پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

امضای تفاهم نامه همکاری با سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور

امضای تفاهم نامه همکاری با سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور
محتمل است مدت اعتبار ویزای نیروهای خدماتی اعزامی به عربستان در موسم عمره برابر اعلام آن کشور فقط به دو هفته کاهش پیدا کند.
بی تردید اجرای این مصوبه می‌تواند در ارائه خدمات به زوار ایرانی اختلال ایجاد کند. لذا بمنظور چاره‌اندیشی برای حل این مسأله، تفاهم‌نامه‌ای بین کورش پرند معاون وزیر و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با مهندس اوحدی معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت به تاریخ 92/07/09 امضاء شد مبنی بر اینکه افراد اعزامی از ایران به عربستان بعنوان نیروی ماهر شناخته شوند و برای آنان "ویزای کار" درخواست و صادر گردد.
بر اساس این تفاهم نامه در راستای توسعه مهارت‌ها و استاندارد نمودن تخصص شاغلین و در نتیجه ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای کارکنان حوزه مأموریت‌های زیارتی، متقاضیان با معرفی سازمان حج و زیارت به سازمان فنی و حرفه‌ای پس از قبولی در آزمون، موفق به اخذ گواهینامه معتبر مبنی بر احراز صلاحیت حرفه‌ای و دریافت تأییدیه برخورداری از دانش لازم بشوند.
این توافق‌نامه گام دیگری در جهت علمی کردن و استاندارد سازی فعالیت‌های حج و زیارت بشمار می‌آید و دارندگان گواهینامه مذکور می‌توانند از امکان ویزای کار در عربستان برخوردار شوند. از سوی اداره آموزش سازمان حج و زیارت برای این منظور هماهنگی‌های مقدماتی شایسته ای صورت گرفته است.
گفتنی است کسانی که برای مرحله نخست آزمون که در روز جمعه مورخ 92/07/12 در سراسر کشور برگزار خواهد شد موفق به ثبت نام نشده اند، می توانند از طریق دفاتر حج و زیارت استان‌ها در مراحل بعدی این آزمون شرکت نمایند.



امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.