پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

اخبار اجرایی ستاد حج مکه مکرمه از اول تا چهارم مهرماه92

اخبار اجرایی ستاد حج مکه مکرمه از اول تا چهارم مهرماه92
1-دوشنبه اول مهرماه مسئولین دفتر نمایندگی سازمان در عربستان و ستاد مکه مکرمه در مراسم استقبال نخستین گروه حجاج ایرانی مدینه بعد ورودی به فرودگاه جده شرکت کردند. این مراسم با حضور نماینده وزارت حج عربستان، اعضای هیئت مدیره موسسه مطوفین حجاج ایران و دیگر مقامات فرودگاهی جده برگزار گردید.
2-صبح روز سه شنبه دوم مهرماه غلامرضا رضایی مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان در محل ساختمان مرکزی بانک توسعه اسلامی متولی کشتارگاه‌های مدرن طرح قربانی با مسئولین طرح مذکور ملاقات و طرفین در خصوص چگونگی اجرای توافقات طرفین بحث و گفتگو کردند.
همچنین همان روز غلامرضا رضایی در محل دفتر مرکزی مؤسسه مطوفین حجاج ایران با اعضای هیأت رئیسه و کمیته مشاعر مقدس آن مؤسسه ملاقات کرد. در این جلسه در خصوص خدمات‌رسانی مناسب به حجاج ایرانی در مشاعر مقدس از جمله آماده‌سازی و نظافت خیمه‌ها و سیستم تهویه و روشنایی و سایر امکانات مورد توافق، بحث و گفتگو شد. غلامرضا رضایی بر ضرورت برطرف کردن نقایص و موانع اسکان و رفاه در منا و عرفات تأکید کرد.
3-پنجمین جلسه هماهنگی ستاد مرکزی و ستادهای مناطق چهارگانه مکه مکرمه چهارشنبه شب سوم مهرماه در حضور رئیس سازمان و در محل هتل دارهادی مکه تشکیل شد.
مسعود مجردی رئیس ستاد مکه مکرمه در این جلسه اظهار داشت فضای خدمت‌گذاری در مکه بسیار آرام و تعامل بین واحدها کاملاً مشهود است.
محمدعلی عسکری معاون پشتیبانی ستاد های حج اعلام کرد که اعضای ستادهای فرعی ویژه منا و عرفات مشخص شده‌اند، در مورد تأمین خدمات اضافه بر قرارداد و تعهد مؤسسه مطوفین در مشاعر مقدس جلسه برگزار خواهد شد.
ضیائیان مسئول نقل درون شهری گفت: در حال حاضر سیزده خط اتوبوسرانی را در مکه فعال کرده‌ایم. هم اکنون 120 دستگاه اتوبوس از 300 دستگاه اتوبوس در شبکه حمل و نقل درون‌شهری به زائران ایرانی خدمات رسانی می کند و مابقی آنها نیز بتدریج وارد شبکه حمل و نقل داخل شهری خواهند شد.
اسدزاده مسئول مسکن مکه از آماده بودن هتل محل اسکان جانبازان خبر داد.
سرخوش مدیر امور فرودگاهی اعلام کرد: تاکنون 78 پرواز حجاج از ایران وارد عربستان شده‌اند و خدمت‌رسانی در فرودگاه جده و مدینه روال عادی دارد.
سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در جمع‌بندی جلسه، تشکر نماینده محترم ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی را به مسئولان ستادهای اجرایی ابلاغ کرد و از دست‌اندرکاران خواست آمادگی خود را حفظ کنند و بالا ببرند.

روابط عمومی امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.