پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

آغاز اعزام های عتبات در نوروز و ماه مبارک رمضان/افزایش ظرفیت و اعزام نسبت به سال گذشته/فرصت ثبت نام و اعزام وجود دارد +جزییات

آغاز اعزام های عتبات در نوروز و ماه مبارک رمضان/افزایش ظرفیت و اعزام نسبت به سال گذشته/فرصت ثبت نام و اعزام وجود دارد +جزییات
اعزام های متقاضیان عزیمت به عتبات عالیات در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان از 23 اسفند ماه آغاز شد؛ در این دوره از اعزام ها ظرفیت سازی لازم صورت گرفته که نسبت به همین ایام در سال قبل، شاهد افزایش درخواست ها هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ ثبت نام عتبات نوروزی و ماه مبارک رمضان از روز 8 اسفند ماه و با استقبال متقاضیان در سامانه عتبات آغاز شد؛ اعزام ها نیز از امروز چهارشنبه 23 اسفند ماه شروع شده و تا نهم فروردین ماه 1403 ادامه می یابد.

آقای حمید رضا محمدی معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت درباره اقدامات صورت گرفته برای اعزام های نوروزی و ماه مبارک رمضان گفت: شرکت های مجری بسته های زیارتی را مطابق دستورالعمل ها و همچنین خواست متقاضیان و شرایط موجود آماده کرده و درسامانه بارگذاری نموده اند.

وی افزود: متقاضیان می توانند برای نام نویسی به سامانه عتبات به نشانی atabatorg.haj.ir یا 2 هزار و 700 دفتر زیارتی سراسر کشور مراجعه نمایند و زمان اعزام را مدنظر قرار دهند که این فرصت برای نام نویسی در ظرفیت های موجود ، باقی است.



معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت درباره آخرین برنامه ریزی های عتبات نوروزی و ماه مبارک رمضان گفت: تا کنون حدود 33 هزار ظرفیت ایجاد شده که 25 هزار و 500 نفر در آن نام نویسی کرده اند.

به گفته محمدی، نسبت به سال گذشته شاهد افزایش اعزام های عتبات نوروزی خواهیم بود که این موضوع نیز نشات گرفته از درخواست متقاضیان می باشد.

وی درباره اعزام های زمینی و هوایی گفت: 40 درصد اعزام های عتبات نوروزی و ماه مبارک رمضان به صورت هوایی و 60 درصد زمینی می باشد که زایران در زمان حضور در عتبات عالیات به شهرهای نجف اشرف، کربلای معلی، سامرا و کاظمین مشرف می شوند.

محمدی با بیان اینکه روزانه به طور میانگین حدود 2 هزار نفر در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان به عتبات عالیات اعزام می شوند گفت: در این ایام 36 شرکت مجری تحت نظارت سازمان حج و زیارت ظرفیت سازی کرده اند که 835 کاروان برای ایام نوروزو ماه مبارک رمضان تدارک دیده شده است.

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت تاکید کرد: ناظرین ما در شهرهای کربلا، نجف و کاظمین به صورت میدانی حضور دارند و برنحوه ارایه خدمات همانند حمل و نقل، اسکان و تغذیه و تدارکات نظارت می نمایند تا بهترین خدمات صورت پذیرد.

وی درباره بسته های زیارتی نیز افزود:بسته های متنوع برای زایران عزیز در نظر گرفته شده که غالب آن بسته های هفت شبه می باشد اما بسته های 3 شب، 5 شب، 8 شب، و حتی 23 شب نیز در نظر گرفته شده است. زائرانی که قصد روزه داری در ایام حضور در اعتاب مقدسه را دارند می توانند مبادرت به ثبت نام در بسته سفر 23 روزه کنند.


معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با اشاره به ایستگاههای پروازی نیز گفت: یازده ایستگاه پروازی شامل ؛ اردبیل، اصفهان، تهران، تبریز، مشهد، شیراز، کرمان، کرج ، رشت، ساری و یزد در این دوره از اعزام ها فعال می باشند.

محمدی به متقاضیان تاکید کرد که چنانچه قصد زیارت عتبات عالیات را دارند حتما از طریق دفاتر زیارتی دارای مجوز سازمان حج و زیارت اقدام نمایند تا در بهره مندی از خدمات اسکان، تغذیه، درمانی و ..... اطمینان خاطر داشته باشند.

وی همچنین توصیه کرد که متقاضیان دارای گذرنامه با مدت اعتبار حداقل شش ماهه باشند و در زمان ورود به کشور عراق از گیت گذرنامه بعد از انجام تشریفات گذرنامه ای حتما به درج مهر ورود به کشور مقصد در گذرنامه توجه و اطمینان حاصل نمایند. چراکه عدم درج مهر ورود عراق در گذرنامه به منزله ورود غیرقانونی تلقی می شود لذا زاران حتما به این مهم توجه لازم را داشته باشند.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.