پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

وقتی «شیرخدا» نغمه یاد علی(ع) را طنین انداز کرد/ورزشکارانی که فتوت را سرلوحه قرار داده اند

وقتی «شیرخدا» نغمه یاد علی(ع) را طنین انداز کرد/ورزشکارانی که فتوت را سرلوحه قرار داده اند
آنجایی که نام ورزش به میان می آید همه به یاد پهلوانی و جوانمردی می افتند و چه نیک است آنهایی که ورزشکاران را ارج می نهند چه جوان یا چه پیشکسوت باشند؛ این رسم هرساله اینبار نیز به صورت ویژه ای در سازمان حج و زیارت برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ لااقل همه ایرانی هایی که قدیم تر ها پیچ رادیوهای خانگی را اول سپیده دم صبح بازمی کردند و خود را مشغول ورزش صبحگاهی می کردند ، صدای تکرار نشدنی «شیرخدا» را شنیده اند صدایی که نه تنها نیروی مثبت می داد بلکه از بسیاری آهنگ های بی و سروته که در باشگاههای ورزشی امروزی پخش می شود مناسب تر بود.
آنجایی که می گفت : هموطنان صبحتان بخیر یا آنجایی که می گفت : یکی و دو تا سه تا و چهار تا و .....
و اینبار نوای مردی که کمرش کمی خم شده و گرد پیری روی موها و شانه هایش کاملا هویداست در سازمان حج و زیارت و مراسم تقدیر از ورزشکاران شنیده شد. سن و سالش پیر به نظر می رسد اما صدایش هرگز.
آیین تقدیر از ورزشکاران و پیشکسوتان سازمان حج و زیارت که به مناسبت ایام دهه مبارک فجر به رقابت پرداختند اینبار هم به رسم هرساله اش برگزار شد اما متفاوت تر .
پیشکسوتان رشته های مختلف ورزشی کشورمان، همانهایی که روزگاری مدال آور بودند و پرچم سه رنگ ایران اسلامی را بالا می بردند همانهایی که شادی و نشاط و مردانگی را به جمع هایمان هدیه می دادند،همانهایی که روزگاری سلبریتی واقعی و بدون ادعا بودند . همانهایی که همه آرزوی امضا گرفتن از آنها را داشتند آمدند تا گرمی ببخشند به جمع کارکنان ورزش دوست و ورزشکار حج و زیارت در این مراسم.
آنها آمدند و مراسمی که به نام ورزش و ورزشکاران بود را با قدوم خود مزین کردند و درس وفا و مردانگی را انعکاس دادند؛ همانند پهلوان حیدری قهرمان کشتی که روزگاری در سالهای دورتر ، مدال المپیک خود را برای آزادی زندانی اعدامی داد تا انسانی را زندگی ببخشد.
پیشکسوتان موسپیدهای ورزشکار سازمان حج و زیارت در کنار کارکنان حج و زیارت و همچنین پیشکسوت های کشوری که پیشتر به آنها اشاره شد درکنار مسئولان و مدیران بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت گرد هم آمدند تا نغمه دوستی و مردانگی سردهند و ورزش را برای پالایش جسم و روح مورد توجه و توصیه قرار دهند.
و رییس سازمان حج و زیارت ، معاونان و مدیران سازمان و بعثه مقام معظم رهبری تقدیر کردند از همه افتخار آفرینان حاضر در مراسم ؛ چه آنهایی که پیشکسوت کشوری بوده و چه آنهایی که پیشکسوت در ورزش سازمان لقب گرفته اند.
پیشکسوت دومیدانی و پرتاب دیسک و قهرمان بازی های آسیایی آقای سلمان حسام، پیشکسوتان کشتی قهرمانی آقایان عرب و سلیمی و برادران حیدری، پیشکسوتان فوتبال آقایان سعید عزیزیان و رضا حسن زاده، مربی تیم ملی کشتی آقای درستکار و نوای تکرار نشدنی زورخانه های ایران آقای شیرخدا کسانی بودند که مورد تقدیر قرار گرفتند .
پس از آن پیشکسوتان ورزشی سازمان تقدیر شدند و در پایان برگزیدگان 12 رشته ورزشی در سازمان حج و زیارت در ایام دهه مبارک فجر تقدیر شدند؛ این برگزیدگان در رشته های ورزشی تیراندازی، شطرنج، تنیس روی میز ، دارت ، آمادگی جسمانی ، ایرهاکی ، شنا، فوتبال دستی ، پینت بال، طناب کشی، والیبال و فوتسال حضور داشتند.
و در پایان همه جوان تر ها و پیشکسوتان سازمان حج و زیارت و ورزشکاران پیشکسوت کشورمان کنار یکدیگر عکس یادگاری گرفتند.
و به راستی ورزش موجب ایجاد همدلی، دوستی ، تعامل ، همکاری و جوانمردی می شود.
و امروز که مراسمی در خور و شایسته برگزار شد، همه کنار هم جمع شدند تا بگویند به ورزش در سنوات بعدی اهمیت بیشتری داده خواهد شد.
در این مراسم که اجرای آقای مجید احتشام زاده از پیشکسوتان ورزش تنیس روی میز و یکی دیگر از مجریان خوب کشورمان برگزار شد، کلیپ هایی از مسابقات ورزشی امسال، یادبود مرحوم سید محسن صالحی و کلیپهای ورزشی متعلق به پیشکسوتان فوتبال پخش گردید. نوای زیبای شیرخدا در مراسم طنین انداز شد . آقای سید عباس حسینی رییس سازمان حج و زیارت در این مراسم به ایراد سخن پرداخت.آقای مرتضی آقایی سرپرست منابع انسانی و پشتیبانی نیز توضیحاتی را درباره برنامه های انجام گرفته در حوزه ورزش سازمان مطرح کرد. علی تیموری مسئول تربیت بندی سازمان حج و زیارت نیز توضیحاتی را درباره برنامه های ورزشی صورت گرفته و پیش رو ارایه نمود.
و پایان این مراسم شروعی برای روزهای پرانرژی ورزشکاران و ورزش دوستان خواهد بود.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.