پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

امشب؛ آخرین پرواز مدینه قبل به زمین نشست

امشب؛ آخرین پرواز مدینه قبل به زمین نشست
مدیر حمل و نقل هوایی ستادهای اجرایی حج سال 92 از پایان یافتن پروازهای مدینه قبل خبر داد.
حسن سرخوش مدیر حمل و نقل هوایی ستادهای اجرایی حج سال 92 در گفتگو با حج نیوز گفت: امشب آخرین پرواز حجاج ایرانی به مقصد مدینه دهم مهرماه در فرودگاه مدینه منوره به زمین نشست.
وی افزود: بدین ترتیب کلیه زائران مدینه قبل با 98 پرواز به تعداد 33443 نفر وارد مدینه شدند که بخشی از آنها پس از اقامت یک هفته ای عازم مکه مکرمه شده اند.
سرخوش ادامه داد: بعلاوه تاکنون 40 پرواز به تعداد 14979 نفر حامل زائران مدینه بعد وارد جده شده و جمع حجاج ایرانی حاضر در مدینه و مکه به حدود 48500 نفر رسیده است.
مدیر حمل و نقل هوایی ستادهای اجرایی حج سال 92 بیان کرد: میانگین تأخیر پرواز در هر سه شرکت هواپیمایی ایران ایر، ماهان و خطوط سعودی 17/2 دقیقه بوده است که کمترین آن در ایستگاه مشهد و ساری اتفاق افتاده است.
وی اعلام کرد: از مجموع 138 پرواز انجام شده 71 پرواز یعنی فراتر از 51% آنها بدون تأخیر بوده است.
سرخوش در ادامه گفت: پروازهای حج سالجاری از 17 ایستگاه پروازی کشور صورت می گیرد که اعزام از ایستگاه‌های اردبیل، اهواز، یزد، بندرعباس، بوشهر، کرمان، کرمانشاه، مشهد، رشت ، شیراز و زاهدان به اتمام رسیده و پرواز ایستگاه‌های تهران، اصفهان، ساری در حال انجام است. این در حالی است که پرواز تبریز، ارومیه و گلستان هنوز آغاز نشده است و ظرف روزهای آینده و تا 17 مهرماه کلیه پروازهای مدینه قبل و بعد پایان خواهد پذیرفت.
وی در پایان ادامه داد: تاکنون 40 پرواز با ایران ایر با متوسط 26/1دقیقه تأخیر انجام گرفته که 14000 نفر را به عربستان منتقل کرده، سعودی ایرلاین 66 پرواز با متوسط 11/8 دقیقه تأخیر داشته که 24222 نفر را به عربستان انتقال داده و بالاخره ماهان 33 پرواز با متوسط تأخیر 3/ 30 دقیقه انجام داده که 10250 نفر با آن به عربستان منتقل شده اند.



امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.