پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

جزئیات اسکان ، تغذیه و حمل و نقل درون‌شهری زائران در مکه مکرمه

18 مهرماه؛ همه زائران ایرانی حج تمتع در مکه حضور دارند

18 مهرماه؛ همه زائران ایرانی حج تمتع در مکه حضور دارند
رئیس ستاد مکه مکرمه با بیان اینکه روزانه بطور متوسط چهار هزار زائر ایرانی از طریق مدینه منوره و از جده وارد مکه مکرمه می‌شوند، گفت: آخرین گروه زائران ایرانی حج 92 در روز پنجم ذیحجه وارد مکه می‌شوند و از هشتم ذیحجه عازم مشاعر مقدس خواهند شد.
مسعود مجردی با اعلام اینکه 64 اقامتگاه در مکه مکرمه میزبان زائران ایرانی در حج امسال هستند، گفت: در سالجاری برای اسکان زائران ایرانی علاوه بر استفاده از اقامتگاه‌هایی که در گذشته نیز تجربه اجاره آنها را داشته باشیم، تعداد قابل توجهی ساختمان نوساز و در فاصله نزدیکتر به مسجدالحرام برای استقرار زائران کشورمان اجاره شده‌اند که همگی آنها در قالب نظام هتلی در خدمت زائران عزیز هستند.
رئیس ستاد مکه مکرمه درباره وضعیت حمل و نقل درونشهری زائران از محل اقامتگاه‌ها به مسجدالحرام و بالعکس نیز گفت: در حال حاضر 13 خط اتوبوسرانی ویژه زائران ایرانی در شهر مکه فعال هستند و 120 دستگاه اتوبوس از 300 دستگاه اتوبوس در شبکه حمل و نقل درون‌شهری مکه به زائران ایرانی خدمات رسانی می‌کنند و همزمان با افزایش تعداد زائران، مابقی آنها نیز به تدریج وارد شبکه حمل و نقل داخل شهری خواهند شد.
وی با یادآوری اینکه زائران در بدو ورود به مکه توسط ناوگان اتوبوسرانی ویژه زائران کشورمان، برای انجام اعمال اصطلاحاً طواف اول به سمت مسجدالحرام می‌روند، افزود: امسال مدیران مجموعه‌ها نیز مأموریت پیدا کرده‌اند که با توجه به تخریب‌ها و تعمیرات اطراف حرم، حتماً کاروان‌هایی را که برای انجام اعمال به مسجدالحرام می‌روند همراهی کنند.
مجردی با اعلام اینکه زائران ایرانی در مکه مکرمه در سلامت بسر می‌برند و بیماری واگیرداری در میان آنها گزارش نشده است، گفت: هم اکنون سه زائر ایرانی در بیمارستان مرکز پزشکی حج در مکه بستری هستند و تا کنون نیازی به استفاده از بیمارستان‌های سعودی نداشته‌ایم.
مجردی با اعلام اینکه پخت غذای حجاج ایرانی در مکه مکرمه توسط دو آشپزخانه متمرکز به نام‌های ابوالجدائل و قحطانی صورت می‌گیرد، یادآور شد: آشپزخانه‌ ابوالجدائل با ظرفیت طبخ 60 درصد و آشپزخانه‌ قحطانی با ظرفیت طبخ 40 درصد غذای زائران ایرانی در مکه مشغول تهیه و توزیع وعده های غذایی می‌باشند و تا پایان روز جمعه پنجم مهرماه 124429 غذا در آشپزخانه‌های مذکور پخت شده است.
رئیس ستاد مکه مکرمه همچنین درباره وضعیت ترافیکی مکه که معمولاً در موسم حج و بخصوص در روزهای نزدیک به ایام تشریق به اوج خود می‌رسد نیز گفت: وضعیت ترافیکی شهر مکه نسبت به سال گذشته، از وضعیت قابل قبولی برخوردار است. البته تأثیر کاهش 20 درصدی تعداد زائران کشورها در حج امسال، در کاهش بار ترافیکی مکه کاملاً مشهود است. به این ترتیب امیدواریم مشکلی در تردد زائران و ترافیک مکه وجود نداشته باشد.


روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.