پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج وزیارت با وزیر حج عربستان دیدار کرد

رئیس سازمان حج وزیارت با وزیر حج عربستان دیدار کرد
رئیس سازمان حج و زیارت بعدازظهر امروز با وزیر حج عربستان دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت، بعدازظهر امروز سه شنبه نهم مهرماه مطابق 25 ذیقعده مهندس سعید اوحدی باتفاق غلامرضا رضایی مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان و حسین اسماعیلی مشاور رئیس سازمان در امور حج و عمره در محل دفتر وزارت حج عربستان در جده با وزیر حج عربستان سعودی دکتر بندر بن حجار با حضور نماینده کنسولگری کشورمان ملاقات و گفتگو کردند.
در این نشست که در فضایی دوستانه برگزار شد، طرفین پس از تعارفات معمول، پیرامون مسائل مورد علاقه با هدف تسهیل هرچه بیشتر امور حجاج و معتمرین ایرانی تبادل نظر کردند.
مهندس اوحدی معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت از سوی علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از دکتر حجار برای دیدار از ایران دعوت بعمل آورد.
اوحدی پس از تقدیم چند نامه به وزیر حج در خصوص روند همکاری‌های مشترک، از تعامل شایسته برنامه‌ریزان و عوامل اجرایی حج در عربستان بابت خدمات حج سال قبل تشکر و اظهار امیدواری کرد با همکاری شایسته دکتر طلال قطب رئیس مؤسسه مطوفین حجاج ایرانی امسال نیز شاهد تداوم و تکامل سطح خدمات رسانی به حجاج ایرانی باشیم.
وزیر حج عربستان گفت: پنجشنبه گذشته در مدینه حضور داشتم و در جریان برگزاری مراسم دعای کمیل شما قرار گرفتم و به نظرم انضباط و برنامه ریزی این مراسم بسیار متین و دقیق بود و بخوبی اجرا گردید.
مهندس اوحدی ضمن ارائه چند نمونه‌ از نشریه زائر به وزیر حج کشور میزبان توضیح داد: این نشریه به زبان فارسی و برای اطلاع رسانی حجاج ایرانی است و با ارائه آگاهی‌های مورد نیاز حجاج در حقیقت بنوعی کمک مسئولان سعودی جهت حفظ نظم و آرامش و آسایش حاجیان و عامل اجرای بهتر برنامه‌های مشترک مورد نظر ما و شما شمرده می‌شود که موضوع از طریق مبادی ذیربط پیگیری خواهد شد.
در مورد برنامه‌های عمره نیز رئیس سازمان حج و زیارت پس از تشکر بخاطر روال مناسب همکاری در زمینه اجرای عمره در سنوات اخیر اعلام کرد: در عمره پیش رو برای اعزام تعداد بیشتری از زائران برنامه‌ریزی خواهد شد.
وی اشاره کرد: ایرانی ها در ماه‌های قبل از دوره رمضان بصورت کاملاً نظام‌مند در عمره حضور پررنگی دارند، در حالیکه کشورهای دیگر اغلب در ماه رمضان مشرف می‌شوند.
مهندس اوحدی پیشنهاد کرد: سیستم عمره آتی از ابتدای صفر باز شود تا در اواسط ماه صفر بتوان اعزام‌ها را شروع کرد.
وی در خصوص مدت اعتبار ویزا نیز گفت: با توجه به اینکه گذرنامه‌ها از اقصی نقاط کشورمان جمع‌آوری می‌شود، افرایش زمان اعتبار آن مورد انتظار می‌باشد که وزیرحج امکان بررسی مساعد موضوع را مطرح کرد.
گفتنی است در این جلسه دکتر طلال قطب رئیس هیئت مدیره مؤسسه مطوفین حجاج ایران و حسن بوسطجی دبیر بعثه‌ها نیز حضور داشتند.



امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.