اختلافات و همكاري در جهت حل مشكلات جهان اسلام باشد. اميدواريم زائران ايراني نيز در اين جهت گام بردارند و از بحث‌هاي تفرقه‌انگيز كه خواست دشمنان جهان اسلام است، دوري كنند.

سيد محمدجواد رسولي محلاتي در حاشيه مراسم استقبال از نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني در فرودگاه مدينه منوره، با بيان اين مطلب گفت: زائران براي تقويت بعد وحدت‌آفريني حج بايد از آنچه كه مايه وهن جهان اسلام و ميهن عزيزمان است خودداري كنند.

سفير ايران در عربستان سعودي افزود: جهان اسلام با مشكلات بسيار زيادي روبرو است و كشورهاي اسلامي بحران‌هاي زيادي را پشت سر مي‌گذارند و متاسفانه اين مشكلات باعث شده كه مردم اين كشورها تحت تاثير اين تحولات، مظلوم واقع شوند و گرفتاري‌هاي زيادي داشته باشند. از اين رو حج امسال بايد تجلي وحدت در ميان مسلمانان و جهان اسلام باشد تا در پرتوي اين وحدت بتوانيم خواست دشمنان را كمرنگ و بي تاثير كنيم.

رسولي محلاتي با قدرداني از مسئولان كشور ميزبان گفت: امسال همكاري مسئولان عربستان سعودي با كليه حجاج به خصوص حجاج ايراني همراه با يك برخورد بسيار خوب، توام با محبت، مهرباني و مهمان‌نوازي است.

وي خاطرنشان كرد: دولت دكتر حسن روحاني نيز نگاه مثبتي براي توسعه روابط با عربستان سعودي دارد كه اميدواريم حجاج كشورمان در عمل بتوانند اين علاقمندي و توسعه روابط را در جهت ايجاد اتحاد و وحدت ميان مسلمانان نشان دهند.

سفير ايران در عربستان سعودي همچنين با اشاره به برخي مقررات جديد عربستان سعودي، از زائران كشورمان خواستار شد تا نسبت به رعايت مقررات و حساسيت‌هاي كشور ميزبان اهتمام داشته باشند.

رسولي محلاتي در اين باره گفت: زائران به محدوديتي كه براي همراه داشتن حداكثر مبلغ ۵ هزار دلار وضع شده است دقت كنند. همچنين در بحث به همراه آوردن داروهاي‌شان نيز دقت داشته باشند كه با نظر پزشكان معتمد مركز پزشكي حج و زيارت، داروهاي مجاز از نظر كشور عربستان را همراه خود بياورند.

روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.