پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در جمع اعضای ستاد مدینه:

ضرورت جهش در بهینه سازی خدمات رسانی به زوار با وجود موفقیتهای موجود

ضرورت جهش در بهینه سازی خدمات رسانی به زوار با وجود موفقیتهای موجود

 مسئولان و اعضای ستاد مدینه منوره عصر یکشنبه 92/07/07 با حضور مهندس اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی ملاقات کردند.

در این نشست صمیمی مقدمتاً نصرالله فرهمند رئیس ستاد مدینه منوره پس از معرفی همکاران این ستاد، سخنانی ایراد کرد.
سپس مهندس سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت دیدگاه‌های کلیدی این سازمان را بیان کرد و پس از وی، حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت رهنموردهای اساسی خویش را در ارتباط با کمال‌جویی در ارائه خدمات شایسته به زائرین عزیز و قانع نشدن به سطح فعلی خدمات و ضرورت جهش در بهینه سازی خدمات رسانی به زوار ایراد کرد.
فرهمند رئیس ستاد مدینه منوره در این دیدار گفت: اولین گروه اعضای ستاد مدینه منوره روز 15 شهریور ماه و بقیه شان 18 شهریور ماه وارد این شهر مقدس شدند و ابتدای ورودشان به عربستان بخش‌های مختلف ستاد مدینه منوره، آشپزخانه‌ها و انبارها راه‌اندازی شد.
وی افزود: جمع حاضر نهایت تلاش و توان خود را در تأمین رفاه و آسایش حجاج بکار برده و خواهند برد.
فرهمند ادامه داد: در حج سالجاری برای اولین بار خرید میوه بصورت متمرکز انجام گرفت و اعزام پزشکان برای استقرار در مجموعه‌های مدینه نیاز به انسجام و هماهنگی بیشتری داشت که خودمان در مدینه موضوع را با جابجایی پزشکان در ساختمان‌ها مدیریت و حل و فصل کردیم.
رئیس ستاد مدینه منوره بیان کرد: امروز علی رغم دشواری‌هایی که وجود داشت تعهد مالی به طرف‌های سعودی اعم از شرکت ها و مالکان هتل‌ها نداریم.
وی یادآور شد: پشتیبانی و هدایت شخص حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای قاضی عسگر و دلسوزی و درایت ایشان به اضافه همدلی موجود بین ستاد و بعثه موجب شد تا بتوانیم گام‌های بلندتری در بهبود سطح کیفی اقدامات و خدمات برداریم و شاهد تحول و جهش قابل توجهی در امور باشیم.
فرهمند اضافه کرد: از نگاه ما کار اجرایی در خدمت تسهیل امور فرهنگی زائران است. خوشبختانه این دیدگاه در شخص رئیس سازمان حج وجود دارد و به بدنه اجرایی تسری پیدا کرده است و امروز همه قائل به آن هستیم.
مهندس سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت نیز در این دیدار گفت: در مدت کوتاه تصدی مسئولیت در سازمان حج و زیارت، دریافته‌ام که صداقت، همت و عزم راسخ همکارانم در کنار شناخت و تسلط و کارآمدی و باور و اعتقاد قلبی نسبت به شرف و افتخار میزبانی ضیوف الرحمن موجب قوت کار حج شده و این مهم در واقع کارآمدی نظام را به نمایش درآورده است.
وی افزود: دلسوزی نماینده محترم ولی فقیه و همدلی بین سازمان حج و بعثه و اعتقاد شایسته به اهمیت رویکرد و هدف فرهنگی از خدمات اجرا و تشکیل کارگروه‌های تخصصی مشترک سازمان حج و بعثه مقام معظم رهبری از دستاوردهای موسم جاری است که امیدواریم حاصل کار توأم با خلاقیت و شکوفایی و آینده‌نگری باشد.
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در جمع اعضای ستاد مرکزی ستاد مدینه منوره گفت: پرسنل خدوم سازمان حج و زیارت خالص، پرکار و پاک هستند و به رضایت الهی می اندیشند.
وی افزود: سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری به مثابه دو بال پرواز هستند و نباید اجازه دهیم جدایی و اختلاف بین مجموعه‌ اجرایی و فرهنگی شکل گیرد و هر دو تلاش کنیم تا تصمیمات کارشناسی در همه امور اخذ و نظام پیشنهادات پیاده شود.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بیان کرد: هر که در مسیر خدمت رسانی به حجاج و زائران به قدرت و ریاست بیندیشد، خطای بزرگی مرتکب شده است. شما باید با خدا معامله کنید و نیازی به این حرف‌ها ندارید، چون آنچه دارید ثروتی است که همه غبطه آنرا می‌خورند.
حجت الاسلام قاضی عسگر ادامه داد: گاهی تصمیمات غیرکارشناسی گرفته شده اما امروز که سکان اجرایی حج و زیارت بدست برادر عزیزمان مهندس اوحدی سپرده شده است، انشاءالله کارهای کارشناسی قوی با در نظر گرفتن کلیه جوانب امور صورت گیرد.
وی ابراز کرد: تشکیل کارگروه‌های تخصصی در راه تقدیم خدمات بهتر با هزینه کمتر و کمیت منطقی و کیفیت نیروی انسانی در همین راستا بوده است که آثار و برکات آنرا خواهید دید.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه امروز کشورهای اسلامی از تجربیات اجرایی ما الگو و آنها را بکار بسته‌اند، خاطر نشان کرد: باید بصورت جهشی جلو برویم و رفته رفته علم و فن و اطلاعات خود در رابطه با حج را به سایر کشورهای مسلمان بیاموزیم و انتقال دهیم.
وی بیان داشت: بعنوان مثال در حوزه مسکن حجاج در مکه مکرمه از فرصت شرایط و گشایش جدید بوجود آمده در جهت خدمات رسانی بهتر به زوار بهره‌جویی نماییم.
سرپرست حجاج ایرانی متذکر شد: ما مدیون هموطنان شریف، نجیب و قدرشناس خود هستیم. شأن و لیاقت آنها ایجاب می‌کند که حداکثر وظیفه تکریم را نسبت به آنان بجای آوریم تا دعای خیر ایشان مایه آبرو و توشه آخرت ما باشد.
وی در ادامه گفت: به مسئولان اجرایی توصیه می‌کنم هیچگاه از انتقاد و پیشنهاد دیگران آزرده نشوند و فردی بخاطر انتقاد کردن آسیب نبیند و نظام پیشنهادات را نهادینه نمایند و اگر اشکالی در کار وجود داشت که با تذکر حل می‌شود، دلیلی برای ایرادگیری و هتک حرمت وجود ندارد.
سرپرست حجاج ایرانی بیت ا... الحرام یادآور شد: حاجی برای رفاهیات به اینجا نیامده است. ولی بر ماست تا شرایطی را فراهم کنیم که بتواند از فرصت‌های معنوی پیش آمده نهایت بهره‌مندی را داشته باشد. پس کمال‌خواه باشیم و به موفقیت‌های فعلی بسنده نکنیم.
وی در انتها ابراز امیدواری کرد: ان شاء الله در آینده نزدیک  با اتخاذ سیاستهای جدید در کشورمان، شاهد اعتلای اعتبار و کارآمدی نظام و تسهیل امور حجاج و زائران ایرانی باشیم.




امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.