پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

کاشت دو اصله نهال توسط نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت و رئیس سازمان حج وزیارت/اهدای 1000نهال به کارکنان حج و زیارت برای گسترش فرهنگ درختکاری

کاشت دو اصله نهال توسط نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت و رئیس سازمان حج وزیارت/اهدای 1000نهال به کارکنان حج و زیارت برای گسترش فرهنگ درختکاری
نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت و رئیس سازمان حج و زیارت دو اصله نهال را در محوطه سازمان حج وزیارت غرس کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج؛ حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت روز سه شنبه )پانزدهم اسفند( همزمان با هفته درختکاری، دو اصله نهال (نارنج) را در محوطه سازمان حج و زیارت غرس کردند.
حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب درحاشیه این مراسم که جمعی از معاونین و مدیران سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری نیز حضور داشتند با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست و توسعه فضای سبز گفت: هر ساله در این ایام کاری مهم و ثواب انجام می گیرد که تاثیرات بسزایی در محیط زیست، روحیه و شادابی هموطنان دارد. نامگذاری روز درختکاری جهت توجه ویژه همگان به فضای سبز است.
وی با بیان اینکه جنگل ها و فضای سبز موجود در جهان به سبب لطف خداوند رشد و نمو می یابد، گفت: جنگل ها ، فضای سبز طبیعی و درختان سرو قامت همه و همه را خداوند پدید آورده و سبز نگاه داشته است.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد: در کلام وحی هم به این مهم اشاره شده که خداوند عالم، زارع است یعنی ذات لایزال الهی تکثیر، رشد و نمو به همه درختان می دهد .
حجت الاسلام والمسلمین نواب، فضای سبز را به تعبیری همانند نان شب توصیف کرد و گفت: ضروری است تا به فضای سبز و محیط زیست توجه شود چرا که این فضای سبز است که تولید اکسیژن و نشاط و شادابی می کند .
وی با اشاره به وجود برخی فضاهای مصنوعی(همانند چمن های مصنوعی ) گفت: کاشت درخت و اهمیت به فضای سبز طبیعی موجب می شود تا انسان قدرت خداوند را مشاهده کند و اهتمام به طبیعت موجب رضایتمندی و آرامش افراد می شود.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به فرمایش پیامبر مکرم اسلام(ص) مبنی بر اینکه اگر کسی درختی را بکارد و آن درخت ثمر بدهد، خداوند اجر و پاداش به کسی که درخت راکاشته است می دهد، گفت: ما امروز نهالی را غرس کرده ایم که تلاش های دست اندرکاران و زحمت کشان فضای سبز تاثیربسزایی در رشد و نمو آن خواهد داشت و این تلاش‌ها وزحمات عزیزان جای تشکر دارد.
وی در خصوص فرمایش امام صادق (ع) درباره موضوع کشت و زرع گفت: خدا پیغمبری را مبعوث نکرده مگر اینکه اهل کشت و زرع بوده و اسلام توجه ویژه ای به کشت و آباد سازی دارد.
نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت با بیان اینکه به جای هر درخت خشک شده باید درختی دیگر کاشته شود گفت: نباید افراد دنبال درخت های مصنوعی بروند بلکه جایگزینی با درخت هایی که از بین رفته، موجب گسترش فضای سبز می شود و اهتمام بدین موضوع رنگ زندگی به جامعه می بخشد.
بر پایه این گزارش، همچنین امروز 1000 نهال به کارکنان حج و زیارت به جهت غرس کردن داده شد تا این عزیزان نیز در گسترش فرهنگ درختکاری مشارکت کنند.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.